«Τα ! Για 47.000 δηλωμένα κενά από τις διευθύνσεις (ποσοστό κάλυψης μόλις 59%), με «σφαγή» στην παράλληλη στήριξη προς εφαρμογή προγράμματος «εξοικονομώ», δηλαδή μοιράζουν έναν εκπαιδευτικό παράλληλης σε πολλούς/ες μαθητ(ρι)ες, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί

Η ανακοίνωση από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.:

Να γίνουν οι ανάγκες μας σύνθημα κι αγώνας νίκης κι ανατροπής!

«H καμένη γη τώρα είναι η κατοικία μου. Δεν γίνεται μέλι απ’ τα κάρβουνα.

Τα χρώματα τα έσβησαν οι φωτιές, το μαύρο διορίστηκε βασίλισσα.»

Ο τόπος κάηκε, εκατομμύρια στρέμματα, δεκάδες ζωές, οι ζωές των κατατρεγμένων μεταναστών χάθηκαν, κόποι μιας ζωής καταστράφηκαν κι ο καπιταλισμός της καταστροφής, βλέπει τα καμένα ως ευκαιρία για «επενδύσεις» για να αυξήσει τα κέρδη του κι η κυβέρνηση της ΝΔ απαθής παρατηρεί την καταστροφή και σχεδιάζει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για να διευκολύνει την επέλαση του εργολαβικού, τουριστικού, «πράσινου» κεφαλαίου.

Κι όμως, κάτι σώθηκε, κι αυτό σώθηκε χάρη στους εκατοντάδες εθελοντές σε όλη τη χώρα που αγνόησαν τις υποδείξεις εκκένωσης κι εγκατάλειψης και με αλληλεγγύη και πείσμα οργανώθηκαν σε ένα άλλο σχέδιο σωτηρίας του τόπου τους και των ανθρώπων. Σ’ αυτό το πείσμα, την οργάνωση και την αλληλεγγύη του ανυπάκουου λαού που αρνείται ως νομοτέλεια την καταστροφή μας, βρίσκεται η αρχή των απαντήσεων.

Και ο καπιταλισμός της καταστροφής με όχημα την κυβέρνηση της ΝΔ και τη συναινετική αντιπολίτευση συνεχίζει να καταστρέφει…

Νέο αντεργατικό νομοσχέδιο…

…που στοχεύει στην ολοκληρωτική διάλυση κάθε εργασιακού δικαιώματος που έχει κατακτηθεί με αίμα και αγώνες. Συμπληρώνει τις αντιδραστικές διατάξεις του νόμου Χατζηδάκη για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας με στόχο την πλήρη κατάργηση του 8ωρου – 5νθήμερου – 40ωρου. 13ωρες δουλειάς την ημέρα, 78 ώρες δουλειάς την εβδομάδα, σε πάνω από έναν εργοδότη, συμβάσεις μηδενικών ωρών, ευελιξία και μηδενικά εργασιακά δικαιώματα, καταργείται η 5νθήμερη εργασία στη βιομηχανία και ειδικότερα στις επιχειρήσεις με εναλλασσόμενες βάρδιες συνεχούς λειτουργίας (7 ημέρες ή 24 ώρες), η απεργία διώκεται! Το ν/σ ποινικοποιεί ακόμα περισσότερο τους εργατικούς αγώνες, την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τις καταλήψεις! Το σύστημα θωρακίζεται.

Επιδρομή ακρίβειας, επιδρομή στα κοινωνικά αγαθά

Η παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση κι εργασία βρίσκονται στο στόχαστρο, η ακρίβεια γονατίζει την κοινωνία, που δεν μπορεί να πληρώσει λογαριασμούς, το σούπερ μάρκετ, τη βενζίνη, το ενοίκιο. Χιλιάδες συνάδελφοι/ισσες αναπληρωτ(ρι)ες βρίσκονται αντιμέτωποι/ες με την επέλαση του Airbnb και τις τρομαχτικές αυξήσεις στα ενοίκια.

