Για άλλη μια φορά το Υπουργείο, αντιμετωπίζοντας ως περιττό κόστος τη δημόσια εκπαίδευση, ανοίγει τα σχολεία με τους ίδιους όρους που τα έκλεισε!. Και πάλι χωρίς κανένα μέτρο ασφαλούς επαναλειτουργίας τους, με πλήρη απόρριψη των προτάσεων του εκπαιδευτικού κινήματος (ολιγομελή τμήματα, προσλήψεις κ.ά.) και παραπέμποντας στις καλένδες τα τεστ και τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.
Πιστό στη λογική της ατομικής ευθύνης και της ενοχοποίησης της νεολαίας και σύμφωνα με την προσφιλή τακτική του «στα 27άρια τμήματα δεν κολλάει, στην πλατεία κολλάει», έφτασε στο πρωτοφανές σημείο να απειλεί ανήλικους μαθητές με πρόστιμα, αν συναντιούνται σε πλατείες, πάρκα κ.α. όταν επιστρέφουν στα σπίτια τους!!!
Εδώ και δύο μήνες κυβέρνηση και υπουργείο χρησιμοποιούν τη «λύση» της τηλεκπαίδευσης, αδιαφορώντας για τις καταστροφικές συνέπειες του τρίμηνου κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και απαιτούν τηλεαπουσίες και τηλεβαθμολόγηση.Μάλιστα λίγες μέρες πριν την επαναλειτουργία των σχολείων, η προτεραιότητα του υπουργείου είναι οι απουσίες και οι βαθμοί σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης!
Υπουργείο και στελέχη εκπαίδευσης με πιέσεις με με παράκαμψη ακόμη και του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για τη βαθμολόγηση των μαθητών(νέα Υ.Α). προσπαθούν να ανακόψουν το ρεύμα της κατακραυγής και απόρριψης της τηλεαξιολόγησης από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, ώστε να καθιερωθεί πάση θυσία η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ) ως ισότιμη με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, σε βάρος φυσικά των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Την ίδια στιγμή με μπαράζ νομοθετημάτων προωθεί επιθετικά αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και την ιδιωτικοποίησή της, επιχειρώντας έτσι να βάλει οριστική ταφόπλακα στο δικαίωμα της νέας γενιάς σε μια δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Μετά την ψήφιση του νόμου Κεραμέως, του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, με το νομοσχέδιο – σκούπα για τα ΑΕΙ, προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια.
Σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων, διαμορφώνει νέα ακόμα πιο σκληρά ταξικά φίλτρα, με το ανώτατο όριο φοίτησης ν+2 στα Πανεπιστήμια, διώχνει χιλιάδες φοιτητές που αναγκάζονται να δουλεύουν, διαμορφώνει ένα αυταρχικό τοπίο με πρωτοφανή μέτρα αυταρχισμού και καταστολής απέναντι στο φοιτητικό κίνημα, προκειμένου να καταστείλει τις αντιστάσεις απέναντι στην πολιτική της.
Παράλληλα ετοιμάζει την άμεση έναρξη της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ενώ φέρνει νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να οδηγήσει στην υποταγή των εκπαιδευτικών, να προωθήσει το σχολείο της αγοράς, των ταξικών και εξεταστικών φραγμών, τον ανταγωνισμό –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις.
Επεκτείνει ραγδαία την ελαστική εργασία, θεσπίζοντας και νέες μορφές σχέσεων γαλέρας (3μηνίτες αναπληρωτές, προσλήψεις ωρομισθίων από τους διευθυντές εκπαίδευσης). Προχωρά αιφνιδιαστικά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στα πλαίσια των κατευθύνσεων της ΕΕ που εφάρμοσαν προηγούμενες κυβερνήσεις και της έκθεσης Πισσαρίδη για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Για την υπεράσπιση αυτής της πολιτικής η κυβέρνηση της ΝΔ έχει εξαπολύσει το κύμα καταστολής του Χρυσοχοΐδη.
Δείχνει το φόβο της, όταν απαγορεύει τις συναθροίσεις ενόψει των μεγάλων πανεκπαιδευιτκών συγκεντρώσεων που είναι προγραμματισμένες για την Πέμπτη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, δηλώνοντας με θρασύτητα ότι γίνεται για λόγους δημόσιας υγείας, κάτι που διαψεύδουν τα μέλη της επιτροπής των λοιμοξιολόγων.
Η απάντηση της κυβέρνησης στην διπλή υγειονομική και κοινωνική κρίση, αλλά και στις αγωνιστικές αντιστάσεις στην Παιδεία είναι ο αυταρχισμός και η καταστολή. Η πολιτική της αστυνομοκρατίας δεν είναι μόνο βάρβαρη, είναι και χρεοκοπημένη. Τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών, της νεολαίας, των υγειονομικών, του κόσμου της δουλειάς έχουν δύναμη που ξεπερνά τις απειλές και τις απαγορεύσεις τους. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΕ ΦΙΜΩΝΕΤΑΙ!
Οι εκπαιδευτικοί μαζί με μαθητές , γονείς και φοιτητές δυναμώνουμε τον αγώνα μας ΓΙΑ ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