Η παροχή του που μπορεί να αφορά περισσότερα από ένα παιδιά εξαρτάται όχι από τις πραγματικές ανάγκες αλλά από τα διαθέσιμα κονδύλια, αναφέρει ο Σύλλογος Σεφέρης.

Η ανακοίνωση

Μέσα στο κατακαλόκαιρο ενημερώνονται γονείς στη Β΄Αθήνας που έχουν προσκομίσει γνωμάτευση γιατρού από δημόσιο νοσοκομείο και αιτούνται για το παιδί τους σχολικό νοσηλευτή, (και μάλιστα για πάθηση όπως ο Νεανικός Διαβήτης Τύπου 1 ), ότι η αίτηση τους απορρίφθηκε  από την Περιφέρεια για τυπικούς λόγους, επειδή ο γιατρός   αναφέρει ότι «Χορηγείται για σχολικό νοσηλευτή» και όχι «Απαιτείται σχολικός νοσηλευτής». Σύμφωνα με την παραπάνω λογική στη  Διεύθυνση Β΄ Αθήνας  έχουν απορριφθεί 5 από τις 130 αιτήσεις.

Αν και οι γονείς έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα έγγραφα από γιατρούς και νοσοκομεία,  το αυτονόητο δικαίωμα  ενός παιδιού,  για το οποίο επιβάλλεται η εξατομικευμένη επιστημονική παρέμβαση από ειδικό επιστήμονα, όπως ορίζει ο νόμος,  καθώς η ζωή του είναι σε κίνδυνο, μπαίνει σε «γραφειοκρατική τιμωρία» για το τυπικό των λέξεων!    Την ίδια στιγμή που εκατοντάδες  μαθητές  μένουν αβοήθητοι  στο κανονικό ωράριο του σχολείου χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, ψυχολογικών προβλημάτων και διαφόρων θεμάτων υγείας  (διαβήτη Τύπου 1, επιληψίες, αλλεργίες  κλπ),   στο υπουργείο Παιδείας κομπάζουν προκλητικά για την επιμήκυνση του ωραρίου ως τις 5.30 μ.μ. καθώς και  για την «ευαισθησία» της κυβέρνησης στα θέματα μαθητών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες!

Η παροχή του σχολικού νοσηλευτή που μπορεί να αφορά περισσότερα από ένα παιδιά εξαρτάται όχι από τις πραγματικές ανάγκες αλλά από τα διαθέσιμα κονδύλια, αφού   σύμφωνα και με νέο ΦΕΚ, τόσο οι σχολικοί νοσηλευτές όσο και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό θα υποστηρίζει όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας στην οποία έχουν τοποθετηθεί, ενώ σε περίπτωση που υπάρχει συστεγαζόμενη μονάδα τότε θα κληθούν να υποστηρίζουν τους μαθητές και του συστεγαζόμενου σχολείου.   Αλήθεια γιατί ο σχολικός νοσηλευτής θα πρέπει να αποφασίσει ποιον μαθητή θα υποστηρίξει και κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και ποιον θα  αφήσει  αβοήθητο την ημέρα της εκπαιδευτικής επίσκεψης;  Επίσης γιατί κάθε σχολική χρονιά απαιτούνται  αιτήσεις για χρόνια νοσήματα τα οποία δε θεραπεύονται και λογικά ο μαθητής δικαιούται έτσι κι αλλιώς νοσηλευτικής βοήθειας;

Οι γονείς και κηδεμόνες  πέρα από τη γραφειοκρατική κόλαση που έχουν να αντιμετωπίσουν  για να εγκριθεί ένα αίτημα  από τις Διευθύνσεις(!), το οποίο ήδη έχει εγκριθεί από γιατρό, επωμίζονται αρκετές φορές  το βάρος της ιατρικής φροντίδας και της  υποστήριξης για να καλύψουν το κόστος με δική τους οικονομική επιβάρυνση.  Επιπλέον αντιμετωπίζουν επιπρόσθετα εμπόδια   στην εξασφάλιση των δικαιολογητικών, αλλά άπειρες φορές και δυσκολίες στην ίδια τους την εργασία, από την οποία υποχρεώνονται να απουσιάζουν ώρες ατελείωτες,   τη στιγμή που η τεχνολογία θα μπορούσε να εξασφαλίσει την υποβολή των δικαιολογητικών και την αποφυγή της συναισθηματικής και ψυχολογικής πίεσης.

   Δεν σταματάμε !  Γονείς και εκπαιδευτικοί  συντονίζουμε τον αγώνα μας διεκδικώντας μας δωρεάν υγεία κι εκπαίδευση  των παιδιών μας. Καλούμε τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, να ενημερώσουν και όσους γονείς αντιμετωπίζουν προβλήματα  για να επικοινωνήσουν και να συντονίσουμε τη δράση μας.

Απαιτούμε από τη  Διεύθυνση Β΄Αθήνας :

  • Να εγκρίνει όλες τις αιτήσεις παρακάμπτοντας τη γραφειοκρατική δυσκαμψία, εφόσον υπάρχουν τα απαραίτητα έγγραφα από τα νοσοκομεία και τους γιατρούς .
  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα αιτήματα για την τοποθέτηση σχολικών νοσηλευτών, χωρίς καθυστερήσεις και να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες.
  • Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα που θα συνδέεται με ένα πλήρως στελεχωμένο και αναβαθμισμένο Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας,.

Διεκδικούμε :

  • Την κατάργηση κάθε γραφειοκρατικού εμποδίου σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη και τις ευπαθείς ομάδες μαθητών.
  • Παροχές και διευκολύνσεις στο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες  με ποσοστό αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ ώστε να εργάζονται με όρους αξιοπρέπειας στα σχολεία .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025