«Το δημόσιο βρίσκεται σε κλοιό πολιορκίας από την πλευρά του , αντιμέτωπο  με μια πρωτοφανή επίθεση, που δέχονται τα δικαιώματα των  μαθητών και ειδικότερα των λαϊκών οικογενειών, στην εκπαίδευση και τη μόρφωση αλλά και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών στην εργασία και την ακαδημαϊκή ελευθερία» αναφέρουν σε ανακοίνωση τους τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών.

Η ανακοίνωση:

«Καμία παράταξη μόνη δεν έχει το ανάστημα και τη δυναμική να καθοδηγήσει τον κλάδο αυτή την περίοδο. Δεν είναι καιρός για μικροπαραταξιακά συμφέροντα και ατομικές πολιτικές. Η ιστορία θα είναι αμείλικτη για αυτούς που δε θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα της βάσης των εκπαιδευτικών για ενότητα, σύμπνοια  και αλληλεγγύη».

Το δημόσιο σχολείο βρίσκεται σε κλοιό πολιορκίας από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, αντιμέτωπο  με μια πρωτοφανή επίθεση, που δέχονται τα δικαιώματα των  μαθητών και ειδικότερα των λαϊκών οικογενειών, στην εκπαίδευση και τη μόρφωση αλλά και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών στην εργασία και την ακαδημαϊκή ελευθερία.

Η ηγεσία του  αποκομμένη από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, σε μια περίοδο έκτακτης ανάγκης για όλη την κοινωνία,  εγκλωβισμένη στην αδιέξοδη νεοφιλελεύθερη εμμονική πολιτική της, λειτουργεί διχαστικά, αυταρχικά και αντιδημοκρατικά. Μοναδικό όπλο στην φαρέτρα της είναι ένα κενό περιεχομένου λεξιλόγιο που υπαγορεύεται από τον Ο.Ο.Σ.Α., αλλά και την περίφημη έκθεση Πισσαρίδη. Αποκλειστικός της σύμμαχος είναι τα καλοπληρωμένα ΜΜΕ που είναι πάντα έτοιμα να σηκώσουν την μπαγκέτα του κοινωνικού αυτοματισμού, σε μια κοινωνία αποδεκατισμένη αγωνιστικά  από την καραντίνα.

Το ελληνικό δημόσιο σχολείο, την περίοδο της καραντίνας στάθηκε και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, χωρίς επιμόρφωση, χωρίς υποστήριξη, με δικά τους τεχνικά μέσα, ανταποκρίθηκαν  με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην έκτακτη περίπτωση που διαμορφώθηκε. Οι ελληνικές οικογένειες, από την άλλη, υποχρεώθηκαν για πρώτη φορά  να πληρώσουν τόσα πολλά, ώστε τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία. Το υπουργείο Παιδείας δεν διέθεσε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΡΑΧΜΗ σε καμία ελληνική οικογένεια παρόλο που συνολικά στην περίοδο της πανδημίας έχουν διατεθεί δεκάδες δις σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας.

Μέσα σε αυτή τη χρονική συγκυρία η ηγεσία του υπουργείου κάλεσε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, μετά από αρκετό διάστημα και πιέσεις,  σε  διάλογο για τα προβλήματα που το ίδιο δημιούργησε χωρίς την οποιαδήποτε συναίνεση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η προσχηματική αυτή κίνηση ήταν μια χρυσή ευκαιρία για τις  Ομοσπονδίες  να αποκαλύψουν την αδιαλλαξία του υπουργείου και  να θέσουν και να αναδείξουν όλα τα εκπαιδευτικά θέματα που απασχολούν την κοινωνία και τους μάχιμους εκπαιδευτικούς,  όπως :