Αυξήσεις κοροϊδία για να μας κλείσουν το στόμα

Οι δημόσιοι υπάλληλοι, αφού έχασαν πάνω από δυο μισθούς μόνο από την ακρίβεια των τελευταίων μηνών, θα δουν από 1.1.2024 «αυξήσεις»-κοροϊδία της τάξης των 40-50 ευρώ κατά μέσο όρο (με πρώτο μισθό 656 ευρώ (Υ.Ε.) και 873 (Π.Ε.), τη στιγμή που ο πληθωρισμός φέτος μόνο ξεπέρασε το 10% και οι αυξήσεις στα τρόφιμα το 12%. Οι χιλιάδες συμβασιούχοι αναπληρωτ(ρι)ες που δουλεύουν για λίγους μήνες το χρόνο θα δουν την κοροϊδία των «αυξήσεων» να μεγαλώνει! Αυτά για τους υπαλλήλους γιατί για τα διευθυντικά στελέχη προβλέπονται γενναιόδωρες αυξήσεις των επιδομάτων ως και 30% για να υλοποιήσουν τους στόχους του επιτελικού κράτους με την αξιολόγηση πρώτη πρώτη. Για να μην μιλήσουμε για τους «επενδυτές» όπου τα θαλασσοδάνεια των εκατομμυρίων ευρώ πάνε κι έρχονται.

Το νέο μισθολόγιο ήρθε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης για να ξεμπερδεύει με κάθε διεκδίκηση αυξήσεων από τους εργαζόμενους, ελπίζοντας να βάλει ταφόπλακα σε αγώνες για γενναίες αυξήσεις, για επαναφορά 13ου-14ου και των χαμένων κλιμακίων κλπ. Υπηρετεί απολύτως τις επιταγές στην ΕΕ, το δημοσιονομικό σύμφωνο, τα ματωμένα πλεονάσματα και τον στόχο για περαιτέρω μείωση των κοινωνικών δαπανών. Τα λεφτά «δεν φτάνουν», ισχυρίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί ταξικά επιλέγει να τα σπαταλήσει στις πολεμικές δαπάνες που απογειώνονται, στα 600άρια επιδόματα στις δυνάμεις καταστολής, στη φορολογική ασυλία στους εφοπλιστές και το μεγάλο κεφάλαιο.

Με τις ιαχές του πολέμου του εθνικισμού και του φασισμού να ενισχύονται επικίνδυνα…

…σε ένα εκρηκτικό ασταθές διεθνές κλίμα, με την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο στην Ουκρανία και στους ευρύτερους διαρκώς εντεινόμενους ανταγωνισμούς μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων να βαθαίνει, με χαρακτηριστική την επίσκεψη Ζελένσκι στην Αθήνα και τη δέσμευση για μεγαλύτερη βοήθεια στην Ουκρανία, την ίδια στιγμή που ανοίγει η συζήτηση για νέες βάσεις στα νησιά. Σε άλλα νέα, από τους times of india (25/8/23) μαθαίνουμε ότι η ινδική αεροπορία και το ναυτικό συμμετείχε πρόσφατα σε κοινή άσκηση με τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, ενώ η ελληνική αεροπορία και το ναυτικό θα είναι σύντομα παρόντα στον Ινδικο-Ειρηνικό, «ενισχύοντας τις δυνατότητες για την διαφύλαξη ειρηνικών, ανοικτών και περιεκτικών θαλάσσιων δρόμων», δηλαδή, συμμετέχοντας στον ψυχρό πόλεμο κατά του Πεκίνου και των συμμάχων του! Και όλα αυτά από μια κυβέρνηση που αφήνει να καούν δάση και άνθρωποι, επενδύει στο χαρτί του ρατσισμού και του εθνικισμού στοχοποιώντας τους πρόσφυγες για τις πυρκαγιές και κάνει ανοιχτά πλάτες στους φασίστες και στα πογκρόμ τους στον Έβρο.

