Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τις γενικότερες προϋποθέσεις επιστροφής στα σχολεία και τις πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν στα σχολεία, προκειμένου η επιστροφή αυτή να γίνει με ασφάλεια για όλους, η ΕΛΜΕ συγκεκριμενοποιεί τα μέτρα αυτά  για τα σχολεία στην Κέρκυρα:

 

ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

  1. Διαφορετικός αριθμός μαθητών ανά τμήμα.

Επειδή τα περισσότερα σχολεία στην Κέρκυρα είναι παλιά και ακατάλληλα για σχολικά κτίρια κι επειδή ο αριθμός των μαθητών στα περισσότερα τμήματα είναι μεγάλος και οι αίθουσες μικρές (ειδικά μέσα στην πόλη της Κέρκυρας), θα πρέπει ο αριθμός μαθητών που θα προσέρχονται ανά τμήμα να υπακούει στον κανόνα του 1,5 μέτρου, ανεξάρτητα αν αυτό σημαίνει ότι το τμήμα θα πρέπει να σπάσει σε 3 και 4 υποτμήματα κι όχι μόνο σε δύο. Στο μέτρο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η απόσταση 2,5 m που θα πρέπει να υπάρχει από τον εκπαιδευτικό. Άρα το κάθε σχολείο θα πρέπει να βγάλει εξατομικευμένο διάγραμμα για κάθε τμήμα ξεχωριστά.

Για παράδειγμα σε αίθουσες  36 m2 , στις οποίες μέχρι τώρα έκαναν μάθημα 20 μαθητές, με τις νέες συνθήκες δεν μπορούν να είναι πάνω από 5. Άρα αυτά τα τμήματα θα πρέπει να «σπάσουν» στα τέσσερα προκειμένου να τηρείται ο κανόνας του 1,5 m.

 Στην Κέρκυρα υπάρχουν σχολικά κτίρια ακατάλληλα σε «φυσιολογικές» συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας (4ο ΓΕΛ, Γυμνάσιο Φαιάκων και πολλά άλλα).

Επίσης, υπάρχουν σχολικά συγκροτήματα που λειτουργούν πρωί-βράδυ (υπάρχουν 1 Εσπερινό ΕΠΑΛ και ένα εσπερινό ΓΕΛ και Γυμνάσιο στην Κέρκυρα, όλα συστεγαζόμενα με πρωινά όπως και ένα απογευματινό ΙΕΚ). Ο χώρος δεν θα προλαβαίνει να καθαρίζεται σωστά αφού οι βραδινοί φεύγουν μετά τις 22:00 (και πιο αργά) και οι πρωινοί έρχονται στην ουσία μετά από 9 ώρες! 

Ειδική μέριμνα πρέπει να υπάρξει για τα συστεγαζόμενα σχολεία, αφού εκεί ο αριθμός των μαθητών θα είναι ακόμα μεγαλύτερος. Για παράδειγμα στο 1ο και 2ο ΓΕΛ, όπου ο συνολικός αριθμός μαθητών είναι 680, οι μισοί μαθητές είναι 340, ενώ ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών είναι περίπου 65. Ανάλογη κατάσταση ισχύει και για τα υπόλοιπα συστεγαζόμενα σχολεία του νησιού (π.χ. 3ο-4ο Γυμνάσιο, 1ο ΕΠΑΛ-5ο ΓΕΛ κλπ.)

 

  1. Αριθμός εκπαιδευτικών στο σχολείο

Να υπάρχει τέτοιος αριθμός εκπαιδευτικών στο σχολείο, ώστε να ικανοποιείται ο κανόνας του 1,5 m στο γραφείο των καθηγητών και στις τουαλέτες, αφού ο συγχρωτισμός δεν αφορά μόνο τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Για παράδειγμα σε ένα γραφείο 80 m2 χωράνε 11-12 εκπαιδευτικοί, όταν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου κάθε μέρα είναι περίπου 30 εκπαιδευτικοί.

 

  1. Συνεχής καθαρισμός και απολύμανση των χώρων υγιεινής του σχολείου. Ο αριθμός των μαθητών που θα προσέρχεται στο σχολείο να είναι συνάρτηση του αριθμού των τουαλετών και των νιπτήρων που υπάρχουν στο σχολείο, όπως και του αύλειου χώρου. Δεν είναι δυνατόν σε κανονικές συνθήκες να αντιστοιχεί 1 τουαλέτα για 50 μαθητές, πόσο μάλλον σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης. Όπως και δεν είναι δυνατόν να στριμώχνονται οι μαθητές στις μικρές αυλές των σχολείων κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

 

  1. Αντισηπτικά – μάσκες – γάντια

Έξω από κάθε τμήμα και από το γραφείο των εκπαιδευτικών να υπάρχει επαρκής ποσότητα αντισηπτικού, ώστε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να το χρησιμοποιούν μπαίνοντας και βγαίνοντας από την τάξη. Να υπάρχουν μάσκες και γάντια σε επαρκή ποσότητα (μια και ο δήμος δεν έχει καν ασχοληθεί με το θέμα αυτό), ώστε να τα χρησιμοποιούν όσοι και όσες τα ζητάνε. Όλα αυτά να παρέχονται δωρεάν, χωρίς καμία επιβάρυνση των σχολείων που ούτως ή άλλως δεν έχουν επαρκή κονδύλια για τις βασικές τους ανάγκες. Να μην πειραχτούν τα λειτουργικά κονδύλια των σχολείων και να ζητήσουν οι Δήμοι έκτακτη χρηματοδότηση για το άνοιγμά τους.

 

  1. Κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα ή έχουν στην οικογένειά τους ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να μην επιστρέψει στο σχολείο. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους αναπληρωτές συναδέλφους. Να ισχύσει για όλους τους αναπληρωτές και η άδεια ειδικού σκοπού, χωρίς μείωση της κανονικής τους άδειας και χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Οι συνάδελφοι με υποκείμενα νοσήματα να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια, ακόμα και αν δεν περιγράφεται σαφώς στις εγκυκλίους το νόσημα που αντιμετωπίζουν. Για το σκοπό αυτό, να προσκομίσουν (μέσω του σχολείου τους) ιατρική γνωμάτευση (βλέπε εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020) και να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λήψη της ειδικής άδειας, ώστε να γίνεται παρέμβαση της ΕΛΜΕ. Κανένας μόνος του!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025