Ο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο, αναφέρει ο Σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη.

Η ανακοίνωση

Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονιών-φοιτητών-μαθητών σε Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε όλη την Ελλάδα

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση».

Η  εφαρμογή των σχεδιασμών,  που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.

Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.

Επιπλέον ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά, που προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, ο κοινός αγώνας των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα τον καταστήσουν ανενεργό στην πράξη.

Καλούμε τα Δ.Σ. όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να αποφασίζουν την συμμετοχή τους στην πανελλαδική  σύσκεψη το Σάββατο 18/9, στο θεατράκι της Γκράβας, Ταϋγέτου 60, με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία-αποχή από  την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου. Για τους συναδέλφους της επαρχίας, εκπροσώπους σωματείων που θα πάρουν απόφαση συμμετοχής στη σύσκεψη και δεν μπορούν να μετακινηθούν στην Αθήνα θα υπάρχει πρόβλεψη διαδικτυακής σύνδεσης και παρέμβασης. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε:

·       Σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 15/9, στις 6.30 μ.μ στα Προπύλαια  και πορεία στη Βουλή.

·       Σε πλατιά καμπάνια με την απαίτηση για κατάργηση του νόμου με τοπικές δράσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πικετοφορίες, αφίσες, πανό, αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές.

·       Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση τους για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την επόμενη σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.

·       Ούτε βήμα πίσω από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει (και βρίσκεται σε πλήρη ισχύ) οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΕΠΕΕΑ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Προχωράμε αποφασιστικά, στο δρόμο που χάραξαν τα 77 εκπαιδευτικά σωματεία. Οι εκφοβισμοί και οι απειλές του ΥΠΑΙΘ θα πέσουν στο κενό. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πρέπει άμεσα να επικαιροποιήσουν την απεργία-αποχή συμπεριλαμβάνοντας όλα τα νέα δεδομένα που βάζει ο νόμος 4823 και η νέα Υ.Α.

·       Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ. Ο Σύλλογός μας έχει ΓΣ 16/9.

·       Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) το φθινόπωρο. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις  κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025