«Οι εκπαιδευτικοί ούτε κρύβονται, ούτε φοβούνται, ούτε υποκύπτουν σε ανόητους εκβιασμούς. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στα παιδιά, που προέρχονται κύρια από λαϊκές οικογένειες και όχι στις εκτός πραγματικότητας ντιρεκτίβες, ενός Υπουργείου που δεν μπορεί να κρατήσει ανοιχτά εδώ και μήνες με ασφάλεια τα » αναφέρει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου σε ανακοίνωση της.

Η ανακοίνωση:

Πανικόβλητη η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ μπροστά στην πρωτοφανή συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή ενάντια στην Αξιολόγηση (14 από τα 16 σχολεία στη Ζάκυνθο απείχαν με συντριπτική πλειοψηφία), καταφεύγει για μια ακόμα φορά στον έμμεσο αυταρχισμό και τις απειλές, προκειμένου να τρομοκρατήσει (έτσι νομίζει) τους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο της Υφυπουργού Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που, έχοντας κάθε νόμιμο δικαίωμα, δεν προχώρησαν στην κατάθεση βαθμολογίας για το Α’ Τετράμηνο, αφού δεν είχαν ολοκληρωμένη παιδαγωγική εικόνα για τους μαθητές τους.

Σχετική ανακοίνωση είχαν εκδώσει και δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών, ανάμεσά τους και η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, επισημαίνοντας μια σειρά προβληματισμούς, όσον αφορά την κατάθεση βαθμολογίας σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων, όσον αφορά τη δυνατότητα ουσιαστικής αξιολόγησης των μαθητών σε αυτές τις συνθήκες, στηρίζοντας τους συναδέλφους. Είναι γνωστό ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, ακόμα και ολόκληρα σχολεία, σταθμίζοντας με παιδαγωγικούς όρους το ζήτημα, δεν κατέθεσαν βαθμολογία και απευθύνθηκαν ανοιχτά στους γονείς των μαθητών, εξηγώντας τους λόγους που το έκαναν. Η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική.

Οι εκπαιδευτικοί ούτε κρύβονται, ούτε φοβούνται, ούτε υποκύπτουν σε ανόητους εκβιασμούς. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στα παιδιά, που προέρχονται κύρια από λαϊκές οικογένειες και όχι στις εκτός πραγματικότητας ντιρεκτίβες, ενός Υπουργείου που δεν μπορεί να κρατήσει ανοιχτά εδώ και μήνες με ασφάλεια τα σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους πως πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις.

Αντί να πάρουν έστω και ένα από τα μέτρα που ζητάμε τόσους μήνες, ώστε οι μαθητές να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, το ΥΠΑΙΘ επιμένει σε μια εικόνα ψεύτικης κανονικότητας. Επιμένει να παρουσιάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σαν μια κανονική εκπαιδευτική διαδικασία.

Όσο και να προσπαθεί όμως να βαφτίσει το κρέας ψάρι και παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να κρατήσουν ανοιχτή την επικοινωνία και την επαφή με τα παιδιά (χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ), η πραγματικότητα δεν κρύβεται. Τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία σχολική χρονιά, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.

Η κίνηση, ωστόσο, αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις νάγκες των παιδιών. Αποτελεί (μία ακόμα) προσπάθεια εκφοβισμού, που είχε σκοπό να κάμψει την μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη στην οποία το ΥΠΠΑΙΘ ηττήθηκε.

Δεν μας προξενεί εντύπωση. Η κυβέρνηση επιδίδεται συστηματικά σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού, απειλών και καταστολής, προκειμένου να περάσει “διά πυρός και σιδήρου” την πολιτική της. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί θα φοβηθούν.

Τα στοιχεία που ζητά το ΥΠΑΙΘ, με τρόπο που θυμίζει άλλες εποχές, είναι όλα γνωστά και καταχωρισμένα στο Myschool. Ας πάνε εκεί να τα βρούνε. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από κάθε νόμιμο δικαίωμα, έχουν πρώτα και κύρια την παιδαγωγική ευθύνη να εκτιμήσουν οι ίδιοι όλες τις παραμέτρους που αφορούν τους το μάθημα και μαθητές τους. Έχουν ήδη καταθέσει αιτιολογημένα τη γνώμη τους στο σχολείο και στους γονείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025