Τι αναφέρουν οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. αναφορικά με την αξιολόγηση:
Το ΥΠΑΙΘ κρατά σε ομηρία τους νεοδιόριστους, ακυρώνει τη μονιμοποίησή τους, τους τιμωρεί δια μέσου της αξιολόγησης
Να σημάνει συναγερμός, καμία ανοχή στον εκβιασμό!
Σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης στη βουλή, η υφυπουργός του ΥΠΑΙΘ, Ζ. Μακρή ανακοίνωσε επίσημα όσα δήλωσε ο Κόπτσης στη συνάντηση που πραγματοποίησαν τα εκπαιδευτικά σωματεία την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, στα πλαίσια της κινητοποίησης με θέμα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων της ειδικής αγωγής του 2020. Ευθέως είπε ότι:
Οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που εξέδωσαν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μετά από κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών είναι άκυρες και θα ανακληθούν.
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας προχωρούν σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης δόκιμων εκπαιδευτικών που εξέδωσαν.
Τι συμβαίνει για πρώτη φορά με τις αντικειμενικές αξίες
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως είναι να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους δόκιμους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ, αναφορικά με τη μονιμοποίησή τους.
Εν τω μεταξύ, την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε υποχρεωτική επιμόρφωση εκτός ωραρίου εργασίας καταπατώντας όλα τα εργασιακά δικαιώματα.
«Δόκιμοι» εκπαιδευτικοί εν αναμονή αξιολόγησης; Επιμορφώσεις εκτός εργασιακού ωραρίου εν μέσω ομηρίας;
ΩΣ ΕΔΩ! Να πάρουμε τη ζωή και τη δουλειά στα χέρια μας!
Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόρισθες/οι όλων των ετών, αναπληρώτ(ρι)ες, το ΥΠΑΙΘ σας εκβιάζει ξεκάθαρα θέτοντας ως όρο για τη μονιμοποίησή σας να εφαρμοστεί η αξιολόγηση. Στόχος είναι η νέα γενιά εκπαιδευτικών να παραμένει πάντα σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, επιτήρησης και συνεχούς ομηρίας ώστε να γίνεται εύκολος στόχος στις πιέσεις και τις απειλές. Δε θα το ανεχτούμε!
Είναι αναγκαίο όσο ποτέ να σημάνει συναγερμός στο εκπαιδευτικό κίνημα και στη γενιά που κέρδισε τους διορισμούς με τους αγώνες της, τις καταλήψεις και τις συνελεύσεις αγώνα στο ΥΠΑΙΘ το 2018, την κατάληψη της πρυτανείας τον Γενάρη του 2019, τις μαζικές απεργίες και τις διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα ενάντια στο «προσοντολόγιο», αυτή που στηρίζει σήμερα στα σχολεία τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Καλούμε Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, τις συλλογικότητες των αναπληρωτών, να αντιδράσουν άμεσα και δυναμικά.
Πανελλαδική κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ και στις διευθύνσεις σε όλη τη χώρα, σε ημερομηνία-σταθμό μέσα στο Δεκέμβριο, με συνέλευση αγώνα και απεργία.
Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό. Αφορά πρώτα και κύρια τους 4.500 νεοδιόριστους του ’20, αλλά εξίσου τους 11.000 του ’21 και του ’22, τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές – ελαστικά εργαζόμενους στο δημόσιο σχολείο, όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση και κυρίως το ίδιο το δημόσιο σχολείο, τη δημοκρατική λειτουργία και τις σχέσεις εντός του. Αποτελεί ευθύ χτύπημα στο εκπαιδευτικό κίνημα και τον αγώνα του ενάντια στην κατίσχυση της αξιολόγησης, έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά και καθοριστικά δίπλα στην ποινικοποίηση της Απεργίας-Αποχής και τις δικαστικές προσφυγές του ΥΠΑΙΘ, τις απειλές και τους εκβιασμούς.
Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ επιδεικνύουν ταξικό μίσος, αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά πόσο εχθρεύονται τη νέα γενιά εκπαιδευτικών που σήκωσε στα πανό της ΥΠΑΚΟΥΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΟΥΛΟΙ ΤΕΛΟΣ και κέρδισε με τον ανυποχώρητο αγώνα της τους διορισμούς της τριετίας, μετά από δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών.
Με την τροπολογία που ετοιμάζει:
-Δημιουργεί σύστημα ομηρίας στην εκπαίδευση όπου τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα λειτουργούν τιμωρητικά.
-Χρησιμοποιεί την ανάγκη για μόνιμη και σταθερή εργασία ως Δούρειο Ίππο για να περάσει εκβιαστικά την αξιολόγηση.
