Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΣΥΝΕΚ:
Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στη δίνη της ενεργειακής κρίσης και της οικονομικής ανέχειας που διαρκώς επιδεινώνεται. Οι καθηλωμένοι μισθοί μας, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία κοινωνικής πολιτικής για τη στέγαση και τη μετακίνηση των χιλιάδων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, και την κρίση ακρίβειας όλων των βασικών αγαθών, έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω φτωχοποίηση. Παράλληλα βιώνουμε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην ελευθερία του τύπου και την δημοκρατία, με κορυφαίο ζήτημα τις υποκλοπές.
Την ίδια στιγμή στη χώρα μας, το δημόσιο σχολείο και η εκπαίδευση στο σύνολό της βάλλεται από την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ. Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε βρίσκοντας ήδη τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στη σωρεία αντιεκπαιδευτικών, ταξικών και αναχρονιστικών πολιτικών που εδώ και 3 χρόνια εφαρμόζει η κυβέρνηση. Το ΥΠΑΙΘ επιλέγει αδιάλλακτη, ιδεοληπτική και αυταρχική στάση στην επίλυση των εκπαιδευτικών ζητημάτων, κάνοντας μόνο προσχηματικές συναντήσεις με την ΟΛΜΕ και απορρίπτοντας όλες τις προτάσεις της. Ο μόνος δρόμος που γνωρίζει είναι αυτός των δικαστικών προσφυγών, αδιαφορώντας για τη δημόσια Παιδεία και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.
Έτσι, παράλληλα με την μισθολογική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, έχουμε και τη συνεχή χειροτέρευση των εργασιακών τους συνθηκών και την επαγγελματική εξουθένωσή τους να αυξάνεται διαρκώς. Η απόλυτη αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, η συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία, η συνεχής αύξηση της γραφειοκρατίας (αξιολόγηση, μέντορες, συντονιστές κλπ), η κατάργηση της δημοκρατικής λειτουργίας του Συλλόγου διδασκόντων/ουσών με τις υπερεξουσίες των διευθυντών/ντριών και η αύξηση των φαινομένων βίας μέσα στα σχολεία έχουν καταστήσει το λειτούργημα του εκπαιδευτικού μία εργασιακή γαλέρα άνευ προηγουμένου.
Η εργασιακή-οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, τα τεράστια κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, η τράπεζα θεμάτων, η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, οι ελλείψεις σε εξοπλισμό, η υποχρηματοδότηση των σχολείων λειτουργούν σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης με τεράστιες συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.
Στο πλαίσιο αυτό, το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ ήταν ένα συνέδριο ιστορικά παραγωγικό, ως προς την λήψη ουσιαστικών αποφάσεων για τον κλάδο. Στις συνεδριακές αποφάσεις καταγράφεται πλέον επίσημα η αντίθεση του κλάδου σε όλους τους αντιεκπαιδευτικούς και αντισυνδικαλιστικούς νόμους της κυβέρνησης, δημιουργώντας μια αδιαμφισβήτητη παρακαταθήκη για τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Επίσης, καταγράφονται επίσημα οι θέσεις του κλάδου για την οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση του κλάδου σε μια περίοδο τραγικής ακρίβειας και ανεργίας, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου με βάση τις διαχρονικές θέσεις του κλάδου, την επιμόρφωση, την γραφειοκρατία και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών, τη στέγαση των εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κ.α.
Παρά την μαζική αντίδραση των εκπαιδευτικών σε όλες τις αντιεκπαιδευτικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές που εφαρμόζει το ΥΠΑΙΘ (αξιολόγηση, ηλεκτρονικές εκλογές, κάμερες στις τάξεις, καταλήψεις κλπ) και παρά την υπερψήφιση σημαντικών θέσεων στο 20ο Συνέδριο, αποτέλεσμα των αγώνων που έγιναν, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει την ίδια αυταρχική πολιτική αδιαφορώντας πλήρως για τις απόψεις σύσσωμου του κλάδου.
Η εμμονή του ΥΠΑΙΘ για την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ως ξεκάθαρο στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αυταρχική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Αντίστοιχα, η εμμονή του ΥΠΑΙΘ να διεξαγάγει και φέτος τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια με ηλεκτρονικές εκλογές, έχει ως στόχο να μην υπάρχουν εκλεγμένοι/ες εκπρόσωποι του κλάδου που θα προασπίζονται τα δικαιώματα των συναδέλφων, αλλά διορισμένοι εκπρόσωποι της Κεραμέως που θα συνεχίσουν την αδιαφάνεια, τις πελατειακές σχέσεις και την αναξιοκρατία.
Αιτήματα
Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων Κεραμέως (4692/20, 4823/21, 4763/20, 4713/20).
Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη (4808/21), που περιστέλλει τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα και του νόμου Κεραμέως για ηλεκτρονικές εκλογές στα ΥΣ.
Κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και ΕΒΕ.
Επανασχεδιασμός της ύλης και των διδακτικών στόχων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για την κάλυψη των μορφωτικών κενών των παιδιών εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης. Αντισταθμιστικά μέτρα ενίσχυσης των παιδιών σε κάθε σχολείο. Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της τηλεκπαίδευσης.
Το ΥΠΑΙΘ να ικανοποιήσει τα αιτήματα και τις προτάσεις του κλάδου, όπως ψηφίστηκαν στο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Πρόγραμμα Δράσης:
Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την Πανελλαδική Πανεργατική Απεργία στις 9 Νοέμβρη ενάντια στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στην ακρίβεια που εξαθλιώνει τις ζωές μας. Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας!
Εξουσιοδοτούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ για πανεκπαιδευτική απεργία μέσα στο Δεκέμβρη μαζί με ΔΟΕ για την ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών που έχουν χάσει πάνω από το 40% των αποδοχών τους τα μνημονιακά χρόνια!
Αντιμετωπίζουμε ενιαία το ζήτημα της αξιολόγησης ως εξής: Καταθέτουμε ενιαία κείμενα για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση της σχολικής μονάδας και παράλληλα κηρύσσουμε απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση και τους μέντορες-συντονιστές/στριες.
Οργανώνουμε απογευματινά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα ανά 15 μέρες, σε μέρες που θα συμφωνηθούν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Οι ΕΛΜΕ καλούν άμεσα σε ενημερωτικές συσκέψεις τους συλλόγους γονέων για όλα τα προβλήματα των σχολείων (κενά, συμπτύξεις τμημάτων, κτιριακά, έλλειψη εξοπλισμού, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων κλπ) και ταυτόχρονα διοργανώνουν συνεντεύξεις τύπου στα τοπικά ΜΜΕ για να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία.