Τι αναφέρουν οι ΣΥΝΕΚ αναφορικά με την αξιολόγηση και τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας:
Δεν πέρασε ούτε μια μέρα από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και έχουμε νέα εγκύκλιο (34412/Ε3-3/4/2024) του Γενικού Γραμματέα κ. Κατσαρού με την οποία απειλεί τα στελέχη εκπαίδευσης με παύση κι αντικατάσταση εάν δεν προχωρήσουν στις αξιολογικές διαδικασίες!
Η εγκύκλιος αυτή ταιριάζει απόλυτα τόσο στο ύφος όσο και στην αυταρχική πολιτική αντίληψη της με την προηγούμενη εγκύκλιο του (29287/Ε3-20/3/2024). Tότε είχε απειλήσει τους πάντες με εφαρμογή του άρθρου 56 του Ν.4823/21.
Σήμερα όμως υπερβαίνει τα εσκαμμένα, γιατί δεν απευθύνεται στα στελέχη εκπαίδευσης που από την πρώτη στιγμή ακολουθούν τη γραμμή του υπουργείου και δημιουργούν τεράστια ζητήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά στα πλέον δημοκρατικά και προοδευτικά στελέχη που έχουν σταθεί στην πλευρά της μαχόμενης εκπαίδευσης και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της.
Δεν επιδίωξε, ο Γενικός Γραμματέας, να απευθυνθεί στην Ομοσπονδία και να ανταποκριθεί στο βασικό αίτημα του κλάδου για διάλογο στο θέμα της αξιολόγησης αλλά επιλέγει τον αυταρχισμό, τις απειλές και τις διώξεις των “αντιφρονούντων” Διευθυντών/ντριών σχολείων. Είναι σαφής η επιλογή της μετωπικής αντιπαράθεσης που επιλέγει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, προς την εκπαιδευτική κοινότητα, και δηλώνουμε πως δε θα μείνει αναπάντητη.
Ως ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΝ.Ε.Κ., με συναίσθηση της μάχης που μαίνεται και την κρισιμότητα στην οποία βρισκόμαστε, παίρνουμε ξεκάθαρη θέση δίπλα στα δημοκρατικά και προοδευτικά στελέχη εκπαίδευσης μαζί με όλους και όλες τους/τις συναδέλφους που κρατούν την αντίσταση απέναντι στην επιχειρούμενη κατηγοριοποίηση η οποία στο βάθος οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην Ελλάδα (τα ίδια βήματα και αποτελέσματα προέκυψαν στις χώρες του αγγλοσαξονικού εκπαιδευτικού συστήματος). Οι επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ για ολοκληρωτική εφαρμογή του ιδιωτικοποιημένου μοντέλου στην εκπαίδευση και με τη μετατροπή των διευθυντών/ντριών (εκπαιδευτικοί) σε manager (διοικητικά στελέχη άσχετα με την εκπαίδευση) μας βρίσκει και θα μας βρίσκει συνεχώς απέναντι. Δε θυσιάζουμε τις θεσμικές θέσεις που ανήκουν και υπηρετούν τον κλάδο ούτε και τους ανθρώπους του, που με αφοσίωση και αυταπάρνηση, αγωνίζονται για ένα σύγχρονο, ποιοτικό, δημοκρατικό και πλουραλιστικό δημόσιο, δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Σε αυτή τη νέα αντιδημοκρατική εκτροπή πρέπει όλοι και όλες να πάρουν ξεκάθαρη θέση στηρίζοντας τα στελέχη εκπαίδευσης που έχουν διασφαλίσει δημοκρατικούς θύλακες (σχολικά περιβάλλοντα) στο θεσμικό πλαίσιο του ανταγωνισμού που η κυβέρνηση έχει διαμορφώσει στη δημόσια εκπαίδευση, τα τελευταία χρόνια. Οφείλουμε ως εκπαιδευτική κοινότητα, να κρατήσουμε την αντίσταση με κάθε πρόσφορο μέσο ενιαίας αντιμετώπισης για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και σχολείων. Για τις ΣΥΝΕΚ βασικός στόχος παραμένει να μπλοκάρουμε την υλοποίηση και τους στόχους της αξιολόγησης των νόμων 4692/20 και 4823/21 αξιοποιώντας όλες τις ενδεδειγμένες μορφές αγώνα.
Δυνατά, μαχητικά, αλληλέγγυα, με ξεκάθαρο βλέμμα στον στόχο μας, με ενότητα και συλλογικές αποφάσεις προχωράμε μπροστά. Ο πανικός του ΥΠΑΙΘΑ και η επιθετικότητά του δείχνει ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο, προχωράμε αταλάντευτα!
Συνεχίζουμε τον αγώνα με ενότητα και συσπείρωση!