Και η καταστροφή συνεχίζεται στην εκπαίδευση

Οι βασικές προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής καθορίστηκαν στα συνέδρια των μεγάλων οικονομικών οργανισμών, του ΣΕΒ και της ΕΕ, των διεθνών φόρουμ. Αυτονομία, Αριστεία, Σύνδεση με την εργασία, Κατάρτιση και δεξιότητες ειδικά Ψηφιακές. Όλες οι κεντρικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν κι αυτές που προετοιμάζονται συμπυκνώνονται στην Ιδιωτικοποίηση-Εμπορευματοποίηση, Αξιολόγηση-Έλεγχος-Πειθάρχηση, Κατηγοριοποίηση-Ανταγωνισμός. Όλα τα μέτρα εκεί στοχεύουν. Το έργο Κεραμέως-Κόπτση που πάνω θα στηριχθεί κι ο Πιερρακάκης κατά δήλωσή του, έβαλε στο στόχαστρο ό,τι απέμεινε όρθιο από το δημόσιο σχολείο, συνέχισε και βάθυνε τα αντιδραστικά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισαν και εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ιδιαίτερα των μνημονιακών χρόνων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ). Οι εκθέσεις ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ γίνονται νόμοι που απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς της νέας γενιάς από τη μόρφωση, κατηγοριοποιούν τα σχολεία, διευκολύνουν την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στην οικονομική εξάρτηση των σχολείων. Ως νόμοι λειτουργούν, άτυπα αλλά αποτελεσματικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες my school, opsyd κλπ. Οι εξετάσεις PISA, τα Πρότυπα σχολεία της «αριστείας», η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, η «αυτονομία» στην λειτουργία των σχολείων, η «ελεύθερη επιλογή» και η κατηγοριοποίησή τους, η Τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, και η εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, οι δεξιότητες από το νηπιαγωγείο, η προσπάθεια για συγχωνεύσεις παιδαγωγικών τμημάτων, συνθέτουν τα κομμάτια του puzzle αλλαγής του DNA της δημόσιας εκπαίδευσης και αποκαλύπτουν την κατεύθυνση των μέτρων που έχουν ήδη παρθεί ή εξαγγέλλονται.

Αξιολόγηση: Η νέα ηγεσία επιμένει στην αξιολόγηση παρά τη σαφή απονομιμοποίηση και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών αξιολόγησης (ατομικής και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας). Οι εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά σωματεία και συνδικάτα όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν την όλη διαδικασία αλλά παρόλες τις απειλές, τις προσφυγές στα δικαστήρια κατάφεραν να τη σταματήσουν.

Μετά το προσοντολόγιο και γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Το ΥΠΑΙΘ επεξεργάζεται σχέδια εφαρμογής υβριδικού παράλληλου συστήματος που θα περιλαμβάνει δίπλα στο προσοντολόγιο και την επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ προσθέτοντας έτσι ένα επιπλέον φίλτρο, με στόχο να ανακατέψει ξανά τους πίνακες με ένα νέο καθεστώς αέναης ανασφάλειας, αποκλεισμών, ακραίου ανταγωνισμού και «ατομικής» ευθύνης, απαξίωσης των πτυχίων και της προϋπηρεσίας, διαρκούς ανταγωνισμού.

«Λάθη» και ταξικός κυνισμός από το ΥΠΑΙΘ: Για άλλη μια χρονιά 5.000 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν εκτός πινάκων ή έπεσαν θέση στους πίνακες εξαιτίας «λαθών» και το ΥΠΑΙΘ με τον αρχιερέα του ψηφιακού κράτους αρνήθηκε ακόμα και μια συνάντηση με τις ομοσπονδίες για να συζητηθεί το πρόβλημα. Σαν την τρίχα από το ζυμάρι πετάχτηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στο καλάθι των «ψηφιακών απορριμάτων» του ΥΠΑΙΘ ενώ ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ δήλωσε ανερυθρίαστα, «ας πρόσεχαν»…

Σφαγή στις προσλήψεις: Τα σχολεία θα ξεκινήσουν με 19.000 επίσημα κενά! Για 47.000 δηλωμένα κενά από τις διευθύνσεις προσλήφθηκαν 28.000 αναπληρωτές (ποσοστό κάλυψης μόλις 59%), με «σφαγή» στην παράλληλη στήριξη προς εφαρμογή προγράμματος «εξοικονομώ», δηλαδή μοιράζουν έναν εκπαιδευτικό παράλληλης σε πολλούς/ες μαθητ(ρι)ες, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Νέα επίθεση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναφέρεται σε ενοποίηση των προγραμμάτων για ηλικίες 0-6 προκειμένου «να βοηθηθούν τα παιδιά και με πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση». Ο κίνδυνος είναι ορατός, η εισαγωγή των voucher στη δημόσια εκπαίδευση για τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής «αγοράς», όπως ακριβώς συμβαίνει στους βρεφονηπιακούς σταθμούς που καλύπτουν τις ηλικίες 0-4.

