Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας,  με μια απαράδεκτη τροπολογία στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση, προχώρησαν στην «κατάργηση» των Διευθυντών Π.Ε. και Δ.Ε και στην εισαγωγή διαδικασίας «επιλογής» προσωρινών Διευθυντών, μέχρι την οριστική θεσμοθέτηση νέου συστήματος επιλογής.

ΑΣΕ

Η σημερινή κυβέρνηση,  που διαρρηγνύει τα ιμάτιά της ενάντια στο καθεστώς παράτασης θητείας των Διευθύνων επί ΣΥΡΙΖΑ, πριν ένα μήνα στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία ήταν η ίδια που έδωσε παράταση θητείας στα συγκεκριμένα στελέχη(!!).

Η «επιλογή» στελεχών που νομοθετήθηκε αποτελεί μια προσχηματική διαδικασία κρίσεων, με διορισμένο Πενταμελές Συμβούλιο Επιλογής, απουσία αιρετών, απουσία (στην πράξη) κριτηρίων, απόλυτα δεσμευτικές προϋποθέσεις συμμετοχής π.χ. για να επιλεγεί κάποιος ως Διευθυντής πρέπει υποχρεωτικά να έχει θητεία στελέχους εκπαίδευσης, ιδιαίτερα ως Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ, Σχολικός Σύμβουλος, Συντονιστής Εκπαίδευσης εξωτερικού.

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση, χωρίς καμία διάθεση να διατηρήσει τα προσχήματα, επιδιώκει να ελέγξει ακόμα πιο αποφασιστικά το συγκριμένο κρίκο της διοικητικής ιεραρχίας με στόχο να προωθήσει πιο επιθετικά την πολιτικής της. Είναι διαχρονική τακτική όλων των κυβερνήσεων (πάντα στο όνομα της «αξιοκρατίας», την «αντικειμενικότητας» και της «αποκομματικοποίησης» της διοίκησης) να «κόβουν και να ράβουν» τις επιλογές στελεχών κατά το δοκούν.Το ίδιο έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, το ίδιο γίνεται και τώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕ.ΚΕ.Σ, που σήμερα προτάσσει η κυβέρνηση στην επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, είχαν δημιουργηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ και είχαν οριστεί, στην ουσία, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας (δεν είχαν περάσει από κρίσεις). Να και η συνέχεια του κράτους στην πράξη!

Η χρονική συγκυρία που η κυβέρνηση προχωράει σε μια τέτοια ρύθμιση δεν είναι καθόλου τυχαία. Η επόμενη σχολική χρόνια είναι κρίσιμη για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Κυρίαρχη επιλογή είναι η προσπάθεια επιβολής της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Ταυτόχρονα, ανοιχτά παραμένουν όλα τα μεγάλα ζητήματα των σχολείων, όπως οι όροι ασφάλειας και υγιεινής με τους οποίους θα πρέπει να λειτουργήσουν, τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, η προώθηση των δεξιοτήτων, οι αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση κ.α.  Μπροστά στις εξελίξεις αυτές είναι φανερό ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει και τον μηχανισμό που θα συμβάλλει στην υλοποίηση αυτών των πολιτικών.

Η αυταρχική πολιτική, και στο επίπεδο της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αποτελεί κλιμάκωση της επίθεσης στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα και ως τέτοια χρειάζεται να αντιμετωπιστεί. Προσαρμόζουν το αστικό κράτος, που έχει συνέχεια ανεξάρτητα από κυβέρνηση, και τους μηχανισμούς του στις ανάγκες μιας πιο «επιτελικής» λειτουργίας υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων και των στοχεύσεων του κεφαλαίου, προετοιμάζουν, στα πλαίσια αυτά, ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο.

  • Να αποσυρθεί η απαράδεκτη τροπολογία!
  • Η αντιεκπαιδευτική πολιτική θα ακυρωθεί στην πράξη!
  • Να μην περάσει η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση στην εκπαίδευση. ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να αποφασίσουν άμεσα απεργία – αποχή!

Αγώνας για μόρφωση, δουλεία και ζωή με δικαιώματα!