Με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρει πώς « Όπως και στην πρώτη φάση της πανδημίας, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εκπαιδευτικούς που διαμένουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες».
Η ανακοίνωση:
Μία βδομάδα πέρασε από το άνοιγμα των Λυκείων (χωρίς να ληφθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας των συναδέλφων και των μαθητών) και προέκυψαν μια σειρά κρίσιμα και σοβαρά προβλήματα, που επιβεβαιώνουν την ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων και μέριμνας από την πλευρά της κυβέρνησης, την εναπόθεση των πάντων στην περιβόητη ατομική ευθύνη. Συγκεκριμένα:
α) Όπως και στην πρώτη φάση της πανδημίας, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εκπαιδευτικούς που διαμένουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Αντίστοιχη μέριμνα υπήρξε, έστω και καθυστερημένα, για τους μαθητές, με την πρόσφατη εγκύκλιο, μετά τις εύλογες καταγγελίες γονιών και εκπαιδευτικών.
Σαν αποτέλεσμα, σύμφωνα με την ενημέρωση που λαμβάνει η ΕΛΜΕ, μια σειρά συνάδελφοι, φοβούμενοι τη διασπορά του ιού στο σπίτι τους και σε αγαπημένα τους πρόσωπα, βρίσκονται σε απόγνωση.
Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό! Δεν μπορεί π.χ. να μην υπάρχει μέριμνα για εκπαιδευτικό που έχει σπίτι του σύζυγο, πρόσφατα μεταμοσχευμένη! Αντίστοιχα, υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις (καρκινοπαθείς, πρόσφατα εγχειρισμένοι κλπ).
β) Δεν υπάρχει μέριμνα για τους μαθητές που βρίσκονται οι ίδιοι θετικοί στον covid-19 ή συγγενείς τους 1ου βαθμού (οπότε πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικά σε καραντίνα).
Το ΥΠΑΙΘ, αντί να πάρει μέτρα, πετάει ξανά το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς και επαναφέρει την επικίνδυνη παιδαγωγικά (και όχι μόνο) πρόταση για κάμερα στην τάξη, που καταδικάστηκε φυσικά στην συνείδηση εκπαιδευτικών και γονιών και δεν εφαρμόστηκε ποτέ (και πολύ ορθά δεν θα εφαρμοστεί και τώρα, έχει προκηρυχθεί και είναι σε ισχύ απεργία-αποχή από τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος). Ουσιαστικά, κλείνει το μάτι στην προαιρετικότητα της συμμετοχής των μαθητών αυτών στο μάθημα, αφού αμέσως μετά, σπεύδει να διευκρινίσει ότι δεν θα παίρνουν απουσίες (βλέπε πρόσφατες δηλώσεις Υφυπουργού Παιδείας). Δηλαδή, το ΥΠΑΙΘ ουσιαστικά λέει ότι δεν πειράζει να χάσουν οι μαθητές αυτοί και δύο βδομάδες μάθημα!
γ) Αλλοδαποί μαθητές, που οι γονείς τους δεν έχουν ΑΜΚΑ, δεν έχουν πρόσβαση στα self-test! Το ζήτημα λύθηκε προσωρινά στον Πειραιά, με τη διάθεση στους μαθητές αυτούς self-test, που περίσσεψαν από τα Εσπερινά Σχολεία (τα οποία παρέλαβαν τα test Δευτέρα 12/4 και όχι Σάββατο 10/4, όπως έλεγε το ΥΠΑΙΘ). Τι θα γίνει όμως αυτή τη βδομάδα; Πρέπει άμεσα να αποκτήσουν πρόσβαση και οι μαθητές αυτοί στα self-test, να μην αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία!
δ) Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για διάθεση self-test σε εκπαιδευτικούς Γυμνασίων, που συστεγάζονται με Λύκεια. Αρκετοί εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων, όπως και ο Διευθυντής/Διευθύντρια, οι Υποδιευθυντές, προσέρχεται καθημερινά στο σχολείο, μαζί με εκατοντάδες μαθητές/μαθήτριες του συστεγαζόμενου Λυκείου.
ε) Τέλος, ωρομίσθιοι συνάδελφοι των Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων αποκλείονται από τη χορήγηση αδιάθετων εμβολίων, γιατί δεν έχει “ξεκλειδώσει” το ΑΜΚΑ τους από του Υπουργείο Υγείας. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ωρομίσθιου συναδέλφου από το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κερατσινίου, που κλήθηκε να βρίσκεται μέσα σε μισή ώρα (!) στο εμβολιαστικό κέντρο της Νίκαιας, προσήλθε, αλλά τελικά γύρισε πίσω άπρακτος! Απαιτούμε να ξεκλειδώσουν άμεσα όλα τα ΑΜΚΑ, να μην χάσει κανείς συνάδελφος την σειρά του στον εμβολιασμό.