Το οργανωμένο μαθητικό κίνημα, μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες, μας έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει πολλά, ότι έχει την ικανότητα, το δικαίωμα και την αυτοτέλεια, να επιλέγει διάφορες μορφές πάλης, με αισιοδοξία, δημιουργικότητα και νεανικό ενθουσιασμό να αγωνίζεται για ένα καλύτερο μέλλον, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.
H ανακοίνωση
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας εκφράζει την έντονη ανησυχία του, για φαινόμενα που έχουν παρατηρηθεί σε κάποιες από τις μαθητικές καταλήψεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα στην Κέρκυρα.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, από θέση αρχής και σεβόμενη τον παιδαγωγικό της ρόλο, στέκεται στο πλευρό των μαθητών μας, στους αγώνες τους για ένα καλύτερο σχολείο, ενάντια σε νόμους και αποφάσεις όλων των κυβερνήσεων, που τους στερούσαν και τους στερούν το μέλλον τους.
Οι μαθητές έχουν κάθε λόγο και δικαίωμα να αντιδρούν σε πολιτικές αποφάσεις που οδηγούν στην υποβάθμιση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων, που εντείνουν τους ταξικούς διαχωρισμούς, που φορτώνουν επιπλέον βάρη σε αυτούς και τις οικογένειές τους.
Το οργανωμένο μαθητικό κίνημα, μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες, μας έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει πολλά, ότι έχει την ικανότητα, το δικαίωμα και την αυτοτέλεια, να επιλέγει διάφορες μορφές πάλης, με αισιοδοξία, δημιουργικότητα και νεανικό ενθουσιασμό να αγωνίζεται για ένα καλύτερο μέλλον.
Η ΕΛΜΕ έχει βρεθεί σε κοινούς αγώνες με τους μαθητές όλα αυτά τα χρόνια πραγματοποιώντας στάσεις εργασίας για να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό των μαθητών, με κοινές πορείες στους δρόμους της πόλης, ακόμα και με ξενύχτια έξω από καταλήψεις, ώστε να φροντίσουμε για την ασφάλεια των μαθητών. Το τελευταίο παράδειγμα ήταν φέτος, όπου στην απεργιακή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών, συμμετείχε και μεγάλος αριθμός μαθητών που προπορεύονταν στην πορεία που ακολούθησε, με συνθήματα ενάντια στην ΕΒΕ, στην τράπεζα θεμάτων, στο νέο σχολείο – εφιάλτη που φέρνει η κυβέρνηση.
Φέτος όμως υπάρχουν φαινόμενα που πραγματικά μας ανησυχούν και μας προβληματίζουν. Κάθε μορφή αγώνα θα πρέπει να αποφασίζεται με όρους συλλογικών διαδικασιών, να έχει προσανατολισμό, γίνεται προσπάθεια να έχει μαζικότητα και να περιφρουρείται. Κάποιες από τις φετινές καταλήψεις στα σχολεία τις Κέρκυρας δεν έχουν τέτοια χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να μπαίνουν εμπόδιο, αν όχι στην αποδοχή της μορφής από μερίδα της κοινωνίας, αλλά τουλάχιστον στην αποδοχή του δίκιου του αγώνα που κάνουν οι μαθητές.
Η μικρή συμμετοχή στην κατάληψη οδηγεί σε πλήρη αδυναμία περιφρούρησης του αγώνα. Παρατηρούνται εκτεταμένες φθορές και ζημιές σε κάποια σχολεία, με αποκορύφωμα το 1ο ΕΠΑΛ, που το μόνο που κάνουν είναι να αμαυρώνουν την κάθε προσπάθεια. Από τα στοιχεία που υπάρχουν φαίνεται ότι οι φθορές, έχουν γίνει κυρίως από εξωσχολικά στοιχεία, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, αλλά αποτελεί υποχρέωση όσων αγωνίζονται να προστατεύουν το χώρο τους.
Τέτοια γεγονότα οδηγούν στον εκφυλισμό των αγώνων και των διαδικασιών και επιτρέπουν την καλλιέργεια του κοινωνικού αυτοματισμού και της βίας, από μερίδα στελεχών της εκπαίδευσης και γονιών. Οι εκπαιδευτικοί (και η ΕΛΜΕ) και οι μαθητές στέκουν αμήχανοι πολλές φορές, αφού είναι ξεκάθαρο, ότι η κατάσταση έχει εκφυλιστεί. Οι εκφυλιστικές αυτές μορφές, όχι μόνο δε βοηθούν τους αγώνες των μαθητών, αλλά αντίθετα λειτουργούν προς όφελος της κυβέρνησης και του μηχανισμού προπαγάνδας που έχει στήσει, λοιδορώντας συλλήβδην όλους τους μαθητικούς αγώνες.
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές, να μην αποδεχτούν τα παραπάνω περιστατικά. Ο παιδαγωγικός μας ρόλος, επιτάσσει να βρούμε άλλους τρόπους να δείξουμε στους μαθητές τα λάθη τους. Επιτάσσει να δείξουμε στους μαθητές πώς να αγωνίζονται, πώς να διεκδικούν, πώς να παλεύουν για το δίκιο τους. Ούτε η βία μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Μια αλυσίδα που κόβεται, ξαναμπαίνει την επόμενη μέρα. Το χρέος μας είναι να είμαστε έξω από το σχολείο, να κάνουμε εξαντλητικές συζητήσεις με τους μαθητές, ακόμα κι αν δεν ακούν.
Ως ΕΛΜΕ Κέρκυρας είμαστε αντίθετοι με τα εκφυλιστικά φαινόμενα που βλέπουμε φέτος στην Κέρκυρα. Είμαστε όμως και αντίθετοι, με τις αλλεπάλληλες μηνύσεις σε μαθητές, με παραστάσεις διαμαρτυρίας στον εισαγγελέα, με τροχούς και κλειδαράδες από στελέχη της εκπαίδευσης και γονείς που ρίχνουν λάδι στη φωτιά αντί να βοηθάνε τα παιδιά να βγάζουν συμπεράσματα και να αντιμετωπίζουν αυτά τα φαινόμενα.
Καταδικάζουμε επίσης την προσπάθεια του Υπουργείου, να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς τον «πολιορκητικό κριό» για το σπάσιμο των καταλήψεων, με τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκειά τους, αποκλείοντας μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία και αποδίδοντας στους εκπαιδευτικούς το ρόλο αστυφύλακα απέναντι στους μαθητές τους. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση θέλει να χτυπήσει το οργανωμένο μαθητικό κίνημα κι όχι τα εκφυλιστικά φαινόμενα, που τρέφουν την επιχειρηματολογία της.
Η θέση μας είναι δίπλα στους μαθητές. Με διάλογο, αγάπη και σεβόμενοι τον παιδαγωγικό μας ρόλο να προσπαθούμε μαζί τους για ένα άλλο σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.