Συνάδελφοι,με την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, η Κυβέρνηση όρισε αυστηρώς το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Αξιοποιώντας όλο το νομοθετικό πλαίσιο που της άφησε ως «παρακαταθήκη» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4/11-1-2019 (γιατί το κράτος έχει συνέχεια!), το «εμπλούτισε», το εξειδίκευσε και το συγκεκριμενοποίησε με τα σχετικά άρθρα που αφορούν στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

ΕΛΜΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Δεν υπάρχει η παραμικρή αυταπάτη για το «ρόλο» της αξιολόγησης. Αποτελεί το επιστέγασμα, την κορωνίδα για τον έλεγχο της υλοποίησης όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων/κατευθύνσεων του πολυνομοσχεδίου που έχουν στο στόχαστρο τη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου. Θα λειτουργήσει ως μαστίγιο για τους εκπαιδευτικούς και καμιά σχέση δεν έχει με τη στήριξη και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Αν ήθελε πραγματικά η κυβέρνηση να αναβαθμίσει την παρεχόμενη εκπαίδευση, το πρώτο πράγμα που θα έκανε θα ήταν να διορίσει τους χιλιάδες αναπληρωτές που δουλεύουν στα σχολεία και βρίσκονται σε ομηρία.
Οι δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών), δείχνουν τον δρόμο για να συνεχίσουμε τον αγώνα, ώστε να μείνει στα χαρτιά και ανενεργή, για άλλη μια φορά, η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Μέχρι τώρα 77 πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών έχουν υπογράψει την πρόταση Συλλόγων και ΕΛΜΕ υπέρ της κήρυξης Απεργίας – Αποχής από την αξιολόγηση, με βάση τις αποφάσεις των ΔΣ ή/και των Γ. Σ.
Μετά την ψήφιση του τελευταίου Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία και τη θεσμοθέτηση νέων διατάξεων που αφορούν στην αξιολόγηση, επικαιροποιούμε, ανανεώνουμε τις αποφάσεις μας και ενάντια στο σύνολο των νέων διατάξεων του νόμου 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33,34,35,36.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ καλεί όλους τους Συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ της χώρας να συνυπογράψουν το κοινό κείμενο απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση :
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε.-ΕΛΜΕ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. και οι Ε.Λ.Μ.Ε. που υπογράφουμε το παρακάτω κείμενο, με βάση τις αποφάσεις των ΔΣ ή/και των ΓΣ μας:
1. Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης χρειάζεται να βρει τον κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο με το όπλο της απεργίας – αποχής.

2. Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33,34,35,36.

3. Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΑΜΕΣΑ απεργία-αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης της ΑΔΕΔΥ και να προχωρήσουν σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή.

4. Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

Συνάδελφοι,

Καμία ολιγωρία, καμία ανοχή, καμία αναμονή! Παίρνουμε θέση μάχης!
Οι αγώνες μας είναι που εδώ και χρόνια έθεσαν ισχυρά εμπόδια για να καθυστερήσουν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, το μαζικό κίνημα των εκπαιδευτικών είναι αυτό που μπορεί να βάλει και τώρα φραγμό στα σχέδια της κυβέρνησης. Στο χέρι μας είναι να ακυρώσουμε στην πράξη την όποια προσπάθεια επιβολής της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης και συνολικά την εφαρμογή της πολιτικής που υποβαθμίζει το δικαίωμα στη μόρφωση και τη δωρεάν παιδεία.

Με βάση τα παραπάνω:

Απαιτούμε από το Δ.Σ της ΟΛΜΕ να προχωρήσει πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (2020-2021), σε συνεδρίαση με βασικό (ή μοναδικό) θέμα το πρόγραμμα δράσης και την λήψη απόφασης για απεργία αποχή.