«Ελεύθερη» επιλογή σχολείου: Μοντέλο δοκιμασμένο και καταστροφικό στις αγγλοσαξωνικές χώρες μέσω των charters schools. Όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό με βάση τους μηχανισμούς της αγοράς. Τα σχολεία χωρίζονται σε «κακά» και «καλά», η κρατική χρηματοδότηση περικόπτεται για τα πρώτα και η «αυτονομία» γίνεται θηλιά, τα σχολεία μετατρέπονται σε ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις και οι γονείς σε πελάτες και καταναλωτές που εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Το σχολείο επιλέγει τους/τις μαθητές/τριες ώστε να επιβιώσει στον ανελέητο ανταγωνισμό και προσαρμόζει το πρόγραμμά του όχι στις μορφωτικές ανάγκες αλλά στις οικονομικές απαιτήσεις. Το κράτος αποσύρεται από την ενίσχυση καθολικά της εκπαίδευσης και όλα τα καθορίζει πλέον η προσαρμογή στον ανταγωνισμό. Το σχολείο της γειτονιάς πεθαίνει και μαζί πεθαίνει η κοινότητα.

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Η ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση και η αλλαγή του άρθρου 16 του συντάγματος, με μοναδικό κριτήριο το πανεπιστήμιο να καταστεί εμπόρευμα και επιχείρηση επίτευξης κέρδους, αποτελεί τη μόνιμη επιδίωξη των κυβερνήσεων τα τελευταία 30 χρόνια. Αυτό επιχειρεί για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση τη ΝΔ, μέσω της αξιοποίησης του άρθρου 28 του Συντάγματος που προβλέπει τις διακρατικές συμφωνίες για τη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων εντάσσοντας σε αυτές τα πανεπιστήμια, αποκαλύπτοντας πλήρως την ιδεολογική της στόχευση: Παιδεία ως εμπόρευμα.

ΤΟ ΥΠΑΙΘ υποσχέθηκε να «μας σκάσει» στο διάλογο και στην πρώτη ευκαιρία αρνήθηκε να συναντηθεί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για το θέμα του αποκλεισμού χιλιάδων εκπαιδευτικών λόγω «λαθών». Ο διάλογος τους είναι απάτη και προσπάθεια να εγκλωβίσει το εκπαιδευτικό κίνημα με στην παγίδα της συναίνεσης και της υποταγής, της συνενοχής στη δολοφονία της δημόσιας εκπαίδευσης, ακύρωσης κάθε αγωνιστικής πρωτοβουλίας. Γι’ αυτό και καλούμε τη ΔΟΕ και τις παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΑΣΕ/ΠΑΜΕ, ΔΗΣΥ, ΔΙΚΤΥΟ που ψήφισαν και συμμετέχουν σε «άτυπη ομάδα» του υπουργείου με την ΔΟΕ να αποχωρήσουν τώρα.

Με τις ανάγκες μας μπροστά, με τα σωματεία, τις ΓΣ, τις επιτροπές αγώνα και τον συντονισμό τους, με τον αέρα της ομόφωνης απόφασης της 92ης ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ για την αξιολόγηση και την αντίσταση των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών

Πρόγραμμα δράσης

Οργάνωση πολύμορφου αγώνα με απεργίες και παλλαϊκά συλλαλητήρια για πραγματικές αυξήσεις, ενάντια στη φτωχοποίηση – τη λεηλασία του εισοδήματος – την κλοπή του δημόσιου πλούτου – τον πόλεμο του κεφαλαίου και την εμπλοκή της χώρας και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και του σχολείου της αγοράς και την κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας .

Πρωτοβουλίες για τη δημιουργία κοινωνικού μετώπου για Παιδεία, Υγεία, εργασία – δημοκρατία – ενάντια στην καταστολή και τις απαγορεύσεις. Συμβάλουμε με κάθε τρόπο σε ΞΕΣΗΚΩΜΟ του λαού.

Να οργανώσουμε – συμβάλουμε σε:

· Συντονισμό σωματείων συλλογικοτήτων αγωνιστών – επιτροπών αγώνα και συνελεύσεων να δημιουργήσουμε ένα πλατύ αγωνιστικό μέτωπο για πανεργατικό και απεργιακό αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης – για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες και τα αιτήματα των εργαζόμενων για Παιδεία, Υγεία, εργασία – δημοκρατία, στέγη, την ενέργεια, το νερό.

· Στην ανάπτυξη πανεκπαιδευτικού μετώπου με φοιτητές, μαθητές, γονείς με κινητοποιήσεις και απεργιακό σχέδιο σε όλη την Παιδεία και με Πανεργατική διεύρυνση.

· Ενεργή συμμετοχή στήριξη σε σχολεία και σχολές, σε κάθε χώρο δουλειάς, στις γειτονιές στο αντιπολεμικό κίνημα για την ειρήνη και τη διεθνιστική αλληλεγγύη των λαών.

Συγκεκριμένα

– Μαζική συμμετοχή στις ΓΣ

– Ενάντια στο νέο αντεργατικό νσχ. Γεωργιάδη Πανεργατικά συλλαλητήρια το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και Πανεργατική απεργία μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη. Καλούμε τα Εργατικά Κέντρα, την ΑΔΕΔΥ, την ΔΟΕ και τις άλλες Ομοσπονδίες να προκηρύξουν άμεσα 24ωρη απεργία ώστε να μην ψηφιστεί το ν/σχ Γεωργιάδη για την εξαθλίωση των εργαζομένων. Συμμετέχουμε στο κάλεσμα συντονισμού του Συλλόγου Υπαλλήλων Βιβλίου Χάρτου Ψηφιακών Μέσων (ΣΥΒΧΨΑ)

– 6/9/2023 συμμετοχή στη σύσκεψη της Ομοσπονδίας γονέων για το κτιριακό

– 9/9/2023 συμμετοχή στη συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη ενόψει των δηλώσεων του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

– 18/9/2023 συμμετοχή στην αντιφασιστική διαδήλωση στην επέτειο για τα 10 χρόνια από τη δολοφονία του Π. Φύσσα από μέλη των νεοναζί της Χ.Α.

– 1/11 συμμετοχή στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Ν. Ηράκλειο

– Κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ (προτεινόμενη ημέρα τη μέρα της συνάντησης με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και σε περίπτωση που δεν καθοριστεί συνάντηση μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη)

– Προχωράμε σε πλατιά καμπάνια ενημέρωσης και αγωνιστικής συσπείρωσης του Λαού για την Παιδεία ως δημόσιο δωρεάν αγαθό για όλα τα παιδιά με : έκδοση και εκτύπωση αφισών, ραδιοφωνικά σποτ, εκδηλώσεις-συναντήσεις-δράσεις ενημέρωσης των γονιών κάθε σχολείου σε συνεργασία με τους γονεϊκούς φορείς, τοπικές και κεντρικές συσκέψεις των σωματείων με θέμα την παιδεία, εκδηλώσεις σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο

– Όλες οι παραπάνω δράσεις υποστηρίζουν και κορυφώνονται Πανεκπαιδευτικό απογευματινό συλλαλητήριο τέλη Σεπτέμβρη ανάδειξης όλων των ζητημάτων της εκπαίδευσης

– Οργάνωση δράσεων και παραστάσεων στην Διεύθυνση ΠΕ Δυτικής Αττικής, στην Περιφέρεια και το ΥΠΑΙΘ, με τα βασικά αιτήματα για μονιμοποίηση των νεοδιόριστων/διορισμούς/αναπληρωτές/διαφάνεια/κενά. Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.

· Πρώτο απεργιακό βήμα με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις στις 20/10 με νέο γύρο ΓΣ για κλιμάκωση με δεύετρο απεργιακό βήμα στα μέσα Νοέμβρη με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στην Αθήνα

· Συμμετέχουμε, οργανώνουμε συντονισμό των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ενισχύοντας πρωτοβουλίες κοινής δράσης, για τα ζητήματα της εκπαίδευσης και ειδικά για την οργάνωση της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση.

