Ο εκπαιδευτικός κλάδος από παιδαγωγική σκοπιά, είναι υπέρ των , εφόσον αυτά θα εντάσσονται σε ένα προοδευτικό πλαίσιο που θα ενισχύει την έρευνα, τον πειραματισμό, τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις , θα βρίσκει άμεση εφαρμογή στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του Δημόσιου Σχολείου και θα ωφελεί ΟΛΑ τα παιδιά αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πύργου Αρχαίας Ολυμπίας.

Η ανακοίνωση:

Με έγγραφό μας (116/18-3-2021) καλούσαμε τον Διευθυντή ΠΕ Ηλείας «να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές» ενεργώντας μονομερώς, με βάση την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (23716/Δ6/ 1-3-2021) με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά».

Ενώ η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εξέπνευσε για τις σχολικές μονάδες στις 23 Μαρτίου 2021 και ΟΥΔΕΜΙΑ σχετική αίτηση δεν κατατέθηκε, από δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας (1-4-2021) ενημερωθήκαμε ότι «πρόταση έχει σταλεί και από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκο Κλάδη (είχε προηγηθεί παρόμοια πρόταση από τον Διευθυντής ΔΕ Ηλείας) προς το Υπουργείο Παιδείας», η οποία «σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες (της εφημερίδας), περιλαμβάνει την μετατροπή ενός νηπιαγωγείου και τριών δημοτικών σχολείων του Νομού Ηλείας».

Αναμένοντας «να παρουσιαστεί (η πρόταση) από τον ίδιο τον Διευθυντή πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εντός των επόμενων ημερών» σύμφωνα πάντα με το συγκεκριμένο δημοσίευμα, από νέο δημοσίευμα, άλλης τοπικής εφημερίδας (7-4-2021), ενημερωθήκαμε ότι ένα από τα Δημοτικά Σχολεία της εν λόγω πρότασης είναι το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λεχαινών, ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του οποίου έχει προβεί σε έντονες διαμαρτυρίες, αντιδρώντας στην πρόταση μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό, απευθυνόμενος σε όλους τους αρμόδιους φορείς, γεγονός που δεν καλύπτεται από το συγκεκριμένο ρεπορτάζ.

Με βάση τις πληροφορίες που έχει ο Σύλλογός μας από το ΥΠΑΙΘ για την πρόταση του κ. Κλάδη, όσα μέσω του τοπικού Τύπου πληροφορηθήκαμε και με δεδομένο ότι δόθηκε ο χρόνος που χρειαζόταν ο Διευθυντής Π.Ε. Ηλείας προκειμένου να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό κλάδο σχετικά, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε την απορία μας και τον προβληματισμό μας αναφορικά με την τόσο «επτασφράγιστη» πρόταση.

– Γιατί προτείνονται τρία(!!!) δημοτικά σχολεία, όταν προβλέπεται ένα (1) ανά νομό και, στην περίπτωση της Ηλείας, ΚΑΜΙΑ αίτηση δεν κατατέθηκε και ΚΑΜΙΑ θετική απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων δεν υπάρχει; Ποιες και από πού προερχόμενες πιέσεις οδήγησαν στη σύνταξη της συγκεκριμένης πρότασης;

–  Με ποια κριτήρια επελέγησαν οι συγκεκριμένες τέσσερις σχολικές μονάδες, εκ των οποίων οι τρεις στον Δήμο Πύργου (1ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου, Δημοτικό Σχολείο Σκουροχωρίου, 9ο Νηπιαγωγείο Πύργου), παρότι οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων ολοκληρώθηκαν, με ΟΜΟΦΩΝΕΣ  αποφάσεις, καταψηφίζοντας τη σχετική πρόσκληση για μετατροπή τους σε Πειραματικά;

– Γιατί προηγήθηκαν συζητήσεις μεταξύ του Δημάρχου και του αρμόδιου Αντιδημάρχου Παιδείας του δήμου Πύργου, παρόλο που ο τελευταίος, μέσω δημοσιεύματος και πάλι, δήλωσε (29-3-2021) «ότι ο Δήμος  Πύργου ως Ν.Π.Δ.Δ δεν έχει καμία θεσμική και νομική υποχρέωση και δικαίωμα να κινήσει την διαδικασία ίδρυσης τέτοιου είδους σχολικών μονάδων», ενώ ως Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Πύργου είχε εισηγηθεί, νωρίτερα, στη Δημοτική Επιτροπή «όπως προβεί στην επικαιροποίηση της αριθ. 1/2017 από φάσης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, εφόσον επιθυμούμε να συμπληρωθεί στο αποφασιστικό μέρος αυτής και η ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου – Λυκείου» (από τα Πρακτικά της 3ης/12-3-2021 κατεπείγουσας συνεδρίασης) διαδικασία που εμποδίστηκε από το Δ.Σ. και τους εκπροσώπους του Συλλόγου μας και της ΕΛΜΕ Ηλείας στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Δήμου Πύργου, ενώ ΟΥΔΕΠΟΤΕ δεν ζητήθηκε η άποψη των εκπαιδευτικών, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα συλλογικά και συνδικαλιστικά του όργανα και ενώ είχε ήδη αποσταλεί το ως άνω έγγραφό μας (116/18-3-2021) στη Διεύθυνση ΠΕ Ηλείας;

Ο εκπαιδευτικός κλάδος από παιδαγωγική σκοπιά, είναι υπέρ των Πειραματικών Σχολείων, εφόσον αυτά θα εντάσσονται σε ένα προοδευτικό πλαίσιο που θα ενισχύει την έρευνα, τον πειραματισμό, τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις , θα βρίσκει άμεση εφαρμογή στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του Δημόσιου Σχολείου και θα ωφελεί ΟΛΑ τα παιδιά.

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ένα ζήτημα, όπως αυτό, αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση και τη διοίκηση με λογικές «εντέλλεσθε».

Για πολλοστή φορά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση που, όχι μόνο στερείται κάθε δημοκρατικού διαλόγου, αφού επιτρέπονται μονομερείς αποφάσεις τύπου «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», αλλά, παράλληλα, απαξιώνει όλο τον εκπαιδευτικό κλάδο, ο οποίος εκφράζεται μέσα από τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων, τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας και των τοπικών Συλλόγων Εκπαιδευτικών.

Καλούμε για τελευταία φορά τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να αποσύρει την πρότασή του για μετατροπή σχολείων σε Πειραματικά και να προκαλέσει διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, σεβόμενος τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, εφόσον αυτοί  έχουν αποφασίσει διαφορετικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025