Σε ανακοίνωσή τους, αρκετές ΕΛΜΕ  αναφέρουν πως «λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν και στα νησιά των Κυκλάδων, αρκετοί ήδη Δήμοι έχουν προβεί σε ανακοινώσεις αναστολής λειτουργίας των ».

Την ίδια στιγμή δηλώνεται απ’ την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, είτε μέσω τηλεοπτικών διαύλων είτε μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων των ΔΠΕ , πως για όσα σχολεία δε θα λειτουργήσουν θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και οι Δ/νσεις των σχολείων “να μεριμνήσουν για την οργάνωσή της”, πετώντας ξεκάθαρα το μπαλάκι των ευθυνών και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών και αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πως η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται σαν φάρμακο για κάθε νόσο!

Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που από καιρού εις καιρόν απ’. τη μια ισχυρίζεται την ισοδυναμία της τηλεκπαίδευσης με τη δια ζώσης κι απ’ την άλλη την καταφανή ανωτερότητα της τελευταίας και τις αρνητικές επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που με το πρόσχημα της τήρησης της κανονικότητας μετράει ακόμη και τώρα – στο μέσο περίπου της σχολικής χρονιάς – αρκετά εκπαιδευτικά κενά και προσπαθεί να τα καλύψει με τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών. Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που “μισάνοιξε” τα σχολεία μετά τις γιορτές , με το 20% – 50% του μαθητικού δυναμικού απόν. Η ίδια πολιτική ηγεσία που αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα και προέβη σε συγχωνεύσεις , η ίδια που , παρά την πανδημία και τις αυξημένες ανάγκες, έδωσε ελάχιστα για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.

Άραγε αναρωτιέται κάποιος ιθύνων νους του ΥΠΑΙΘ για το πόσοι μαθητές έχουν τα τεχνικά μέσα και πόσοι απ’ αυτούς θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν κάτω από αυτές τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες; Άραγε αναρωτιέται κάποιος επιφανής κυβερνητικός , με το ένα τρίτο των παιδιών στο όριο της φτώχειας και την ακρίβεια στα ύψη, πόσοι γονείς θα μπορέσουν να καλύψουν βασικές βιοτικές ανάγκες των παιδιών τους;

Επίσης έχουν αναρωτηθεί κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ για το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη , αν ο μη γένοιτο συμβεί κάτι κατά τη μετακίνηση εκπαιδευτικών στα , επιβάλλοντας τηλεκπαίδευση , τη στιγμή που κλείνουν οι Δήμοι τα σχολεία και στέλνει το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας μήνυμα για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και παραμονή των πολιτών στο σπίτι;

Δυστυχώς τα προβλήματα δε λύνονται ούτε με τηλεπαρουσιάσεις ούτε με την επίκληση της ατομικής ευθύνης των πολιτών. Όπως για ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας δεν αρκεί ο εμβολιασμός, όσες φορές κι αν γίνει , έτσι και για ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αρκεί η ύπαρξη τεχνικών μέσων , που κι αυτά αρκετές φορές αναζητούνται! Χρειάζεται όραμα για μια κοινωνία αλληλοσεβασμού, αλληλεγγύης και πανανθρώπινων αξιών!

Οι εκπαιδευτικοί για ακόμη μια φορά θα κάνουμε το χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας και στα μορφωτικά τους δικαιώματα.

Ως εκπαιδευτικά σωματεία των Κυκλάδων καλούμε:

α) το Υπουργείο να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες που του αναλογούν

β) τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να στηρίξει τις/τους συναδέλφους

γ) όλες και όλους τις /τους συναδέλφους μας να μεταβούν τις μέρες αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας στα σχολεία, αν αυτό φυσικά δεν εγκυμονεί κινδύνους και είναι εφικτό, για να παρέχουν τηλεκπαίδευση απ’ τους χώρους του σχολείου και με τα μέσα που θα τους διατεθούν. Σε περίπτωση βέβαια που είναι αδύνατη ή επικίνδυνη η πρόσβαση στα σχολεία και υπάρχει έλλειψη τεχνολογικών μέσων ή δικτύου απ’ τις οικίες μας για να υποστηριχτεί η τηλεκπαίδευση, δηλώνουμε αδυναμία.

Την ανακοίνωση συνυπογράφουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών :

Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»
Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
Σύρου – Τήνου – Μυκόνου
Θήρας και Νήσων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025