Πιο συγκεκριμένα για την αξιολόγηση με όπλο την ομόφωνη απόφαση της 92η ΓΣ αντιπροσώπων

· Μπλοκάρουμε στην πράξη την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Το εκπαιδευτικό κίνημα οργανώνει τον αγώνα για την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της και όλα τα επίδικα (εμπορευματοποίηση, εξετάσεις, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, υποχρηματοδότηση, αδιοριστία – ελαστική εργασία, περικοπές, έλεγχος του περιεχομένου, δεξιότητες κλπ). Ο αγώνας αυτός επιδιώκουμε να προχωρήσει πανεκπαιδευτικά με μαθητές, φοιτητές γονείς και όλο το εργατικό κίνημα με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια και οργάνωση πανεκπαιδευτικής απεργίας, που θα επιδιώξουμε να έχει συνέχεια και κλιμάκωση μέχρι τη ΝΙΚΗ.

· Υλοποίηση της απόφασης της 92η ΓΣ αντιπροσώπων ενάντια στην αξιολόγηση με έκδοση οδηγού βημάτων, συγκεντρώσεις με νεοδιόριστους, μπλοκάρισμα αξιολογήσεων, κινητοποιήσεις, συγκεντρώσεις

· Σε περίπτωση που κριθεί παράνομη καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να αναλάβει την ευθύνη επαναπροκήρυξης της Απεργίας Αποχής από την ατομική αξιολόγηση με κάθε τρόπο αξιοποιώντας τη δυναμική στάση των πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών (επαναπροκήρυξη από το ΔΣ της ΔΟΕ, να καλέσει να επαναπροκηρύξουν τα πρωτοβάθμια, να επαναπροκηρύξει η ΑΔΕΔΥ).

· Δηλώνουμε την αποφασιστικότητα μας να συνεχίσουμε τον αγώνα. Καταθέτουμε την πρόταση για Απεργία Αποχή σε όλες τις συλλογικές διαδικασίες ώστε να υλοποιηθεί από τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία ενισχύοντας τον αγωνιστικό συντονισμό τους. Να κηρύξουν αυτά την Απεργία Αποχή. Όπως με τα 77 σωματεία έτσι και τώρα, να σηκώσουν τη σκυτάλη της συνέχισης του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

· Κήρυξη στάσεων εργασίας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών όταν οι σχολικοί σύμβουλοι επιδιώξουν να μπουν στην τάξη τους για την ατομική τους αξιολόγηση/Μπλοκάρισμα των επισκέψεων στα σχολεία. Καμιά/κανένας να μη δεχτεί τους αξιολογητές. Κανένας και καμία δεν καταθέτει στην πλατφόρμα αξιολόγησης.

· Δυναμικές πραγματικές καταλήψεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης για να υποχρεώσουμε τα υπηρεσιακά συμβούλια να υπογράψουν τις μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων συναδέλφων/ισσών.

· Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδεχτούν και να μην καταργήσουν στην πράξη τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και τον αποφασιστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων! Μπλόκο στην ιεραρχία και τον διαχωρισμό στο σώμα των εκπαιδευτικών. ΚΑΝΕΝΑΣ μέντορας, υπεύθυνος τάξης, παιδαγωγικός υπεύθυνος κλπ σε ΚΑΝΕΝΑ σχολείο.

· ΚΑΜΙΑ αποδοχή των φακέλων και του portfolio των μαθητών στα προγράμματα δεξιοτήτων. Η Απεργία Αποχή αφορά και συμπεριλαμβάνει όλες τις σχετικές διατάξεις.

· Συνεχίζουμε αποφασιστικά τη μάχη ενάντια στις πανελλαδικές εξετάσεις τύπου PISA και τράπεζας θεμάτων στην ΣΤ δημοτικού που θα σπρώχνει τα παιδιά από το δημοτικό εκτός της γενικής μόρφωσης. Και φέτος, οι εξετάσεις PISA ακυρώθηκαν σε πλήθος σχολείων. Εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές γύρισαν την πλάτη ακόμα και όταν προσπάθησε η Κεραμέως να μας σταματήσει βγάζοντας εν μια νυκτί παράνομη την στάση εργασίας της ΔΟΕ. Συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο ενάντια στις εξετάσεις με γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητ(ρι)ες, ώστε να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση, η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.

· Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλες τις προϋποθέσεις που το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί.

Οργανώνουμε συλλογικά και ανυποχώρητα την αντίστασή μας. Με αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων, ενημερωτικές συναντήσεις ανά ομάδες σχολείων, έκτακτες Γ.Σ., επιτροπές αγώνα και ΑΜΕΣΗ απεργιακή απάντηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025