H Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ζητά να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των σχολείων για τις Ομάδες Προσανατολισμού, τα τμήματα, τις Ξένες Γλώσσες και τα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακά προβλήματα
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:
Στις 01/08/22 ανακοινώθηκε από την Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας η έγκριση τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2022-2023. Στα 9 ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί συνολικά 15 ειδικότητες στη Γ΄ τάξη, 2 τομείς στη Β΄ τάξη και 1 τμήμα στην Α τάξη.
Πιο συγκεκριμένα : ΕΠΑΛ Κορδελιού : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Βρεφονηπιοκόμων και β) Πληροφορικής, καθώς και 1 τμήμα στην Α τάξη. 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων, β) Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης και γ) Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών. Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών και β) Τουριστικών Επιχειρήσεων, καθώς και ο τομέας Δομικών Έργων.
Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα α) Τουριστικών Επιχειρήσεων και β) Φυσικοθεραπευτών. ΕΠΑΛ Λαγκαδά : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Τουριστικών Επιχειρήσεων, β) Τεχνολογίας Τροφίμων και γ) Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου και δ) Ηλεκτρολόγων. ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων : δεν έχει εγκριθεί ο τομέας Ηλεκτρολογίας Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχει εγκριθεί η ειδικότητα Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων. 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : δεν έχουν εγκριθεί οι ειδικότητες α) Συντηρητών Έργων Τέχνης και β) Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών.
Οι περισσότερες ειδικότητες που δεν έχουν εγκριθεί είναι σχεδόν με 10 μαθητές και ορισμένες μοναδικές που λειτουργούν στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Για τους ηλεκτρονικούς δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο της Δυτικής τμήμα σε λειτουργία. Το ένα και μοναδικό σε όλη τη Δυτική είναι στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου στο οποίο δεν μπορούν να φοιτήσουν οι ανήλικοι μαθητές που δεν εργάζονται.
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική εντείνεται
Με ευθύνη του υπουργείου, οι φετινές ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών ΕΠΑΛ πραγματοποιήθηκαν από 27/06/22 μέχρι 07/07/22. Ολοκληρώθηκαν σε μια περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά και πολλοί γονείς δεν πρόλαβαν να γράψουν τα παιδιά τους. Η κυβέρνηση αξιοποιεί την εφαρμογή της απαράδεκτης Υπουργικής Απόφασης για τις εγγραφές για να εξασφαλίσει την ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, την επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση.
Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας συνεχίζεται με την λογιστική προσέγγιση που εφαρμόζεται τόσο στην κατανομή των μαθητών στα τμήματα, όσο και στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών με τις δεκάδες χιλιάδες μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε δύο, τρία, τέσσερα και περισσότερα σχολεία που έχει ως αποτέλεσμα την μη έγκριση των χαρακτηριζόμενων ως ολιγομελών τμημάτων.
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί θα ξαναζήσουν το μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο από τη στάση του υπουργείου με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Ο εμπαιγμός της εκπαιδευτικής κοινότητας θα συνεχιστεί και φέτος. Και αυτή τη σχολική χρονιά θα περιμένουν την έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων, όπως παραπλανητικά ονομάζει το υπουργείο τα τμήματα που δε συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού μαθητών που το ίδιο έχει ορίσει.
Οι μαθητές των ολιγομελών τμημάτων, που δε θα εγκριθούν, θα πρέπει τον Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα ομάδας προσανατολισμού, τομέα ή ειδικότητας, που επιθυμούν. Διαφορετικά καλούνται να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο τμήμα του ίδιου σχολείου ακόμα και αν δεν το επιθυμούν.
Η πανδημία δεν έχει περάσει. Τα μέτρα για το μη συνωστισμό των μαθητών στα τμήματα (15 μαθητές) που προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα θα πρέπει να ισχύσουν από το Σεπτέμβριο. Εκ των πραγμάτων δηλαδή η λειτουργία τμημάτων που αυτή τη στιγμή θεωρούνται “ολιγομελή” θεωρείται επιβεβλημένη.
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική να ανατραπεί
Η μη έγκριση των ολιγομελών είναι αποτέλεσμα της ίδιας εκπαιδευτικής πολιτικής οπισθοδρόμησης που ακολουθεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. τόσο κατά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού με την παντελή απουσία μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, όσο και την προώθηση σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, νόθα ΠΥΣΔΕ απόλυτης κομματικής κηδεμονίας, προσοντολόγιο αλληλοσφαγής, τηλεκπαίδευση εργαλείο καταπάτησης δικαιωμάτων, αστυνομία στα Πανεπιστήμια, κ.ά.). Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ και συνεχίζει να προωθείται, για να εναρμονίζεται και η παιδεία με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΟΟΣΑ.
Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για το δημόσιο σχολείο.
• Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
• Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές
• Να μην περικοπεί κανένα τμήμα γενικής ή ομάδας προσανατολισμού σε ΓΕΛ και Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία.
• Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
• 15 μαθητές στο τμήμα – Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων
• Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
• Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
• Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης.
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
• Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα.
• Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
• Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).
• Καμία ειδικότητα, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
• Υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια, αντικειμενικότητα – μόρια παντού – όλα στη δημοσιότητα.
• Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία της.
• Όχι στο «νέο σχολείο» των εξεταστικών φραγμών, της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
• Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.
Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!
Απαιτούμε από το υπουργείο να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου για τα ολιγομελή, τις εγγραφές και μετεγγραφές των μαθητών όπως προτείνουν τα σχολεία. Ως Ε΄ ΕΛΜΕ θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων, καθώς και των γονιών και μαθητών για να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου. Προτείνουμε την οργάνωση κινητοποίησης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Καλούμε την ΟΛΜΕ, καθώς και όλες τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις για την ενιαία απάντηση του κλάδου για όλα τα ολιγομελή σε όλα τα σχολεία και όλες τις ΕΛΜΕ.