Αντί η ηγεσία του να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία και εμπόδιο στην εκπαιδευτική διαδικασία με παράταση του σχολικού έτους θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά τις διαχρονικές προτάσεις των εκπαιδευτικών για εξορθολογισμό και περιορισμό της διδακτέας ύλης, αναφέρουν τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών.

Η ανακοίνωση:

Τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει την απόφασή της για παράταση του διδακτικού έτους λαμβάνοντας υπόψη ότι τα παιδιά προέρχονται από έναν μακροχρόνιο και αφύσικο για την ηλικία τους περιορισμό και «εγκλεισμό» που επέβαλλε η καραντίνα, με εμφανή τα σημάδια στη διάθεση και τη συμπεριφορά τους.

Με τις παρούσες συνθήκες, η παράταση του σχολικού έτους ελάχιστα συνεισφέρει στο γνωστικό και κοινωνικοποιητικό επίπεδο. Αντίθετα προβληματίζει και αναστατώνει τους μαθητές, οι οποίοι αμέσως μετά την καραντίνα που πέρασαν καλούνται να προσέλθουν στο σχολικό πλαίσιο όπου οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις οι οποίες όχι μόνον δεν διευκολύνουν τα παιδιά αλλά, απεναντίας, καταπονούν ακόμη περισσότερο τον επιβαρυμένο ψυχισμό τους.

Σε αυτό συντείνουν:

-Η υπερβολική ζέστη της εποχής που είναι εξαντλητική.

-Η χρήση της μάσκας προκαλεί συχνά δυσφορία και για πρώτη φορά οι μαθητές αρχίζουν να μην πειθαρχούν .

-Οι μαθητές εκτονώνουν όλη την καταπίεση της καραντίνας με τρόπο που δεν συμβάλει στο να αποκατασταθεί η ψυχική τους ηρεμία.

-Οι αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών όπως η γυμναστική και το παιχνίδι στο διάλειμμα έχουν περιοριστεί λόγω των κανόνων για την πανδημία .

-Η ζέστη , η μάσκα , ο περιορισμός δραστηριοτήτων που γινόταν τις τελευταίες μέρες του σχολικού έτους τις προηγούμενες χρονιές ακριβώς για να εκτονώνονται και να χαλαρώνουν από την πίεση των μαθημάτων οι μαθητές δεν μπορούν να γίνουν. Αυτό οδηγεί σε απογοήτευση τους μαθητές γιατί δεν είναι το σχολείο που ήξεραν και ήθελαν να επιστρέψουν. Δημιουργείται, έτσι, ένα αρνητικό κλίμα εντάσεων και συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών που οδηγεί σε απαξίωση του ρόλου του σχολείου, το οποίο αντί να επουλώσει τις πληγές που άφησε η καραντίνα τις αυξάνει.

-Η απουσία κατάλληλου αύλειου χώρου- τις περισσότερες φορές μη σκιαζόμενου – και κάτω από αυτές τις καιρικές συνθήκες είναι αποτέλεσμα το παιχνίδι στα διαλείμματα να γίνεται ακόμη και επικίνδυνο για τους μαθητές.

Το μόνο πρόβλημα που λύνει η παράταση του σχολικού έτους είναι το να «εξυπηρετηθούν» οι εργαζόμενοι γονείς. Αυτό εξάλλου φαίνεται καθαρά και από τα ειδικά σχολεία που ενώ δεν έκλεισαν ούτε μέρα ισχύει και γι αυτά η παράταση του σχολικού έτους. Έτσι, όμως, βασικοί ρόλοι και λειτουργίες του σχολείου, όπως ο κοινωνικοποιητικός και ο γνωστικός, τίθενται στο περιθώριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αντί η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία και εμπόδιο στην εκπαιδευτική διαδικασία με παράταση του σχολικού έτους θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά τις διαχρονικές προτάσεις των εκπαιδευτικών για εξορθολογισμό και περιορισμό της διδακτέας ύλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025