Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου, αναφέρει ο σύλλογος εκπαιδευτικών Σωτηρίου.
H ανακοίνωση:
1000 τμήματα και σχολεία κλειστά, 1 self–test τη βδομάδα, καμία αραίωση μαθητών, δεκάδες τμήματα χωρίς δάσκαλο (μόνο στο σύλλογό μας 5 τμήματα δεν έχουν υπεύθυνο ΠΕ 70), καθημερινά προβλήματα με γονείς , καμία επίσημη οδηγία για αναδιάταξη -μείωση της διαδακτέας ύλης
Για τη ζωή μας και τη δουλειά μας
Έρχεται η λαίλαπα που λέγεται Νόμος Χατζηδάκη και ισοπεδώνει εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα
Αλλά εμείς θα κληθούμε να μιλήσουμε για έναν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας σχολικής μονάδας που εκπνέει.
Επισημαίνουμε από την ΥΑ
«Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου. …..
«..Η απόφαση εγκρίνεται από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης»
Έχουμε ήδη τοποθετηθεί με 2 ανακοινώσεις τόσο για τη σκοπιμότητα της ύπαρξης μιας τέτοιας μορφής ΕΚΛ που έχει οργανική σχέση με την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όσο και το περιεχόμενο του που διαμορφώνει πλαίσιο πειθάρχησης και καταστολής συμπεριφορών ενώ ανοίγει το δρόμο για την περιβόητη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» βλέπε συνδιοίκηση του σχολείου με το Δήμο και το σύλλογο γονέων. Έχουμε πραγματοποιήσει ανοιχτή διαδικτυακή συζήτηση για το εν λόγω ζήτημα.
Εδώ αναλυτικά:
Για τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων! –
2.ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛH ΤΗΣ ΑΞΙΟΛOΓΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΑΥΤΟΝOΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚHΣ ΜΟΝAΔΑΣ, ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧHΣΗΣ.
Ενώ μετράμε μέρες για τη λήξη του έτους και στις περισσότερες περιοχές της Αττικής δεν έχει γίνει καμία κουβέντα, σε σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας καλούνται σύλλογοι διδασκόντων να συνεδριάσουν για τον ΕΚΛ κι λέγεται ότι μάλιστα αυτό γίνεται καθ΄ υπόδειξη των ΣΕΕ.
Με βάση αυτό επικοινωνήσαμε με τους ΣΕΕ οι οποίοι διαβεβαίωσαν ότι κοινή τοποθέτηση είναι ότι δεν έχουν καμία πρόθεση να ασκήσουν πίεση για τη σύνταξη του ΕΚΛ ότι αυτό είναι στη δικαιοδοσία τους ΣΔ να πράξει κατ΄ εκτίμησή του. Η διευκρίνηση που έδωσαν είναι ότι ισχύουν τα όσα προβλέπει η εγκύκλιος.
Ως σύλλογος διευκρινίζουμε ότι στην εγκύκλιο δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός. Ο ΕΚΛ συζητιέται και επικαιροποιείται κάθε χρόνο.
Με βάση αυτά αποκαλύπτεται σε όλους ότι η διαδικασία σύνταξης ενός κανονισμού τις τελευταίες μέρες του χρόνου είναι αστειότητα καθώς καλούμαστε να συντάξουμε έναν ΕΚΛ που δεν θα υλοποιηθεί ούτε για ελάχιστο χρονικό διάστημα και τη διαδικασία αυτή θα κληθούμε να την επαναλάβουμε την επόμενη σχ. χρονιά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Ποιος ο λόγος επιμονής για μια άχρηστη -χρονοβόρα διαδικασία για τις σχ. μονάδες;;
Η επιμονή στην υλοποίηση είναι για να αποδεχθούν οι σχολικές μονάδες τη διαδικασία -ξεχνώντας τη σχέση της με την αξιολόγηση – και ότι εφεξής συναποφασίζουν με το σύλλογο γονέων και το δήμο και ότι οι αποφάσεις του ΣΔ τίθενται στην έγκριση από τον ΣΕΕ ( βλέπε εξωτερικό αξιολογητή ) και τον Δ/ντη εκπαίδευσής αλλιώς δεν υπάρχουν.
Θεσμοθετεί τη συναπόφαση με τις δημοτικές αρχές και τους συλλόγους γονέων παιδαγωγικών ζητημάτων για τα οποία δεν είναι αρμόδιοι καταργώντας τους διακριτούς μέχρι τώρα ρόλους και δίνοντάς τους τη δυνατότητα άμεσων παρεμβάσεων σε παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές που μόνο εκπαιδευτικοί είναι θεσμικά υπεύθυνοι να αποφασίσουν.
Λίγους μήνες πριν το 100% των σχολείων μας συμμετείχαν σε ΑΠΕΡΓΙΑ -ΑΠΟΧΗ από την αξιολόγηση και ξεκάθαρα ο ΕΚΛ συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης καθώς αποτελεί δείκτη του Θεματικού άξονα 9 της αξιολόγησης ενώ μια σειρά δεικτών συνδέονται με το περιεχόμενο του ΕΚΛ που ορίζεται από την ΥΑ.
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ :
Επαναλαμβάνουμε ότι η επίσημη τοποθέτηση του Δ/νη Εκπαίδευσης προς το ΔΣ του συλλόγου ήταν ότι δε θα ασκήσει πίεση και δε θα παρέμβει στις σχ. μονάδες για τη σύνταξη ΕΚΛ και ότι ο κάθε ΣΔ θα εκτιμήσει το πώς και πότε θα προχωρήσει.
Καλούμε τους ΣΕΕ στην ανάλογη τοποθέτηση που έκαναν προς το σύλλογο να αποσαφηνίσουν προς τις σχ. μονάδες και να μη μεταφέρεται η εικόνα ότι εκείνοι ενημερώνουν, πιέζουν και επιβάλλουν τη σύνταξη στο τέλος το σχ. έτους.
Καλούμε τους Δ/ντες να μην αναπαράγουν αυτή την πρακτική και να μην πιέσουν σε δρομολόγηση για τη σύνταξη του ΣΕΕ.
Καλούμε όλους τους ΣΔ – αν παρά τα δεδομένα που αναφέρουμε κληθούν σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων με θέμα τον ΕΚΛ σ αυτή τη χρονική στιγμή, να μη συναινέσουν στη σύνταξη του και την υλοποίηση της διαδικασίας που προβλέπεται δηλαδή να είναι αντικείμενο συναπόφασης (θα προσυπογράφεται από το Δήμο και το σύλλογο γονέων) και θα εγκρίνεται από το ΣΣΕ και το Δντή εκπ/σης.
Καταψηφίζουμε όποια πρόταση για εσωτερικό κανονισμό υπάρξει αυτή την περίοδο που έρχεται να υλοποιήσει τη διαδικασία συνυπογραφής και έγκρισής του πέρα από το σύλλογο διδασκόντων.
Έτσι κι αλλιώς τα σχολεία έχουν διαμορφώσει τις αρχές λειτουργίας τους και ουσιαστικά και τυπικά και δεν υποχρεούνται σε αυτή τη φάση να αλλάξουν οτιδήποτε.
Να μη συναινέσουν στην εκχώρηση του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων για τη λειτουργία του σχολείου