Συνάντηση είχε η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την Υφυπουργό Παιδείας και τον ΓΓΕΕΚΔΒΜΝ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Συνεχίζοντας τις επαφές του το νέο Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, είχε συνάντηση συνολικής διάρκειας μίας ώρας την Τρίτη 06/09/2022 με την Υφυπουργό Παιδείας κα. Ζ. Μακρή παρουσία του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Δια Βίου Μάθησης κ. Γ. Βούτσινο. Από την πλευρά της ΟΛΤΕΕ συμμετείχαν ο πρόεδρός της κ. Χιονάς Παπαδόπουλος, ο αντιπρόεδρος κ. Παλαιολόγος Δούρος, ο γενικός γραμματέας κ. Ηλίας Τσιντώνης και η Ειδική Γραμματέας κα. Μαρία Ψωμοδότη.

Στη συνάντηση η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα συζητήθηκαν όλα τα καίρια προβλήματα που απασχολούν τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση καθώς και εργασιακά θέματα του κλάδου μας.

Αναλυτικότερα, τέθηκε από την πλευρά μας ο τρόπος αλλά και ο χρόνος στον οποίο γίνονται οι εγγραφές των ΕΠΑ.Λ καθώς θεωρούμε ότι ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων. Ζητήσαμε να μην οριστικοποιούνται τα τμήματα τον Ιούλιο και να μένουν ανοιχτά για εγγραφές μαθητών έως το πέρας των εγγραφών του Σεπτέμβρη, άμεση παράταση του συστήματος ηλεκτρονικών εγγραφών και να καταργηθούν όλοι οι περιορισμοί που υπάρχουν για τα ΕΠΑ.Λ από το σύστημα e-eggrafes. Αν και η Υφυπουργός μαζί με τον ΓΓ αντέτειναν τα ασφυκτικά χρονικά όρια για προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών φαίνεται ότι το θέμα αυτό απασχολεί τους υπευθύνους του υπουργείου (μετά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις μας) και η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι θα επανεξεταστεί όλο το πλαίσιο εγγραφών και τα χρονοδιαγράμματα.

Ζητήσαμε αύξηση του ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δικαιότερη κατανομή των θέσεων μεταξύ των υποψηφίων των δύο τύπων λυκείων. Επίσης ζητήσαμε την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στα Ανώτατα Στρατιωτικά Ιδρύματα και τις Σχολές Αξιωματικών από το τρέχον σχολικό έτος, όπου λάβαμε υπόσχεση να εξεταστούν τα ζητήματα που θέσαμε σε συνεργασία και με το ΥΕΘΑ.

Τέθηκε από την πλευρά μας το φλέγον κλαδικό θέμα, αυτό της αύξησης των αποδοχών μας, των μνημονιακών κρατήσεων, της ακρίβειας και συζητήθηκαν επίσης τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν νεοδιόριστοι συνάδελφοι και αναπληρωτές, ειδικά στη δυσκολία ανεύρεσης οικονομικής στέγης και συζητήθηκαν διάφορες λύσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο η Υφυπουργός μας παρέπεμψε στο Υπουργείο Οικονομικών για να συζητήσουμε αρμοδίως τις προτάσεις μας και αυτό θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα.

Στο χρόνο που διατέθηκε στη συνάντηση αυτή τέθηκαν και συζητήθηκαν θέματα χρηματοδότησης των ΕΚ και των σχολικών εργαστηρίων, οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων, προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων στα σχολεία για γραμματειακή υποστήριξη, αύξηση θέσεων και επιδομάτων των Υποδιευθυντών και Υπευθύνων Τομέων, προβληματισμοί για το Μεταλυκειακό έτος – Τάξη μαθητείας, τις δεσμευμένες θέσεις και τη νέα ΚΥΑ υλοποίησής του, προβολή των ΕΠΑΛ στα ΜΜΕ, κτιριολογικά προβλήματα, κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης και σχολικών μονάδων, την εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών με τη συνεχή αύξηση του φόρτου εργασίας με τα νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, του Ενδοσχολικού Συντονιστή, των εκπαιδευτικών ομίλων, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας κ.ά. με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία να έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Για όλα αυτά τα θέματα καθώς και αυτά που δεν προλάβαμε να συζητήσουμε στη συνάντηση αυτή καταθέσαμε στην υφυπουργό αναλυτικό υπόμνημα 50 βελτιωτικών σημείων και ζητήσαμε να έχουμε τακτικές συναντήσεις για την επίλυση των προβλημάτων και επαναλάβαμε για μία ακόμη φορά ότι η ΟΛΤΕΕ είναι η πιο αντιπροσωπευτική ομοσπονδία στο χώρο της ΤΕΕ (κάτι που αναγνωρίζεται και από το ΥΠΑΙΘ), γνωρίζουμε τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες και προσέρχεται σε τέτοιες συναντήσεις με υπεύθυνες και αξιόπιστες προτάσεις για την επίλυσή τους.

Τέλος επισημάναμε πως η ΕΕΚ θα πρέπει να εκπροσωπείται με ξεχωριστό Υφυπουργείο ΕΕΚ και όχι Γενική Γραμματεία καθώς διαχειρίζεται κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων για τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΚ, τη μαθητεία και τα Erasmus Pro και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για τα πτυχία επιπέδου 3 και 5.

Το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ έχει προγραμματίσει συναντήσεις και με τους τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων για την προώθηση των ζητημάτων που απασχολούν την ΤΕΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025