Έπειτα από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων, στις 12/2/2021 αναδείχθηκε η ανάγκη να συνταχθεί ένα κείμενο προς τους γονείς, που να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους είναι κατά της αξιολόγησης και προχωράμε σε απεργία-αποχή.
Η επιστολή:
Εμείς οι δάσκαλοι ζούμε καθημερινά κοντά στα παιδιά σας και μοιραζόμαστε τις ίδιες έγνοιες μαζί σας για την ασφαλή φοίτησή τους και για την πρόοδό τους. Στην Ελλάδα είναι παράδοση οι γονείς να δίνουν όλη τους την ψυχή για τη μόρφωση των παιδιών τους. Σας διαβεβαιώνουμε λοιπόν ότι με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που επιδιώκει το υπουργείο να μας επιβάλει , μας κοροϊδεύουν κι εμάς κι εσάς μπροστά στα μάτια μας.
Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τα σχολεία και το εκπαιδευτικό μας έργο θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων όλο αυτό το διάστημα.
Αν αξιολογούσαν τη δική τους μέριμνα στα σχολεία με τα παλιά κτήρια, με τις επικίνδυνες και ημιτελείς κατασκευές, με τις ελλείψεις σε σχολικές βιβλιοθήκες, με ούτε έναν μόνιμο διορισμό, με την άνιση συμμετοχή των παιδιών στην τηλεκπαίδευση, με τις ελλειμματικές έως ανύπαρκτες και ανασφαλείς μεταφορές των μαθητών στα σχολεία τους, τι βαθμό θα έπαιρνε το υπουργείο και η κυβέρνηση με την πολιτική της; Ούτε τη βάση δε θα έπιανε.
Τι σκοπό έχει η αξιολόγησή τους;
1)Την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
2) Την αυτονομία σχολικών μονάδων. Δηλαδή σπάσιμο ενιαίου προγράμματος σπουδών, βιβλίων, μαθημάτων. Έτσι το κάθε σχολείο θα κάνει τα δικά του, ανάλογα με τους πόρους που θα έχει ο κάθε Δήμος και τους χορηγούς. Το σχολείο θα μετατραπεί σε επιχείρηση που εμπλέκονται και ιδιώτες και σύλλογοι γονέων, που αυτοί θα χρηματοδοτούν. Δε θα γίνονται τα ίδια μαθήματα στα σχολεία, με ίδια βιβλία και ίδιο πρόγραμμα σπουδών από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Όπως καταλαβαίνετε τα σχολεία της Ικαρίας δε θα μπορούν να συναγωνιστούν με τα σχολεία «της αριστείας» που θα είναι «πρώτης ποιότητας». Άσε που τα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, όπως Καρκινάγρι, Θύμαινα για μικρότερο κόστος θα μπορούν να τηλεκπαιδεύονται. Αυτό άλλωστε υπήρξε σαν πρόταση βουλευτή Κυκλάδων στη Βουλή.
3)Την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που θα είναι ένας συνεχής, επίπονος και αγχωτικός αγώνας δρόμου για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που θα μετατρέπει το σχολείο σε φροντιστήριο προετοιμασίας, αφού και η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει αυστηρότερη με εξετάσεις και τέλος που θα στερεί από τον εκπαιδευτικό τη χαρά της δημιουργίας. Το έργο είχε παιχτεί και σε παλιότερους καιρούς με το θεσμό του επιθεωρητή και τίτλο: «Αφίχθη γέραξ στα σχολεία».
Όλα αυτά είναι στη λογική του υπουργείου για μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, όπως και για την υγεία- στη μετακύλιση του κόστους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους Συλλόγους Γονέων άρα και στην κάθε λαϊκή οικογένεια – σ’ ένα φθηνό σχολείο.
Και στα αξιολογημένα σχολεία της Αμερικής, της Μ. Βρετανίας και των Σκανδιναβικών χωρών, τις οποίες ευαγγελίζονται, οι ταξικοί φραγμοί, οι ανισότητες και η μορφωτική υποβάθμιση ζουν και βασιλεύουν.
Εμείς σκοπό έχουμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια για άλλη μία φορά με το νου μας στις μορφωτικές αξίες των μαθητών μας, με της καρδιάς τη φλόγα και του λόγου τη δύναμη ζητάμε στον τόπο απάνου τα σχολεία χτίστε να ’ρχεται ο κυρ-Ήλιος διαφεντευτής κι ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία να είναι σαν τα κρίνα, σαν τα τραγούδια να είναι με αρματωμένη την επιστήμη χαρά της! αρχή της σοφίας.
Έχουμε έμπνευση από τον Παλαμά.
Έχουμε δύναμη και με εσάς στο πλευρό μας θα τα καταφέρουμε!