Στη Συνάντηση 4/2 μπήκαν εμβόλιμα και δύο ακόμα ζητήματα, στα οποία το νομοθετικό πλαίσιο τους εμπλέκει άμεσα ή έμμεσα, ο κανονισμός λειτουργίας και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα οποία όμως οι ΣΕΕ ζήτησαν και δε συζητήθηκαν, αναφέρει ο σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη.
H ανακοίνωση
Την Παρασκευή 4/2 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή Συνάντηση των Δ.Σ. των 7 Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α΄ Αθήνας (συμμετείχε και ο Σύλλογός μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΗΤ») με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) με κύριο θέμα την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην οποία με βάση το νομοθετικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τον ν. 4823 θα κληθούν να εμπλακούν και οι Συντονιστές «βλέποντας» τα κείμενα των σχολείων.
Η συνάντηση έγινε μετά από πρόσκληση των Δ.Σ. των Συλλόγων, για να ξεκαθαρίσουν οι ΣΕΕ τη στάση τους, με δεδομένο ότι σε κάποιες άλλες περιοχές (όχι στην Α΄ Αθήνας ως τώρα τουλάχιστον) οι εκεί ΣΕΕ έστειλαν απάντηση-τοποθέτηση προς τα σχολεία ευθύνης τους λέγοντας ότι το κείμενο αυτοαξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας είναι ίδιο με τα άλλα σχολεία και γενικό (αναφέρονται στα κείμενα της ΔΟΕ) και δεν ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες του δικού τους σχολείου. Να επισημάνουμε βέβαια ότι και το κείμενο των ΣΕΕ ήταν το ίδιο προς όλες τις σχολικές μονάδες!
Στη Συνάντηση 4/2 μπήκαν εμβόλιμα και δύο ακόμα ζητήματα, στα οποία το νομοθετικό πλαίσιο τους εμπλέκει άμεσα ή έμμεσα, ο κανονισμός λειτουργίας και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα οποία όμως οι ΣΕΕ ζήτησαν και δε συζητήθηκαν εφόσον δεν είχαν τεθεί από την πρόσκληση.
Οι Πρόεδροι και τα Δ.Σ. των Συλλόγων, αφού τόνισαν ότι ο αγώνας μας συνεχίζεται, ώστε να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου με εργαλείο την αντιδραστική αξιολόγηση, ζήτησαν από τους ΣΕΕ να ικανοποιήσουν ένα και μόνο βασικό αίτημα: ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, ΕΙΤΕ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΟΕ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ.
Στο αίτημα αυτό οι Συντονιστές ήρθαν με συλλογική τους απόφαση, ως 1ο ΠΕΚΕΣ, και δήλωσαν ότι εκείνο που μπορούν να δεσμευτούν είναι ότι ο ρόλος τους με βάση τον νόμο 4547 (ν. του ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε τις βάσεις της κουλτούρας της αξιολόγησης) είναι υποστηρικτικός και σε αυτόν θα μείνουν, όταν τους ζητηθεί να εμπλακούν στην αξιολόγηση των σχολείων. Επιπλέον ζήτησαν να τους έχουν τα ΔΣ εμπιστοσύνη (;) με βάση και την ως τώρα στάση τους, που, όπως είπαν, ήταν υποστηρικτική και μόνο. Στην ουσία δεν απάντησαν στο τι θα κάνουν, αν κληθούν με τον ν. 4823 να μελετήσουν και να κάνουν παρατηρήσεις και παρεμβάσεις πάνω στα κείμενα αξιολόγησης των σχολείων (προγραμματισμός και απολογισμός). Άρα, ΔΕ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΑΝ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, όπως τους ζητήθηκε από τα Δ.Σ. των Συλλόγων.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η συνάντηση αυτή ξεκαθάρισε τι εμείς ως Σύλλογοι, ως Εκπαιδευτικά Σωματεία ζητάμε, καμία παρέμβαση στη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων και στον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για τον ρόλο που οι κυβερνήσεις επιφυλάσσουν για τα υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης. Άρα καθένας κρίνεται με τη στάση του. Καλές προθέσεις και μόνο εδώ δεν αρκούν, με δεδομένο ότι ήδη υπήρξαν αλλού «κρούσματα». Άρα, εκείνο που για άλλη μια φορά επανέρχεται επιτακτικά είναι ότι πρέπει ο αγώνας μας να είναι συλλογικός, μέσα από τα Σωματεία μας, όπως ήταν ως τώρα, μαζικός και αποφασιστικός και μόνο έτσι θα καταφέρουμε να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές τους και η αξιολόγησή τους. Συσπειρωμένοι λοιπόν στον Σύλλογό μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική! Απευθυνόμαστε στο Δ.Σ. για κάθε ζήτημα