Για πρώτη φορά, ομολογεί κυνικά ότι η αξιολόγηση είναι τιμωρητική και μάλιστα η τιμωρία ξεκινά πριν ακόμα από την εφαρμογή της. Όλες οι διαβεβαιώσεις περί του αντίθετου καταρρέουν σα χάρτινος πύργος. Η αξιολόγηση έχει βάλει στο στόχαστρο πρώτα και κύρια τις νέες και τους νέους συναδέλφισσες/ους. Όλες/ους εκείνες/ους που χρόνια ολόκληρα γύρισαν και γυρνούν όλη τη χώρα ως αναπληρωτ(ρι)ες. Το προσοντολόγιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που τους ανάγκαζε να συγκεντρώνουν αενάως πρόσθετα πτυχία και μόρια για να συμπληρώνουν έναν φάκελο, δε θα είναι ποτέ αρκετό. Ανταγωνισμός και ανθρωποφαγία γίνονται καθεστώς όχι μόνο για τον διορισμό αλλά και για την αξιολόγησή τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ με τον νόμο 4823/21 «έχτισε» ένα ακόμη φραγμό που πρέπει να τον ξεπεράσουν για να ξεφύγουν από την ανασφάλεια του δόκιμου. Έθεσε ως τιμωρία για όσες/όσους αξιολογηθούν ως ανεπαρκείς, την παραμονή τους στη δόκιμη περίοδο.
Όμως, η αξιολόγηση αγκομαχά στα σχολεία, δεν προχωρά απρόσκοπτα, το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίζεται, καθυστερεί και μπλοκάρει την εφαρμογή της με αποτέλεσμα να μην έχει δημιουργηθεί ο μηχανισμός της ατομικής αξιολόγησης (σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντ(ρι)ες με το νέο θεσμικό πλαίσιο του 4823/21) για να εφαρμοστεί το μέτρο της αξιολόγησης για τη μονιμοποίηση. Κι ενώ όλα τα παραπάνω πιέζουν ασφυκτικά εδώ και μήνες την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να μονιμοποιήσει τους νεοδιόριστους με μια Υπουργική Απόφαση περί ακώλυτης εξέλιξης, αυτή επιλέγει να παρανομεί και να διοικεί δια μέσου των προφορικών οδηγιών προς τις διευθύνσεις όπου τους καλεί να μην μονιμοποιήσουν τους νεοδιόριστους του 2020 και απειλεί ανοιχτά με ακύρωση των αποφάσεων μονιμοποίησης όσων διευθύνσεων έχουν ήδη προχωρήσει και τις έχουν αναρτήσει στη Διαύγεια. Μεγάλες ευθύνες σε αυτή την εξέλιξη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που με τον ν. 4589/19 κατήργησε στην ουσία την ακώλυτη μονιμοποίηση και έθεσε ως προαπαιτούμενο ένα πλαίσιο κριτηρίων γι’ αυτή.
Το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζουν αποτελεί τομή στις εργασιακές σχέσεις στο δημόσιο σχολείο. Μια τροπολογία που θα παρατείνει τη δόκιμη περίοδο με όρο τη θετική αξιολόγηση ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για όλους.
Παράλληλα, με προκλητικό τρόπο οι νεοδιόριστοι της ΕΑΕ και της γενικής του 2021 καλούνται σε εξαντλητική «επιμόρφωση» με θέματα που επιτάσσει το σχολείο της αγοράς, τις δεξιότητες, την αξιολόγηση.
Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε προβλέπει 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκτός εργασιακού ωραρίου για 2
ή 3 μήνες! Συνεχίζοντας μάλιστα η πρόσκληση αναφέρει ότι «Η επιτυχής παρακολούθηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (σημειώνουμε ότι αυτό αφορά σε 72 ώρες) βασίζεται στην ολοκλήρωση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων και δύο (2) εκτενών εργασιών στα αντικείμενα Α1 (παιδαγωγική αλληλεπίδραση) και Β1 (προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης)». Το ΥΠΑΙΘ εμπαίζει και χλευάζει τις/τους νεοδιόριστες/ους! Χρόνια αναπληρωτές να καλύπτουν κενά σε όλη τη χώρα και τώρα ένα σωρό εμπόδια, δόκιμοι… επιμορφούμενοι… με στόχο να δυσκολεύεται συνεχώς η μονιμοποίησή τους.
Απαιτούμε:
· Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
· Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
· Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
· Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
· Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
· Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
· Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
· Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
· Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
Απέναντι στον διοικητισμό, τον φόβο και την υποταγή
Ανυποχώρητος αγώνας για σταθερή μόνιμη εργασία και δικαιώματα