To Δ.Σ της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας, την Πέμπτη 11/2 στην Δ.Δ.Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται σε συναδέλφους που δεν κατέθεσαν στο το Α΄ Τετράμηνο.

Στην συνάντηση με την Διευθύντρια της Δ.Δ.Ε. διαμαρτυρηθήκαμε για τις πιέσεις που ασκούνται από τη διοίκηση σε συναδέλφους, για τις «φήμες» περί πειθαρχικού παραπτώματος και την ενδεχόμενη άσκηση διώξεων σε βάρος συναδέλφων, αν δεν καταθέσουν βαθμολογία Α’ τετραμήνου. Ζητήσαμε να σταματήσει κάθε τέτοια πίεση και να ξεκαθαριστεί ότι δεν τίθεται κανένα θέμα παραπτώματος.

H Δ.Δ.Ε της Ανατολικής Θεσσαλονίκης αρχικά μας συνέστησε να είμαστε σαφείς σε ότι αφορά την νομοθεσία διότι στις ανακοινώσεις μας δεν αναφέρουμε αναλυτικά την ισχύουσα νομοθεσία παρά μόνο το «σύμφωνα με τον νόμο».

Η απάντηση μας ήταν άμεση με την κατάθεση της από 27/1 απόφασης της ΕΛΜΕ που είναι αναλυτικότατη σε ότι αφορά την ισχύουσα νομοθεσία:  για το Γυμνάσιο ( παρ. 3 του άρ. 12 του Π.Δ. 126/16 ) και για τα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ (παρ. 7 του αρθ. 103 και παρ.4 του αρ. 122 του Ν.4610/2019 )

Στην ερώτηση μας για την θέση της σε σχέση με την ισχύουσα νομοθεσία για την μη κατάθεση βαθμολογίας επέμεινε ότι έχοντας πολύ καλή γνώση της νομοθεσίας αλλά και την συνδρομή των νομικών συμβούλων της θεωρεί ότι η μόνη ισχύουσα νομοθεσία είναι αυτή που επιτρέπει την μη κατάθεση βαθμολογίας μόνο στην περίπτωση που έχουν διδαχθεί λιγότερο από δέκα ώρες.

Σταμάτησε την οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση και μας είπε ότι θα μας απαντήσει γραπτώς. Προξένησε αλγεινή εντύπωση επιπλέον το ότι αρνήθηκε σχετική διευκρινιστική ερώτηση στην πρόεδρο της Γ’ ΕΛΜΕ από την οποία ζήτησε μάλιστα να αποχωρήσει !

Σε ερώτηση που κάναμε για το αν κάλεσε τους Διευθυντές να της δηλώσουν ποιοι συνάδελφοι δεν κατέθεσαν βαθμολογίες απάντησε ότι ποτέ δεν δόθηκε τέτοια εντολή ρίχνοντας την ευθύνη στους Διευθυντές οι οποίοι έστειλαν ονόματα θεωρώντας ότι αυτό αποτελεί καθήκον τους.

Σε επόμενη ερώτηση μας για το αν  έδωσε εντολή για να επέμβουν οι Συντονιστές στις περιπτώσεις που δεν κατατέθηκε βαθμολογία, καταρχήν μας απάντησε ότι είναι υποχρέωση τους να παρεμβαίνουν για ζητήματα παιδαγωγικής φύσεως στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και όταν αναφέραμε ότι οι Συντονιστές ζήτησαν και είχαν κατ ίδιαν συναντήσεις μόνο με τους συναδέλφους που δεν κατέθεσαν βαθμολογία μας είπε απορώντας ότι αυτή ήταν επιλογή των συντονιστών.

Όσο και αν προσπάθησε η ΔΔΕ να επιρρίψει τις ευθύνες στους διευθυντές και την άσκηση των καθηκόντων τους , είναι φανερό πως η στάση τους εκπορεύτηκε με παρότρυνση της. Ξέρουμε πολύ καλά πως κάνεις διευθυντής- τρια σε τέτοια ζητήματα δεν ενεργεί αυτοβούλως., ακόμη και αν είναι στις προθέσεις του\της.

Την ίδια μέρα μας απάντησε και γραπτά για το ερώτημα της σχετικής νομοθεσίας, στέλνοντας τις διατάξεις του παρ.4 του αρ. 103 του Ν.4610/2019 και την εγκύκλιο του Υπουργείου αρ. πρωτ. 8290/ΓΔ4/25-1-2021, που και οι δύο κάνουν αναφορά μόνο στην διάταξη που αφορά τις 10 διδακτικές ώρες, όπως και την  εγκύκλιο του Υπουργείου αρ. πρωτ.  167603/ΓΔ4/09-12-2020  στην οποία δεν υπάρχει καμία αναφορά για την δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας, αποκρύπτοντας εσκεμμένα, όπως άλλωστε έκανε και το Υπουργείο, όλες τις υπόλοιπες διατάξεις που αφορούν την δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας.

Καταγγέλλουμε την Δ.Δ.Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης  κ. Βαζούρα, η οποία τα προηγούμενα χρόνια ήταν στέλεχος της ΔΑΚΕ όπως άλλωστε και οι περισσότεροι Δ.Δ.Ε., που τοποθετήθηκε από την Κυβέρνηση με τον γνωστό «αξιοκρατικό τρόπο» για να εφαρμόσει απαρέγκλιτα και αυταρχικά την επιθετική και καταστροφική για τα δικαιώματα όλων στην Παιδεία, πολιτική της Κυβέρνησης.

Θεωρούμε δεδομένο από τα παραπάνω αλλά και από την αποστολή, για δεύτερη φορά, της εγκυκλίου 8290/ΓΔ4/25-1-2021 με την επισήμανση «να λάβουν γνώση ενυπογράφως όλοι οι εκπαιδευτικοί», λειτουργεί ως το μακρύ χέρι της Κυβέρνησης και πρωτοστατεί στις προσπάθειες τρομοκράτησης των συναδέλφων που δεν καταθέτουν βαθμολογία.

Καταδικάζουμε αυτές τις επικίνδυνες και καταχρηστικές πρακτικές και μεθοδεύσεις , από όποια στελέχη της εκπαιδευτικής ιεραρχίας και αν προέρχονται.

Οδηγός στις αποφάσεις μας για μη κατάθεση βαθμολογίας, που προβλέπεται έτσι κι αλλιώς από το νομικό πλαίσιο, είναι η  αξιοπρέπειά μας για την εκτέλεση του  παιδαγωγικού μας ρόλου και η  υπεράσπιση  της ισότιμης πρόσβασης των μαθητών μας στη δημόσια εκπαίδευση.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας και συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση των σχολείων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025