Σύμφωνα με τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ οι βάσεις 2021 επιβεβαίωσαν απόλυτα τις εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για τα αποτελέσματα των αντιδραστικών και αντιλαϊκών επιλογών της κυβέρνησης, η οποία με όχημα την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) επιχειρεί να αποδυναμώσει τα Δημόσια Πανεπιστήμια, να προσθέσει έναν ακόμη “ταξικό κόφτη” για το ξεσκαρτάρισμα των παιδιών από τα λαϊκά στρώματα, την ίδια ώρα που προσφέρει έτοιμη λεία για το ιδιωτικό κεφάλαιο των Κολεγίων και των ΙΕΚ.
Συγκεκριμένα, 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου, έμειναν έξω από τα ΑΕΙ, 16.000 θέσεις σε δεκάδες τμήματα έμειναν κενές, ενώ 22.000 υποψήφιοι Γενικών Λυκείων δεν έκαναν καν μηχανογραφικό, αφού η ΕΒΕ δεν τους το επέτρεψε! Και μιλάμε για μια μεταβατική χρονιά, μια χρονιά που οι υποψήφιοι βρέθηκαν στις πιο αντίξοες συνθήκες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης που δημιούργησε τεράστια μορφωτικά κενά.
Αν, μάλιστα, εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά η Τράπεζα Θεμάτων και ο περιορισμός των δέκα σχολών στο μηχανογραφικό, θα μιλάμε για την απόλυτη σφαγή των υποψηφίων και την επιστροφή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα όπου οι απόφοιτοι του εξατάξιου Γυμνασίου προέρχονταν κατά κύριο λόγο από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα!
Δεν πέρασαν, δε, πάνω από τρεις ημέρες αφότου η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή δήλωνε στην κρατική τηλεόραση ότι τα νούμερα των υποψηφίων που ακούγεται ότι θα μείνουν εκτός ΑΕΙ είναι «υπερβολές της αντιπολίτευσης», για να καταλήξει ότι «στο κάτω – κάτω αυτό ήταν το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας!»
Και είναι αλήθεια ότι η κυβέρνηση, εργαλειοποιώντας απόλυτα την πανδημία, έχει βαλθεί να περάσει ολόκληρο το προεκλογικό της πρόγραμμα. Εξάλλου, ό,τι έχει νομοθετήσει σε συνθήκες πανδημίας και καραντίνας, με την επιστράτευση όλου του πλαισίου των αντιδημοκρατικών μέτρων και του αυταρχισμού, δεν είναι τίποτα άλλο από μια ψηφίδα στο αντιδραστικό παζλ που επιχειρεί να συμπληρώσει.
Συγκεκριμένα, όλα κατατείνουν σε έναν απώτατο σκοπό: Να συρρικνώσει τη δημόσια εκπαίδευση και να υλοποιήσει τις επιταγές της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, σπρώχνοντας την πλειοψηφία των παιδιών από τα λαϊκά στρώματα στη φτηνή κατάρτιση για να δημιουργήσει τον αυριανό ευέλικτο, φτηνό και υποταγμένο εργαζόμενο που θα δουλέψει στις συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα που προβλέπει ο νόμος Χατζηδάκη, αφενός, και προετοιμάζοντας έτσι το κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων ή ακόμη και σχολών, αφετέρου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποδεκατισμού των Πανεπιστημίων αποτελεί η Αρχιτεκτονική Σχολή Ξάνθης, τμήμα με λειτουργία δεκαετιών, που δεν θα έχει φέτος ούτε έναν/μία πρωτοετή φοιτητή/τρια!
Αυτούς τους στόχους εξυπηρετούν και η επιβολή της Τράπεζας Θεμάτων, που θα “κατεβάζει” τον κόφτη στο ξεκίνημα του Λυκείου, η θεσμοθέτηση των μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης για τους σύγχρονους πληβείους, η εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών Κολεγίων με τα ΑΕΙ! Γιατί, να μην ξεχνιόμαστε, αυτό ήταν το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας: Να μεταβάλει επί το ταξικότερον το σχολείο και την κοινωνία και να ικανοποιήσει τις αξιώσεις της τάξης που εκπροσωπεί και υπηρετεί, δηλαδή της πλουτοκρατίας.
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να πρωτοστατήσει στον αγώνα για τη δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου αγώνα εκπαιδευτικών – γονιών – μαθητών, να βάλει στην προμετωπίδα του τα συνθήματα εκείνα που για δεκαετίες ολόκληρες τρέφουν τους αγώνες μας και είναι σήμερα όσο ποτέ επίκαιρα:
• Όχι στους ταξικούς φραγμούς και την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης!
• Κατάργηση της ΕΒΕ και της Τράπεζας Θεμάτων!
• Να καταργηθούν οι όλοι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι (4692/2020, 4823/2021, 4777/2021 κλπ)!
• Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο υποχρεωτικό σχολείο για όλους, με δίχρονη προσχολική αγωγή!
• Μόρφωση και σπουδές για όλους!