Οι πρόσφατες αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων για τα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια της χώρας οδηγούν σε μειωμένη
παρουσία, υποβάθμιση και αποκλεισμό -κατά περίπτωση- αρκετών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών (Κοινωνιολογία, Καλλιτεχνικά, Εικαστικά, Μουσική,
Θεατρολογία, Οικιακή Οικονομία).
ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται προκαλεί εύλογη ανησυχία για τον μορφωτικό προσανατολισμό του σχολείου, αλλά και
ιδιαίτερη αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων ειδικοτήτων σε σχέση με την υπηρεσιακή τους κατάσταση (υπεραριθμίες, συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου κ.α.).
Με την εφαρμοζόμενη πολιτική του ΥΠΑΙΘ διαμορφώνεται ένα σχολείο αποκλεισμών και περιορισμών. Ένα «φτωχό σχολείο που στριμώχνει»
διάφορα διδακτικά αντικείμενα στο πλαίσιο μιας περιοριστικής μορφωτικής προσέγγισης, μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.
Το Σύγχρονο Δημόσιο Σχολείο βρίσκεται, όμως, εδώ και χρόνια στην πρόταση για ένα σχολείο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) διευρυμένου ωραρίου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ένα σχολείο που εξασφαλίζει σε κάθε μαθητή του ότι με την ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης
δεν θα είναι λειτουργικά και τεχνολογικά αναλφάβητος. Ένα σχολείο που είναι ο εγγυητής μιας ασφαλούς και συναρπαστικής πορείας προς την ενηλικίωση. Ένα
σχολείο που ανακαλύπτει και προάγει τα ταλέντα και τις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών του, που ενθαρρύνει τους σημερινούς μαθητές να γίνουν ολοκληρωμένοι και υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες. Ένα σχολείο της συμμετοχής και της διαρκούς γνώσης, της συνεργασίας και του κοινού σκοπού: «o κάθε ένας μαθητής ξεχωριστά να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό του».
Στην κατεύθυνση αυτή, ζητάμε από το ΥΠΑΙΘ τη συνολική επανεξέταση των προγραμμάτων σπουδών και των ωρολογίων προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.