Είναι σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι τα Πρότυπα είναι σχολεία-ελίτ για λίγους και «άριστους» μαθητές και καθηγητές ειδικών προσόντων, αναφέρουν οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις σε ανακοίνωση τους.
Η ανακοίνωση:
Εκδόθηκε στις 11-05-2021 η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη μετατροπή 41 σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Πειραματικά και 9 σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Πρότυπα. Μεταξύ αυτών των 9 σχολείων περιλαμβάνονται και το 1ο Γυμνάσιο και 3ο ΓΕΛ Ιλίου, οι μοναδικές σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική που μετατρέπονται σε Πρότυπα σχολεία!
Όλως τυχαίως (;) μάλιστα στις 12 Απριλίου –κατά την επανέναρξη της λειτουργίας των ΓΕΛ- η κ. Κεραμέως είχε επισκεφτεί το 3ο ΓΕΛ Ιλίου! Η συγκεκριμένη απόφαση εκδόθηκε έπειτα από τη μονοπρόσωπη εισήγηση του προσωρινού Διευθυντή Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας , η οποία έλαβε χώρα εν κρυπτώ, με μεγάλη προσπάθεια μάλιστα να παραμείνει κρυφή, και αγνοώντας παντελώς τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και την εκπαιδευτική κοινότητα της Γ΄ Αθήνας!
Καταγγέλλουμε τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς αυτής της απόφασης: την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τον ΠΔΕ Αττικής και το Διευθυντή Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας, ο οποίος, αν και δεν είχε ούτε ηθική νομιμοποίηση ούτε νομική υποχρέωση, επέλεξε να καταθέσει τη συγκεκριμένη εισήγηση, ακολουθώντας τον αντιδημοκρατικό κατήφορο της κυβέρνησης, συντασσόμενος απόλυτα με την πολιτική του «επιτελικού κράτους και αγνοώντας επιδεικτικά την εκπεφρασμένη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας στη Δυτική Αθήνα!
Είναι σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι τα Πρότυπα είναι σχολεία-ελίτ για λίγους και «άριστους» μαθητές και καθηγητές ειδικών προσόντων. Η ίδρυση Πρότυπων σχολείων αποτελεί μία εκ των προτέρων κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ενάντια στην οποία το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει μεγάλους αγώνες, με πιο πρόσφατη τη μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπεται στον Ν. 4692/2020. Για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία, οι μαθητές θα πρέπει να μπαίνουν από την ηλικία των 12 ετών σε μια άκρως ανταγωνιστική και πιεστική εξεταστική διαδικασία.
Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για ποιοτική αναβάθμιση όλων των σχολείων και είναι αντίθετο στην κατηγοριοποίηση και την έμμεση αξιολόγηση των σχολείων, που επιλέγει το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στο ιδεολόγημα της δήθεν αριστείας. Επιπλέον, η μετατροπή ενός σχολείου σε Πρότυπο οδηγεί στην άρση των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων συναδέλφων, εφαρμόζει αυστηρότητα αξιολογικές διαδικασίες για τους καθηγητές και τη σχολική μονάδα (εσωτερική – εξωτερική αξιολόγηση), υποβαθμίζει πλήρως τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, οδηγεί στην αναζήτηση εναλλακτικών χρηματοδοτικών πηγών (χορηγίες, παροχές τρίτων) και υπηρετεί τον αντιεπιστημονικό και αντικοινωνικό διαχωρισμό των μαθητών σε ελίτ και κατώτερους.
Αν η κυβέρνηση ήθελε αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα προχωρούσε σε μόνιμες προσλήψεις και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, θα θωράκιζε τα σχολεία με μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας και προσωπικό γραμματειακής υποστήριξης, θα δημιουργούσε 20αρια τμήματα, και σοβαρές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε όλα τα σχολεία να διαθέτουν την υλικοτεχνική και εκπαιδευτική ποιότητα που χρειάζονται όλοι οι μαθητές μας.
Καλούμε την τοπική κοινωνία του Ιλίου και της Δυτικής Αθήνας να αντιδράσει δυναμικά, να συνταχθεί στον αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών μας και να ακυρώσει στην πράξη την εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης για τη μετατροπή των 1ου Γυμνασίου και 3ου ΓΕΛ Ιλίου σε σχολεία-ελίτ.