  • Προσλήψεις αναπληρωτών , αριθμός  τρόπος και κριτήρια  πρόσληψης
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα
  • Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας με κλειστά τα περισσότερα σχολεία, χωρίς διάλογο και με πάνω από το 95% των σχολικών μονάδων να συμμετέχει στην  απεργία αποχή από τη διαδικασία .
  • Συγκρότηση υπηρεσιακών συμβουλίων με διορισμένα μέλη. Εμμονική άρνηση της ηγεσίας του υπουργείου να γίνουν οι εκλογές των αιρετών, όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν με ταυτόχρονη παράταση της θητείας των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, ενώ αποδέχεται τις εκλογές παρωδία με συμμετοχή 5%.
  • Ωράριο νηπιαγωγών και συνθήκες εργασίας τους .
  • Λειτουργία των σχολείων ειδικής αγωγής μέσα σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για προσωπικό και μαθητές .
  • Λειτουργία των σχολικών μονάδων δια ζώσης με τήρηση κανόνων και εμβολιασμό των εκπαιδευτικών.
  • Ο αποκλεισμός των αναπληρωτών συναδέλφων μας από τους πίνακες , εξαιτίας του παραβόλου .
  • Το απαράδεκτο κόψιμο των σχολικών γευμάτων.
  • Η προσπάθεια του υπουργείου  να περάσει  σε συνθήκες πανδημίας και καραντίνας νομοσχέδια που αφορούν γενικότερα την εκπαίδευση

Όπως ήταν  αναμενόμενο, η ηγεσία του υπουργείου  δεν μετακινήθηκε βήμα από τις θέσεις της και  αρκέστηκε να κάνει μια αναφορά περί εφαρμογής του προεκλογικού προγράμματος  της ΝΔ!

Βέβαια, όλα τα παραπάνω τα πληροφορηθήκαμε  από διαρροές είτε από το υπουργείο, είτε από διαφορετικές παραταξιακές ανακοινώσεις και όχι μέσα από μια επίσημη αντικειμενική  ανακοίνωση της Ομοσπονδίας! Για την αντίστοιχη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που πραγματοποιήθηκε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ την Τρίτη 1/3/21, η ΟΛΜΕ την ίδια ημέρα με Δελτίο Τύπου ενημέρωσε τους συναδέλφους για τα αποτελέσματα τις συνάντησης.

Είναι απαράδεκτο,  την ώρα που οι εκπαιδευτικοί  με συντριπτικά ποσοστά της τάξεως του 95%  στοιχίζονται στις αποφάσεις  της ΔΟΕ και δίνουν ένα τεράστιο διαπραγματευτικό όπλο και μοχλό πίεσης  στα χέρια της ηγεσία της, τα μέλη στο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας εγκλωβισμένα στις μικρό παραταξιακές τακτικές και διαφορές τους,  να μην μπορούν να βγάλουν μια ομόφωνη ανακοίνωση τουλάχιστον για να πληροφορήσουν τους εκπαιδευτικούς με αντικειμενικό τρόπο για τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου.

Οι παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, κατώτερες  των περιστάσεων, όπως φαίνεται αναλώνονται σε μια προσπάθεια τήρησης ισορροπίας μεταξύ κομματικής πειθαρχίας και παραταξιακής περιχαράκωσης. Δυστυχώς δεν αντιλαμβάνονται πως η επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο είναι ασύμμετρη και δε θα σταματήσει μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος που είναι η εκπαίδευση από δημόσιο αγαθό να εξελιχθεί σε υπηρεσία και προϊόν.

Καμία παράταξη μόνη δεν έχει το ανάστημα και τη δυναμική να καθοδηγήσει τον κλάδο αυτή την περίοδο. Δεν είναι καιρός για μικροπαραταξιακά συμφέροντα και ατομικές πολιτικές. Η ιστορία θα είναι αμείλικτη για αυτούς που δε θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα της βάσης των εκπαιδευτικών για ενότητα, σύμπνοια  και αλληλεγγύη.

Τα προβλήματα είναι κοινά και μας ενώνουν, η μάχη για ένα, ποιοτικό και δωρεάν δημόσιο σχολείο είναι υπόθεση πάνω από παρατάξεις και πρόσωπα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025