Η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με ανακοίνωση της αναφέρει πώς η «κυβέρνηση αντί να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για ανοικτά και ασφαλή σχολεία στα πλαίσια γενναίας ενίσχυσης της δημόσιας υγείας, προχώρησε στην επαναλειτουργία των Λυκείων χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο ασφαλείας, εν μέσω έκρηξης των κρουσμάτων και «γονατίσματος» της δημόσιας υγείας».
Η ανακοίνωση:
Εδώ κι ένα χρόνο σχεδόν τα σχολεία παραμένουν κλειστά στην πλειοψηφία τους, γιατί η κυβέρνηση τα εγκατέλειψε στο έλεος της πανδημίας και στην ελέω εταιρειών τηλ«εκπαίδευση» ,με τραγικές μορφωτικές, κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για ανοικτά και ασφαλή σχολεία στα πλαίσια γενναίας ενίσχυσης της δημόσιας υγείας, προχώρησε στην επαναλειτουργία των Λυκείων χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο ασφαλείας, εν μέσω έκρηξης των κρουσμάτων και «γονατίσματος» της δημόσιας υγείας.
Αυτή την κρίσιμη περίοδο της πανδημίας προτεραιότητα της είναι η διαφύλαξη και αύξηση των κερδών του κεφαλαίου, το χτύπημα των εργασιακών, κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων και η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής- αντιδραστικής πολιτικής της με τους λιγότερους δυνατούς κραδασμούς. (νέο Λυκείο» -ταξικός κόφτης της Τράπεζας Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγή με νέες δραματικές περικοπές στους φετινούς εισακτέους στα ΑΕΙ)
Η ανυπαρξία μέτρων ασφάλειας και η μετάθεση τους στην ατομική «ατομική ευθύνη» των self test, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας είναι εγκληματική. Ήδη την πρώτη βδομάδα επαναλειτουργίας των Λυκείων μετράμε κρούσματα και κλειστά τμήματα , επιβεβαιώνοντας πως το μέτρο των self test μόνο του είναι απολύτως ανεπαρκές για να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια.
Μέσα σε αυτό το τοπίο η απαίτηση να ληφθούν ΤΩΡΑ ουσιαστικά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας για την επαναλειτουργία των σχολείων με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος έχει πια ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ χαρακτήρα.
Ειδικά στα εσπερινά σχολεία, δε χωράει ΚΑΜΊΑ αναβολή! Οι εργαζόμενοι μαθητές τους ,με οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις, διατρέχουν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο .Καθημερινά το πρωί μέσα στους εργασιακούς χώρους εκτίθενται σε συνθήκες ,όχι μόνο ελαστικών εργασιακών σχέσεων, αλλά και παντελούς ανυπαρξίας μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό.
Η εργοδοτική ασυδοσία για την αύξηση των κερδών της και η κάλυψη της από την κυβέρνηση που δεν επιβάλλει κανέναν έλεγχο τήρησης των μέτρων , τους φέρνει αντιμέτωπους με την εντατικοποιημένη εργασία, κατά κανόνα σε χώρους χωρίς επαρκή αερισμό και αποστάσεις, χωρίς μαζικά τεστ, χωρίς καμία διαδικασία ιχνηλάτησης σε περίπτωση κρουσμάτων , που συχνά αποκρύπτονται από τα αφεντικά.
Συνωστίζονται σε απαράδεκτες υγειονομικές συνθήκες στα ΜΜΜ, που αναγκαστικά χρησιμοποιούν πολλοί από αυτούς, τόσο για τη δουλειά όσο και για το σχολείο. Ταυτόχρονα καλούνται να δώσουν τη μάχη της γνώσης σε σχολεία όπου συνήθως δεν τηρούνται ούτε οι στοιχειώδεις τεχνικές υγειονομικές προδιαγραφές που θέτουν οι ειδικοί (π.χ. συνωστίζονται σε τμήματα με πάνω από 17 μαθητές, σε αίθουσες μικρές με ανεπαρκή αερισμό, σε ανύπαρκτες αυλές κ.ά.).Επιστρέφουν μετά τις 22:00 στο σπίτι τους, άγνωστο με ποιον τρόπο, καθώς για αρκετούς από αυτούς ο τόπος διαμονής βρίσκεται πολλά χιλιόμετρα μακριά από τα σχολεία τους, αλλάζοντας πολλές συγκοινωνίες και με τους γνωστούς περιορισμούς κυκλοφορίας.
Για αυτό το μορφωτικό, κοινωνικό έγκλημα σε βάρος των μαθητών μας αποκλειστική ευθύνη έχει η κυβέρνηση, αρνούμενη πεισματικά την ικανοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κόσμου (τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας, με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης, κλπ).
ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΤΩΡΑ!
Η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχώρησε ήδη κινητοποιήσεις με την απαίτηση να ληφθούν ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέτρα που θα εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για την επαναλειτουργία των σχολείων (παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ, συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο 15-4 και σε συγκέντρωση με γονείς και μαθητές στις 14-4 )
Απευθύνθηκε στους μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ στην περιοχή ευθύνης μας( 5ο και 13ο εσπερινό ΕΠΑΛ), που βρίσκονται εδώ και μια βδομάδα σε κινητοποιήσεις και τους κάλεσε σε κοινό αγώνα με τους εκπαιδευτικούς για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική.
Η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι μονόδρομος. Μονόδρομος είναι ο αγώνας για την ικανοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού για ανοικτά και ασφαλή σχολεία και ουσιαστική αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους.
Έστω και την ύστατη στιγμή, για να αποφύγουμε να επαληθευτούν οι χειρότεροι φόβοι μας, απαιτούμε:
• Τα σχολεία να ανοίξουν με εκ περιτροπής λειτουργία, σπάζοντας τα τμήματα, όπως πέρυσι την άνοιξη, προκειμένου να εξασφαλιστεί το όριο των 15 μαθητών
• Προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων μαθητών των Εσπερινών Λυκείων.
• Μαζικά, επαναλαμβανόμενα, δωρεάν τεστ στους χώρους δουλειάς και εκπαίδευσης, με ευθύνη της εργοδοσίας και του κράτους .
• Ασφαλής δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων μαθητών προς και από τη δουλειά και το σχολείο, με πύκνωση των δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
• Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων
• Κατάργηση των νόμων Κεραμέως για το σχολείο, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πανεπιστημιακή αστυνομία!
• Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής Καμία εφαρμογή της. Το καθεστώς πρόσβασης των μαθητών των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ να μείνει ως έχει.
• Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική και όλων των σχετικών νομοθετικών διατάξεων .
• Κανένας μαθητής να μην χάσει τη χρονιά του εξαιτίας απουσιών κατά την τηλεκπαίδευση.
• Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων. Ούτε να το σκεφτούν να την εφαρμόσουν.
• Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις