Η κυβέρνηση, όχι τυχαία, επιλέγει στη συγκεκριμένη συγκυρία να φέρει παράλληλα το νομοσχέδιο που περιέχει την ατομική αξιολόγηση, αναφέρουν οι Παρεμβάσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ.Ε..
Η ανακοίνωση:
Παράλληλα με την προώθηση του νέου αντιεκπαιδευτικού ν/σ η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες τον διορισμό 11.700 μονίμων εκπαιδευτικών στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης μέσα στο καλοκαίρι. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται ελάχιστες ημέρες μετά τη δημόσια παρουσίαση του νέου αντιδραστικού ν/σ που φέρνει την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την διαβόητη αυτονομία της σχολικής μονάδας, επιχειρώντας βαθύτερες αντιεκπαιδευτικές – ταξικές τομές στο Δημόσιο Σχολείο.
Με αφορμή λοιπόν την ανακοίνωση για τους διορισμούς ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ θέλουμε να υπογραμμίσουμε τα εξής.
1. Πρόκειται για μια εξέλιξη που πρέπει να πιστωθεί στο ακέραιο στους μεγάλους και διαρκείς αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος, με την καταλυτική συμβολή των αναπληρωτών κι αδιόριστων. Η κυβέρνηση προσπαθεί να προβάλει ένα ψευδεπίγραφο φιλολαϊκό προφίλ, παρουσιάζοντας τους διορισμούς ως «κοινωνικό έργο» για τη δήθεν «στήριξη» του Δημόσιου Σχολείου. Μπροστά στην πολιτική φθορά με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη θα επιχειρήσει να δημαγωγήσει και να εγκλωβίσει συνειδήσεις την επόμενη περίοδο. Η αλήθεια είναι πως ο σχεδόν δεκαετής αγώνας του εκπαιδευτικού κινήματος, η ανυποχώρητη πίεση για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών έφερε αποτελέσματα. Δείχνει ακόμα ότι η πραγματική προοπτική και ελπίδα για τον κλάδο και το Δημόσιο Σχολείο, περνά μέσα από τον διαρκή αγώνα!
2. Τα περίπου 45.000 χιλιάδες συσσωρευμένα κενά που γέννησε το καθεστώς της χρόνιας αδιοριστίας, στα οποία προστίθενται φέτος και οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις, σχεδόν 7.000 συναδέλφων, δεν μπορούν να καλυφθούν ούτε κατ’ ελάχιστο από τους διακηρυγμένους διορισμούς. Τα σχολεία και την επόμενη χρονιά θα κληθούν να λειτουργήσουν με τεράστια προβλήματα. Αυτή η πολιτική και την επόμενη χρονιά θα φέρει νέο κύμα συγχωνεύσεων και αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Το καθεστώς της ελαστικής εργασίας και με τις νέες εργασιακές μορφές που επιβλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε (αναπληρωτές 3μηνης διάρκειας) θα ισχύσει και φέτος με την ίδια ένταση. Η διεύρυνση των ελαστικών μορφών κόντρα στην σταθερή – μόνιμη εργασία αποτελεί άλλωστε για την κυβέρνηση και το κεφάλαιο στρατηγική επιλογή. Τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για Μαζικούς Διορισμούς Μονίμων Εκπαιδευτικών, για σταθερή και μόνιμη εργασία είναι ζωντανά κι επίκαιρα όσο ποτέ. Ο αγώνας για την ικανοποίησή τους πρέπει να φτάσει μέχρι το τέλος!
3. Η κυβέρνηση, όχι τυχαία, επιλέγει στη συγκεκριμένη συγκυρία να φέρει παράλληλα το νομοσχέδιο που περιέχει την ατομική αξιολόγηση. Μάλιστα, το πέρασμα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από το στάδιο του «δόκιμου» στη μονιμότητα συνδέεται ρητά με την ατομική αξιολόγησή του καθώς και με τη συμμετοχή του στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει ως «Δούρειο Ίππο» τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς για να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης συνδέοντάς τη με την μονιμοποίησή τους και να ανοίξει έτσι το δρόμο για απολύσεις.
4. Τα εκπαιδευτικά σωματεία έχουν το αυτονόητο καθήκον να υποδεχθούν και να εγγράψουν άμεσα τους συναδέλφους, να καλέσουν σε συστράτευση και αγώνα για να αποκρουστούν τα αντιεκπαιδευτικά – αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης, για να μην περάσει η ατομική αξιολόγηση για κανέναν εκπαιδευτικό, παλιό ή νέο, καθώς και η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, για να ανακοπεί η νέα ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.
5. Σε κάθε περίπτωση το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να επιμείνει στο δρόμο του ανυποχώρητου μαζικού αγώνα όχι μόνο για να γίνουν πράξη οι κυβερνητικές διακηρύξεις αλλά και για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, έτσι που να καλύπτουν όλα τα κενά και τις ανάγκες, για να σπάσει το καθεστώς της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας και να καταργηθεί το προσοντολόγιο «Γαβρόγλου»!