Tι αναφέρει η Δ΄ ΕΛΜΕΘ σε ανακοίνωσή της:
Καταγγέλλουμε τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την απαράδεκτη, αυταρχική, απαξιωτική στάση της απέναντι στους εκπροσώπους της Δ΄ΕΛΜΕΘ, του Συλλόγου Γονέων και του 15μελούς του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Την Τετάρτη 9/11, ημέρα απεργίας και παράστασης διαμαρτυρίας στην ΔΔΕ, η Διευθύντρια, αφού πρώτα μας εγκάλεσε για την οργάνωση της μαζικής παράστασης διαμαρτυρίας, αρνήθηκε να απαντήσει, ουσιαστικά, σε όλα τα ζητήματα που θέσαμε. Αρκέστηκε σε ένα αόριστο «θα δούμε», μας έκλεισε την πόρτα του γραφείου της και μετά αποχώρησε.
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ συμπληρώνεται ο δεύτερος μήνας από την έναρξη των μαθημάτων, προχώρησε στη σύμπτυξη των τμημάτων στη Β΄ Τάξη του 27ου Λυκείου Θεσσαλονίκης και στη Γ΄ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, αδιαφορώντας για τα αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα που θα επιφέρει η διαταγή της, αφού στα νέα τμήματα που θα προκύψουν ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 27 μαθητές ανά τμήμα . Ταυτόχρονα αδιαφορεί πλήρως για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Στον αντίποδα δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων στο 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο οποίο ήδη φοιτούν 28 και 29 μαθητές, περισσότεροι, δηλαδή, από το ανώτερο προβλεπόμενο όριο . Επίσης παρανόμως δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων λόγω μικρών αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο Μαλακοπής βάσει των διατάξεων του κανονισμού πυροπροστασίας (“Για τις αίθουσες διδασκαλίας είναι ίσος με τον αριθμό των καθισμάτων χωρίς όμως να υπολείπεται την αναλογία 1 ατόμου/2 τετρ. μέτρα καθαρού εμβαδού δαπέδου της αίθουσας” άρθρο 7 Π.Δ. 71/1988) θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών. Μετά τη σύμπτυξη των τμημάτων στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης αλλά και την άρνηση του σπασίματος τμημάτων στο 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, οι διατάξεις του κανονισμού πυροπροστασίας παρανόμως δεν τηρούνται και σε αυτά τα σχολεία.
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης αριστεύει στην αδιαφάνεια, την ασυδοσία και την εμπέδωση ενός παρακράτους πελατειοκρατίας.
Τοποθετεί χωρίς προκήρυξη και με πλήρη αδιαφάνεια συναδέλφους στα ΕΚΦΕ, χωρίς να αναρτά τις τοποθετήσεις στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ
Σε συνάντηση που είχαμε στις 25/10, όταν η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης ρωτήθηκε με ποια κριτήρια τοποθετήθηκαν οι συνάδελφοι στα ΕΚΦΕ, μας απάντησε ότι το μόνο κριτήριο ήταν ότι δεν συμπλήρωναν το υποχρεωτικό ωράριό τους στα σχολεία τους . Όταν της επισημάναμε ότι ψεύδεται, γιατί τουλάχιστον σε μία περίπτωση που γνωρίζαμε τότε, μιας και τα πάντα γίνονται εν κρυπτώ, μετακίνησε εξολοκλήρου στα ΕΚΦΕ, μετά την έναρξη των μαθημάτων, συναδέλφισσα οργανικά ανήκουσα στο 18ο Λύκειο Θεσσαλονίκης η οποία κάλυπτε όλο το ωράριο στη σχολική της μονάδα, δεν καταδέχτηκε να μας απαντήσει. Στη συνάντηση που είχαμε στις 9/11 η Διευθύντρια ανέφερε ότι δεν πρόκειται να προβεί σε διασπάθιση δημόσιου χρήματος. Τότε ξαναθέσαμε το ζήτημα επισημαίνοντας ότι το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα σχολεία ( 28ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και 1ο Γυμνάσιο Θέρμης ). Τονίσαμε ότι η εξολοκλήρου- με αδιαφανείς πάντα διαδικασίες -τοποθέτηση στα ΕΚΦΕ εκπαιδευτικών που συμπλήρωναν το ωράριό τους στα σχολεία όπου έχουν οργανική θέση, και η κάλυψη του κενών που προέκυψαν με αναπληρωτές, συνιστά καραμπινάτη διασπάθιση δημόσιου χρήματος. Ως απάντηση και πάλι λάβαμε τη σιωπή της.
Στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης η Διευθύντρια εσκεμμένα αναρτά ελάχιστες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ, έτσι ώστε οι συνάδελφοι να μην έχουν πληροφόρηση για τις τοποθετήσεις και να αδυνατούν να ελέγξουν τη νομιμότητά τους.
