Είναι εμφανές και από το τελικό σχέδιο νόμου, ότι έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο εχθρικό προς τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αναφέρει ο Σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη.
Η ανακοίνωση:
Κατατέθηκε και συζητιέται ήδη στη Βουλή το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, διευρύνει τις μορφωτικές ανισότητες των μαθητών και απαξιώνει το ρόλο του εκπαιδευτικού. Έχουμε κάνει αναλυτική κριτική στο νομοσχέδιο την περίοδο που ήταν στη διαβούλευση. Η τελική του μορφή είναι ακόμα χειρότερη! Έπεσε και το τελευταίο φύλλο συκής, ότι δήθεν παίρνουν υπόψη τη διαβούλευση των φορέων, που η πλειοψηφία τους είναι κάθετα αντίθετη στο ν/σχ.
Επιπλέον είναι χαρακτηριστικές οι προσθήκες στο τελικό σχέδιο νόμου, οι οποίες αποδεικνύουν ότι, κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας, ΔΕΝ επιδιώκουν την αναβάθμιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού, αλλά ακριβώς το αντίθετο.
Με το άρθρο 56, το ΥΠΑΙΘ ρίχνει κάθε φύλλο συκής σε σχέση με τους σκοπούς και τον ρόλο της αξιολόγησης. Η μη συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης χαρακτηρίζεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο θα τιμωρείται με πειθαρχικές ποινές. Αποκαλύπτεται ο βαθιά τιμωρητικός χαρακτήρας της αξιολόγησης. Η μη συμμετοχή στην αξιολόγηση, ατομικά ή συλλογικά, επισείει την ποινή της στέρησης μισθού (ενός μήνα), αλλά και αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης. Όλο το διάστημα της διαβούλευσης αποκαλύφθηκε ο βαθιά αντιπαιδαγωγικός – αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας της αξιολόγησης. Αφού το ΥΠΑΙΘ δεν κατάφερε να εξαπατήσει, τώρα σηκώνει τη ράβδο της τιμωρίας.
Έτσι καταλαβαίνουν, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών, που δίνουν την ψυχή τους στην προσπάθεια να μορφώσουν τα παιδιά. Απλώς ενημερώνουμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ότι το 97% των συναδέλφων, που άφησε στα χαρτιά την λεγόμενη αυτοαξιολόγηση, δε διέπραξε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά συμμετείχε στη συλλογική απόφαση του κλάδου.
Αυτές οι αποφάσεις είναι που ενοχλούν την κυβέρνηση και με τέτοιες διατάξεις επιχειρεί να καταργήσει κατοχυρωμένα δικαιώματα και ελευθερίες. Επιπλέον με το άρθρο 97, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια της εφαρμογής της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μπορεί να προχωρήσει μόνος του στη συγκρότηση ομάδων, στόχων και παραμέτρων, δηλαδή να υπερβεί τη συλλογική απόφαση των συναδέλφων! Το επόμενο βήμα είναι να συμπληρώνει το Υπουργείο από μόνο του τις αξιολογήσεις κάθε σχολικής μονάδας!
Στο άρθρο 100 διευρύνεται το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της ανάθεσης διδασκαλίας. Τι λέει με λίγα λόγια; Ότι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας μπορεί να αναθέσει έως και 5 ώρες υπερωριακή διδασκαλία για την κάλυψη διδακτικών αναγκών! Δηλαδή στην πράξη ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση του αριθμού των αναπληρωτών και φυσικά το «θάνατο» των ειδικοτήτων! Άλλο ένα μέτρο για την αναβάθμιση του σχολείου, η κάθε ειδικότητα να μη διδάσκει σύμφωνα με το επιστημονικό της αντικείμενο, αλλά σύμφωνα με τη λογική της εξοικονόμησης των εκπαιδευτικών. Αν αυτό είναι αναβάθμιση, τότε δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα είναι η υποβάθμιση!
· Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το άρθρο 171, το οποίο ορίζει ότι μπορεί να γίνεται ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης για την κάλυψη κενών που αφορούν στην Ειδική Αγωγή (Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη κ.ο.κ. ). Δηλαδή, στο κομμάτι της εκπαίδευσης που οι μαθητές χρίζουν ιδιαίτερης και αυξημένης φροντίδας, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ απαντάει με υπερωρίες, αντί για μόνιμο επαρκές προσωπικό που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες αυτών των παιδιών.
Είναι εμφανές και από το τελικό σχέδιο νόμου, ότι έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο εχθρικό προς τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Απορρίπτεται στο σύνολό του! Γι’ αυτό και η κυβέρνηση «τρέχει» να το ψηφίσει μέσα στην περίοδο της θερινής ραστώνης, σαν τον κλέφτη, που γνωρίζει ότι είναι ένοχος.
Έχουν τεράστια ευθύνη όλες αυτές οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, όλοι αυτοί οι συνδικαλιστές, που μας λένε ότι το ν/σχ κινείται σε θετική κατεύθυνση, ότι ανταποκρίνεται στις θέσεις του κλάδου (!!) ή ακόμα ότι δεν κάνει και τόσο τολμηρά βήματα. Είναι βαθιά υπόλογοι και εκτεθειμένοι στους συναδέλφους, για την στήριξη που δίνουν στη κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, την πιο κρίσιμη στιγμή.
Δε θα τα καταφέρουν! Εμποδίσαμε, πολλές φορές φέτος, μια σειρά αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς (αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ηλεκτρονική ψηφοφορία, κάμερες στην τάξη, ωράριο νηπιαγωγών, τηλε-απουσίες). Μαζικά, δυναμικά, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, θα το ξανακάνουμε και τώρα!