Για προσπάθεια αποποίησης των ευθυνών της για τις ελλείψεις στα ελληνικά σχολεία κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται εκεί. Μάλιστα, σε επιστολή τους αναδεικνύουν μια διάσταση δηλώσεων του υπουργού με τον αρμόδιο υφυπουργό .

Απόστολος Λακασάς

Ειδικότερα, οι πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων της Γερμανίας προ εβδομάδας ανέφεραν σε επιστολή τους ότι λόγω της «φετινής τραγικής κατάστασης των ελληνικών λυκείων της Γερμανίας, τα οποία παρουσιάζουν τέτοια υποστελέχωση στο διδακτικό προσωπικό τους, αποκλείεται η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία τους. Η έλλειψη σε βασικών ειδικοτήτων όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί κ.λπ. είναι τεράστια, με συνέπεια, όχι μόνο το ημερήσιο πρόγραμμα να συρρικνώνεται δραματικά, αλλά κι αυτό που γίνεται, να γίνεται με τόσα εμπόδια, που στην τελική να απαξιώνεται η όλη μαθησιακή διαδικασία». Το υπουργείο απάντησε (στις 29/9) ότι θα καλυφθούν έως τις 15 Οκτωβρίου οι ελλείψεις, λέγοντας ωστόσο ότι «παρά τον έγκαιρο σχεδιασμό, σε ελληνικά σχολεία της Γερμανίας υπήρξε σημαντικός αριθμός ενστάσεων εκπαιδευτικών έναντι συναδέλφων τους στα διοικητικά δικαστήρια της Ελλάδος. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθούν κενά σε θέσεις διδακτικού προσωπικού κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των σχολείων, τα οποία θα καλυφθούν με το πέρας της διαδικασίας που προβλέπεται σε περιπτώσεις ενστάσεων».

Ομάδα εκπαιδευτικών που εργάζεται στη Γερμανία και έχει κάνει οικογένεια με μόνιμο κάτοικο εξωτερικού (άρα ζουν μόνιμα στη Γερμανία) αντέδρασε με οξύτητα στην ανακοίνωση του υπουργείου και σε επιστολή ζητεί «ας μας απαντήσει το υπουργείο, τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο; Το δελτίο Τύπου ή το έγγραφο του υφυπουργού (από 26/9), το οποίο έχει σταλεί σε όλα τα συντονιστικά και από το οποίο φαίνεται ότι ο μόνος υπεύθυνος και υπόλογος αυτής της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, είναι το υπουργείο και οι λανθασμένοι χειρισμοί του και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για τα έξοδα πρώτης μετάβασης των νεοαποσπασθέντων. Πολλά τα ερωτήματα και δυστυχώς το υπουργείο προσπαθεί να αποπροσανατολίσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, μεταφέροντας με ψεύδη και αναλήθειες τις δικές του ευθύνες, σε μερίδα εκπαιδευτικών που προσέφεραν στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση και τους οποίους το υπουργείο χρησιμοποιούσε με μεγάλη άνεση όταν τους είχε ανάγκη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025