«Το , κατά την προσφιλή του τακτική, εν μέσω της πανδημίας και με κλειστά σχολεία, εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό οργανικών κενών και  πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2021 για την γενική παιδεία και την . Όλη η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι τις 11/3 και στη συνέχεια τις Περιφερειακές  Διευθύνσεις μέχρι τις 16/3» αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια fast track διαδικασία που θα υλοποιηθεί ουσιαστικά από τους  ΔΔΕ και ΠΔΕ, μιας και δεν υπάρχουν ΠΥΣΔΕ, ή όπου υπάρχουν είναι νόθα, αλλά ούτε και οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουν προτάσεις. Επιδιώκεται ΥΠΑΙΘ και Διοίκηση να πάρουν  άμεσα στα χέρια τους την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Στόχος τους οι δημοσιονομικές περικοπές, χωρίς να καλύπτονται τα κενά και οι ανάγκες των σχολείων  και να αποκρύπτεται η αναγκαιότητα μαζικών διορισμών.

Το Υπουργείο καθορίζει τη διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων στα πλαίσια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς μείωση αριθμού μαθητών, ξένες γλώσσες χωρίς παράλληλη διδασκαλία, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, εξοστρακισμός ειδικοτήτων, κ.ά.). Έτσι η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά.

Επινόησε μάλιστα ακόμη ένα εργαλείο μείωσης των πραγματικών αναγκών με την  απαράδεκτη τροπολογία που εφάρμοσε πέρσι στην ειδική αγωγή. Τα κενά που καθορίστηκαν στην ειδική αγωγή πέρσι χρησιμοποιήθηκαν για τους διορισμούς που έγιναν για τα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.  Το ίδιο θα γίνει και με τους διορισμούς στη γενική παιδεία, αν γίνουν διορισμοί φέτος όπως διακηρύσσει το Υπουργείο.

Με αυτόν τον τρόπο τα οργανικά κενά  δεν προσδιορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, αλλά ούτε καν με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Αυτή η πρακτική ακολουθήθηκε από τις ΔΔΕ Θεσ/νίκης και τον ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για τον καθορισμό τόσο των οργανικών, όσο και των λειτουργικών κενών πέρσι και ιδιαίτερα φέτος,. Αγνόησαν τις προτάσεις των σχολείων στον προσδιορισμό των κενών και προχώρησαν  στη  μείωση των οργανικών κενών που αντιστοιχούν στα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη στήριξη, αλλά και στις προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς πολλά κενά στην ειδική αγωγή δεν καλύφθηκαν, ενώ στη γενική παιδεία υπάρχουν ακόμη κενά και  οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται  με μεγάλη καθυστέρηση.

Τα ελάχιστα κενά που καταγράφουν οι Διευθύνσεις δεν έχουν καμία σύγκριση με τις που γίνονται κάθε χρόνο και αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αυτό επιβεβαιώνει και η συνεχής αύξηση των προσλήψεων αναπληρωτών, αντί των μόνιμων διορισμών. Είναι αποκαλυπτικά τα στοιχεία από τη ΔΙΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Περιφερειακή Διεύθυνση  Κεντρικής Μακεδονίας.

Σχολική χρονιά 2019 – 2020

  • Για την ειδική αγωγή: Τα 168 κενά (113 για τα Τμήματα Ένταξης και 55 για τα Ειδικά Σχολεία)  που καθορίστηκαν το Σεπτέμβρη του 2019 στο ΠΥΣΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ μειώθηκαν το Μάρτιο του 2020 σε 110 και η ΠΔΕ τα μείωσε ακόμη περισσότερο, σε 94!! Το ίδιο η ΠΔΕ έκανε και με τα κενά στην Ανατολική Θεσσαλονίκη που τα μείωσε από 57 σε 49. Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν πέρσι Δυτικά ήταν 134, αντί 168 που ήταν τα κενά. Για τους διορισμούς δεν δόθηκαν όμως ούτε τα 94 κενά στη Δυτική Θεσσαλονίκη αφού έγιναν μόνο 52 διορισμοί σε όλες τις ειδικότητες και στην Ανατολική μόνο 27.
  • Για τη γενική παιδεία: Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης το Μάρτη του 2019 καθόρισε τα οργανικά κενά γενικής παιδείας σε 85 και σχεδόν όλα αντιστοιχούν σε τρεις μόνο ειδικότητες (ΠΕ03 : 19, ΠΕ04.04 : 35, ΠΕ078 : 13). Τα οργανικά κενά για το 2019 αντιστοιχούν μόνο στο 23.88% των κενών που δημιουργήθηκαν την ίδια χρονιά και καλύφθηκαν με αναπληρωτές (116) και αποσπασμένους από άλλους νομούς (240).

Σχολική χρονιά 2020 – 2021

  • Για την ειδική αγωγή: Τα κενά στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2020 στα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με βάση τις προτάσεις των σχολείων στη Δυτική Θεσσαλονίκη ήταν (102  σε ΤΕ και 55 στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε). Τα 52 καλύφθηκαν από τους νεοδιόριστους και άρα τα κενά που έμειναν για να καλυφθούν από αναπληρωτές ήταν για όλες τις ειδικότητες 105 και προσλήφθηκαν μόνο 57 αναπληρωτές.
  • Δεκατέσσερα σχολεία έχουν υποβάλλει, πριν από τρία χρόνια τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να λειτουργήσουν στα σχολεία Τμήματα Ένταξης και δεν έχουν πάρει έγκριση ακόμη, ενώ υπάρχουν και τέσσερα σχολεία που έχει δοθεί η έγκριση και δεν έχει ξεκινήσει η λειτουργία τους.
  • Στη παράλληλη στήριξη καλύφθηκαν τα 89 από τα 104 κενά.
  • Για τη γενική παιδεία: Οι προσλήψεις αναπληρωτών και οι αποσπάσεις αποκαλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων : 350 προσλήψεις αναπληρωτών και 290 αποσπάσεις από άλλους νομούς. Συνολικά πέρσι ήταν 450, ενώ φέτος έφτασαν τις 640.

Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι το υπουργείο,σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων , δεν καθορίζει τα κενά  με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ δεν είναι στις προθέσεις του να δώσει για μεταθέσεις και διορισμούς το σύνολο των κενών.  Οδηγούμαστε  ουσιαστικά σε ελάχιστες μεταθέσεις, σε διορισμούς που δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες και στην απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Συνεχίζεται το καθεστώς  της  εργασιακής ανασφάλειας των εκπαιδευτικών  που είναι οργανικά υπεράριθμοι,το απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ και η  εργασιακή περιπλάνηση σε πολλά σχολεία.

Να σταματήσουμε τις αντιεκπαιδευτικές επιδιώξεις  υπουργείου και  διοίκησης  που  προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματικότητα με τη μη  καταγραφή όλων  των κενών και των πραγματικών αναγκών.

Απαιτούμε

  • Ο υπολογισμός των κενών – πλεονασμάτων να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, τις προτάσεις που καταθέτουν τα σχολεία και σύμφωνα με τις προτάσεις του κλάδου.
  • Όχι στη μεθόδευση μείωσης των οργανικών κενών. Να καταργηθεί η απαράδεκτη τροπολογία για τον υπολογισμό των κενών στην ειδική αγωγή.
  • Στα κενά να συμπεριληφθούν και οι προτάσεις των σχολείων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης (14 σχολείων στη Δυτική Θεσσαλονίκη), των σχολείων που έχουν εγκριθεί (4 σχολεία).
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο ) – όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα με τους μόνιμους.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού και 10 μαθητές στα εργαστήρια! 15 το ανώτατο σε συνθήκες πανδημίας.
  • Οργανικές θέσεις για όλους. Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025