Η Διευθύντρια συνεχίζει τις περσινές προδήλως παράνομες ενέργειές της, που ακυρώθηκαν μετά την παρέμβαση του Σωματείου. Διατάζει την υποχρεωτική μετακίνηση οργανικά ανηκόντων συναδέλφων σε άλλα σχολεία, αφαιρώντας ώρες με τις οποίες συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα Β’ Ανάθεσης (εργαστήριο δεξιοτήτων ) στο σχολείο της οργανικής τους και καλύπτει το «κενό» που προκύπτει με συναδέλφους αναπληρωτές.
Η ΔΔΕ έδωσε πλασματικά κενά στο Υπουργείο βάσει των οποίων οι συνάδελφοι αναπληρωτές τοποθετήθηκαν μέσω του συστήματος του Υπουργείου σε κενά που δεν υπήρχαν. Η ΔΔΕ αντί να αναγνωρίσει το «λάθος» της και να δημοσιεύσει τα εναπομείναντα πραγματικά κενά, που προέκυψαν μετά τις τοποθετήσεις των μόνιμων συναδέλφων, για να ξεκινήσει διαδικασία νέων τοποθετήσεων με νέες αιτήσεις σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών, έκανε τοποθετήσεις κατά το δοκούν σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και ασυδοσίας. Επίσης, συνάδελφοι αναπληρωτές μετά την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες από το Υπουργείο ανακάλυψαν ότι τα συγκεκριμένα κενά, που δόθηκαν από τη ΔΔΕ, είναι περιορισμένης διάρκειας ( π.χ. λήγουν τον Δεκέμβριο 2022 ). Οι συνάδελφοι δεν ενημερώθηκαν ποτέ και από κανέναν, όταν έκαναν την αίτηση τοποθέτησής τους, για την περιορισμένη διάρκεια των κενών και τώρα αντιλαμβάνονται ότι το δίκαιο των τοποθετήσεων ήταν ρωσική ρουλέτα.
Η ΔΔΕ δεν προχωρά τη διαδικασία μονιμοποίησης των συναδέλφων ειδικής αγωγής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. (Εγκύκλιο 1077693/Ε2/1-7-2016, άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα Ν.3528/2007). Η δοκιμαστική περίοδος των νεοδιόριστων έληξε στις 19/8/2022, επομένως η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης όφειλε να εκδοθεί το αργότερο έως τις 19/10/2022.
Από τον Αύγουστο ακόμη η Διοίκηση και το νόθο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σε εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις συναδέλφων αποσπασμένων και νεοδιόριστων, αλλά και συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέχρι τις 28/8,πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά. Σε παράσταση των ΕΛΜΕ στην αρχή της σχολικής χρονιάς η Διοίκηση αρνήθηκε να θεωρήσει προσωρινές τις τοποθετήσεις, αρνήθηκε να αποδεχτεί τα πάγια αιτήματα του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας που δημιουργούν ισότιμους όρους για όλους τους συναδέλφους σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία με τα κενά, καθώς τα στοιχεία θα επιβεβαίωναν τις μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών ήταν ένα γενικευμένο μπάχαλο με συνεχείς τοποθετήσεις και επανατοποθετήσεις συναδέλφων που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική/μαθησιακή διαδικασία και στη λειτουργία των σχολείων.
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης υλοποιεί ξεκάθαρα την πολιτική και τον αυταρχισμό της Κυβέρνησης.
Τέτοιου είδους πρακτικές, παράνομες έτσι κι αλλιώς, αντιεκπαιδευτικές και αντισυναδελφικές, η επιβολή των οποίων επιχειρείται με επίδειξη αυταρχικής ισχύος, δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση.
Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε αυτό το απαράδεκτο καθεστώς που πλήττει τα δικαιώματα των μαθητών και των συναδέλφων και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Οι αυταρχικές πρακτικές συνδέονται απευθείας με τις αντίστοιχες πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας, καθώς επιχειρείται η εφαρμογή εκπαιδευτικής πολιτικής μέσα από τα δικαστήρια, με την αστυνομία, έχοντας απέναντι τον κόσμο της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Καμία συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων. Να σπάσουν τα μεγάλα τμήματα, 15 μαθητές στο τμήμα. Να τηρηθεί ο κανονισμός πυροπροστασίας στα σχολεία.
Όλες οι τοποθετήσεις (μόνιμων, αναπληρωτών)να γίνονται με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αίτηση – μόρια – δικαίωμα ενστάσεων).
Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής που διορίστηκαν το 2020.
Ίσα δικαιώματα στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που μετέτρεψαν τη σύμβασή τους σε ΕΣΠΑ. Να τοποθετηθούν με βάση την ειδικότητά τους και δικαίωμα επιλογής όλων των σχολείων.
Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Να καλυφθούν όλα τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!