Όπως είναι γνωστό, ο προσδιορισμός των κενών και των πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μια εξαιρετικής σπουδαιότητας διοικητική διαδικασία που επηρεάζει άμεσα ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, αναφέρει η ΕΛΜΕ Λήμνου σε ανακοίνωση της.
Η ανακοίνωση:
Από τη μια, από αυτήν εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό η ζωή και η εργασία των συναδέλφων εκπαιδευτικών, κυριολεκτικά το αν και το πού θα εργαστούν, αφού επηρεάζει τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις, τους μόνιμους διορισμούς, αλλά και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
Από την άλλη, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, η ορθή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει άμεση επίδραση στην παρεχόμενη στους μαθητές εκπαίδευση.
Ως εκ τούτου, αποτελεί πάγια θέση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου, ότι η διαδικασία αυτή, όπως άλλωστε και κάθε άλλη, οφείλει να διενεργείται μέσα σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας.
Για τον λόγο αυτό, τόσο με το υπ. αριθμ. 24/23-03-2021 έγγραφό μας προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, όσο και με τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους, ζητήσαμε επίσημη έγγραφη ενημέρωση για τα υπάρχοντα κενά και πλεονάσματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων στη Γενική και Ειδική Αγωγή για τα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.
Δυστυχώς, τόσο η ΔΔΕ Λέσβου όσο και η ΠΔΕ Β. Αιγαίου δεν ικανοποίησαν το αίτημά μας. Η επιλογή τους αυτή είναι πραγματικά ακατανόητη, απαξιώνει μάλιστα τους εκπαιδευτικούς των δύο νησιών, αφήνοντάς τους κυριολεκτικά στο σκοτάδι. Το δικαίωμα των συναδέλφων στην ενημέρωση είναι αυτονόητο και αδιαπραγμάτευτο, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που καθορίζει τις πιο σημαντικές παραμέτρους της ζωής τους.
Από την άλλη, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά συνολικά την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και τους μαθητές, που έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν ποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών λείπουν ή πλεονάζουν. Σε μια εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπου, με ευθύνη τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων Κυβερνήσεων, κάθε σχολική χρονιά ξεκινά και τελειώνει με χιλιάδες κενά (σε Λήμνο και Αγ. Ευστράτιο, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΜΕ, οι αναπληρωτές τη φετινή σχολική χρονιά αποτελούν το 49% των εκπαιδευτικών), τα δεδομένα αυτά είναι απολύτως κρίσιμα. Αποτελούν στοιχεία διεκδίκησης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την έναρξη όλων των μαθημάτων από την πρώτη μέρα κάθε σχολικού έτους, με όλους τους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας στις θέσεις τους.
Στα νησιά μας, άλλωστε, έχουμε πικρή πείρα την τελευταία δεκαετία από την έλλειψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, ακόμα και για τη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου, αλλά και από την επιλογή της διοίκησης να διδάσκονται μαθήματα από εκπαιδευτικούς που τα έχουν ως β΄ ανάθεση, ή που δεν τα έχουν καν ως ανάθεση! Χαρακτηριστικά παραδείγματα από την περσινή χρονιά, η έναρξη της διδασκαλίας της Φυσικής και της Χημείας προσανατολισμού στο ΓΕΛ Μούδρου στα τέλη Νοέμβρη(!!!), οι αλλαγές στις διαθέσεις των συναδέλφων και τις αναθέσεις των μαθημάτων ακόμα και την περίοδο που διανύουμε, και η αδιάκοπη «μεταφορά» συναδέλφων από σχολείο σε σχολείο για να «μπαλωθούν οι τρύπες».
Σ’ όλα αυτά έρχεται να προστεθεί τη φετινή χρονιά και η προβληματική λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η σύνθεση των οποίων προέκυψε από τις γνωστές εκλογές – παρωδία του Υπουργείου Παιδείας, στις οποίες σύσσωμος ο κλάδος γύρισε την πλάτη απέχοντας μαζικά. Μάλιστα, η ΟΛΜΕ έχει κάνει ξεκάθαρο ότι δεν αναγνωρίζει τους «αιρετούς» που εξελέγησαν μέσα από αυτές τις κάλπικες διαδικασίες, καλώντας τους να παραιτηθούν.
Η απόφαση των φερόμενων ως αιρετών στο ΠΥΣΔΕ Λέσβου να διατηρήσουν τη θέση τους αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι συντάσσονται με την πλευρά της Διοίκησης και όχι με την πλευρά των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου δεν τους αναγνωρίζει ως αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.
Υπενθυμίζουμε, ότι ρόλος των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια είναι να υπερασπίζονται τα αιτήματα του σωματείου και του κλάδου, να αποτελούν θεματοφύλακες της ισονομίας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας και κυρίως να αποτελούν το ανάχωμα σε κάθε ενδεχόμενη αυθαιρεσία της Διοίκησης. Εν προκειμένω, να διασφαλίζουν ότι τα κενά και τα πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς θα προσδιορίζονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων και όχι τις πολιτικές επιλογές του Υπουργείου, αλλά και να πιέζουν για τη δημοσιοποίησή τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι ξεκάθαρο ότι η δημοσιοποίηση των κενών και των πλεονασμάτων θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η αμεροληψία και η έγκαιρη και πλήρης ενημέρωση των συναδέλφων και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καλούμε, λοιπόν, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Λέσβου να αναρτήσουν άμεσα τα κενά και τα πλεονάσματα.