: Η παράταση του lockdown  με  νέο  σκληρότερο  μιας  εβδομάδας, δήθεν  «για  να  ανοίξουν με ασφάλεια  τα »  και   οι   δακρύβρεχτες  δηλώσεις  των  κυβερνητικών  εκπροσώπων  για «τα  παιδιά  μας  που  πρέπει  να  επανέλθουν  στο  φυσικό τους  χώρο, το  σχολείο» μόνο  αγανάκτηση  και  οργή  προκαλούν  στην  εκπαιδευτική   κοινότητα, αναφέρουν οι Γ και Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η  κυβέρνηση  μισό  χρόνο  τώρα  δεν  έχει   πάρει  κανένα  μέτρο  για  να  μπορούν  τα  σχολεία  να  παραμείνουν  ανοιχτά. Έχει  καταδικάσει  εδώ  και  δύο  μήνες  μαθητές  και  εκπαιδευτικούς  στο  μαρτύριο  του  εγκλεισμού, της  καθήλωσης  και  του  webex. Με  τη  «μαγική  λύση»  της  εξ  αποστάσεως  εκπαίδευσης  παίζουν  με  τις  ημερομηνίες, το  άνοιγμα  και  το  κλείσιμο  των  σχολείων, ανάλογα  με  τις  γενικότερες  σκοπιμότητες   που  θέλουν  να  υπηρετήσουν, αλλά  συγχρόνως  και  με  τις  αντοχές  της  ελληνικής  κοινωνίας.

Η κυβέρνηση προχωρά τώρα  στο άνοιγμα των σχολείων με δόσεις, χωρίς  παίρνει κανένα μέτρο, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και να διασφαλιστούν χώροι και το αναγκαίο προσωπικό (εκπαιδευτικό και βοηθητικό).

Παραπέμπουν τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ουσιαστικά στις αρχές της άνοιξης και μιλούν για  εθελοντικά  τεστ  σε  εκπαιδευτικούς  , που εν τω μεταξύ θα έχουν ήδη πάει στο σχολείο , δηλ.  εκ των υστέρων και σε βάθος χρόνου..! Η  περίφημη πλατφόρμα  του υπουργείου  εξυπηρετεί  επικοινωνιακές  σκοπιμότητες,  δεν  μπορεί  να  αποδώσει  την  επιδημιολογική εικόνα των  σχολείων , ούτε να συμβάλλει στην πρόληψη διασποράς του ιού και  να προστατέψει ουσιαστικά την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών .

ΝΑ ΔΕΣΜΕΥΤΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΡΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΣ.

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας  και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά,  γι’ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων:

με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, έστω εκ περιτροπής ή με βάρδιες..

πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών: μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία, που προκύπτουν από τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου .Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων

μαζικά και  δωρεάν επαναλαμβανόμενα  τεστ  στους  χώρους  των  σχολείων σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές,

εμβολιασμό κατά προτεραιότητα στους  εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν. Άμεσο  εμβολιασμό  εκπαιδευτικών  και  γονέων  που  ανήκουν  σε  ευπαθείς  ομάδες, άδειες  σε  όσους  το  έχουν  ανάγκη.

ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.

Τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία  των  σχολείων  πρέπει  να  συνδυαστούν  με  ενίσχυση  του  δημόσιου   συστήματος  υγείας, δημιουργία  ΜΕΘ, δωρεάν  και  μαζικά  τεστ, ελέγχους  στους  χώρους  εργασίας, αποσυμφόρηση   των ΜΜΜ, επίταξη  του  ιδιωτικού  τομέα  στην  υγεία, άμεσο  μαζικό  εμβολιασμό.

Η ΔΙΑΒΟΗΤΗ “ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”  ΜΕΤΡΑΕΙ ΗΔΗ  ΟΛΕΘΡΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΑΣ

Αυτές τις μέρες ακούμε υποκριτικά από κυβερνητικά χείλη να τονίζεται η σημασία της δια ζώσης εκπαίδευσης. Μιλούν αυτοί  που ευθύνονται  για την αναστολής της , που συνεχίζεται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ορατές πλέον  συνέπειες, κοινωνικές, μαθησιακές, ψυχοκοινωνικές, ακόμα και βιοτικές.

Μιλούν αυτοί που  όλο  το προηγούμενο διάστημα συστηματικά και με σειρά μέτρων και ΥΑ προσπαθούν  να  μας  πείσουν  ότι  όλα  λειτουργούν  κανονικά: απουσίες, προχώρημα  της  ύλης, και  βέβαια  eεξετάσεις  και  eβαθμολόγηση  των  έγκλειστων  μαθητών!

Με  μια  ισοπεδωτική  και  αντιπαιδαγωγική  αντιμετώπιση  των  μαθητών  επιδιώκουν  να  καθιερωθεί  με  πρόσχημα  την  πανδημία  η εξ  αποστάσεως  εκπαίδευση  ως  ισότιμη  με τη  δια ζώσης  με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Μας εμπαίζουν όταν μας λένε ότι παρέχεται μόρφωση, ότι μπορεί να βγαίνει ύλη με το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο, ότι πρέπει να αγνοήσουμε πως  υπάρχουν αποκλεισμοί και οξύνονται οι ανισότητες. Προσποιούνται ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν πως  τα παιδιά βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, πως στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, πως  βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας, κάποια και την  αρρώστια ή το  πένθος , πολλά  τη φτώχεια και τις στερήσεις.

Η ΕΞΑΕ συνιστά μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό, αφού ακυρώνει τη ζωντανή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του διαλόγου στο φυσικό χώρο της μάθησης που είναι το σχολείο.

Θίγουν την αξιοπρέπειά μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση,  ως   απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για τη δημόσια (ψυχική) υγεία και ατελέσφορη για τη δημόσια παιδεία. Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.

ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ  ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Απαιτούμε:

Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος για την  e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών!

Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε  βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα και βαθμούς σ΄αυτές τις συνθήκες.

Παράταση  του  1ου  τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.

Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.

Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.

Να  καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.

Να  αποσυρθούν  όλες  οι  αλλαγές  που  ετοιμάζουν  στο  σύστημα   πρόσβασης  στα  ΑΕΙ ,που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.

Προχωράμε  άμεσα σε κινητοποίηση των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ , την ΠΈΜΠΤΗ 14-1, με στάση εργασίας – αποχή από την «τηλεκπαίδευση» με απαίτηση την ικανοποίηση των αιτημάτων μας , ώστε  να ανοίξουν τα σχολεία με όρους διασφάλισης της υγείας όλων των εμπλεκομένων.

Η επάνοδος  στη  ζωντανή  εκπαιδευτική   διαδικασία  με  όλα  τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία   των  σχολείων  είναι   η  μόνη  προτεραιότητα .Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025