«ΛΟΙΠΟΝ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ! Για την νέα απόπειρα του ΥΠΑΙΘ να περάσει την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών» αναφέρουν μεταξύ άλλων σε ψήφισμα για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων οι Εκπαιδευτικοί της Δυτικής Όχθης
Δείτε όσα αναφέρουν:
Δεν θα υπακούσω στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας που, με κλειστά σχολεία για μήνες, επιλέγει ως βασικό ζήτημα προς επίλυση την έναρξη της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης επιφέροντας το τελειωτικό χτύπημα για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, μετά από την εγκατάλειψη, την υποχρηματοδότηση, την έλλειψη εκπαιδευτικών, την επιμονή σε συντηρητικά, απαρχαιωμένα και οπισθοδρομικά εκπαιδευτικά προγράμματα, μεταφέροντας σε εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς την ευθύνη γι’ αυτήν τη διάλυση.
Δεν θα υπακούσω , γιατί η ολοένα εντεινόμενη επιβολή του αυταρχισμού, το αυξανόμενο έλλειμμα δημοκρατίας, ο εκφοβισμός και η καταστολή, μέσα κι έξω από το σχολείο, είναι η πολιτική μιας κυβέρνησης –που με τις επιταγές της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου– έχει οδηγήσει το λαό μας σε εξαθλίωση, το δημόσιο σχολείο σε μαρασμό και τον κλάδο μας σε αφανισμό, με τη χρόνια αδιοριστία και την ολοένα αυξανόμενη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Δεν θα υπακούσω , γιατί αυτή η Κυβέρνηση και η Υπουργός – κατ’ όνομα – Παιδείας έχει δώσει δείγματα γραφής της αντίληψής της περί «αξιολόγησης» σε όσα νομοθέτησε για τους μαθητές: ετοιμάζει τη “μεγάλη σφαγή” των εφήβων, των μαθητών μας, με την κακόφημη τράπεζα θεμάτων, επιβάλλοντας επιπλέον εξεταστικά φίλτρα για τα παιδιά των ασθενέστερων τάξεων, στο όνομα μάλιστα μιας δήθεν “ισότιμης” αντιμετώπισης, δείχνοντάς τους την έξοδο από το Λύκειο. Ταυτόχρονα, μειώνει τον αριθμό εισακτέων τουλάχιστον κατά 20% (με εργαλείο τη βάση εισαγωγής), εξισώνοντας συγχρόνως τα επαγγελματικά δικαιώματα των παραμάγαζων – κολεγίων με τα ΑΕΙ. Ποιος δεν καταλαβαίνει άραγε;
Δεν θα υπακούσω , γιατί με πρόσχημα την αυτοαξιολόγηση, κατηγοριοποιούν το δημόσιο σχολείο και ετοιμάζουν το σχολείο των λίγων και των προνομιούχων. Στοχεύοντας στο κλείσιμο χιλιάδων σχολικών μονάδων, πρόκειται να πετάξουν στον καιάδα της φτηνής κατάρτισης και στο έλεος της εργασιακής εκμετάλλευσης όλα εκείνα τα παιδιά, που μην αντέχοντας τον εξεταστικό μαραθώνιο, «αξιολογούνται» ως ανίκανα. Να δημιουργήσουν συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών, να μειώσουν τις θέσεις εργασίας, να οδηγήσουν κάποιους από εμάς εκτός εκπαίδευσης, (όπως έκανε στο παρελθόν ο σημερινός πρωθυπουργός ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης) , συντρίβοντας στο μεταξύ τις εργασιακές σχέσεις και διαμορφώνοντας διαφορετικών ταχυτήτων συναδέλφους.
Δεν θα υπακούσω , γιατί ο οργανωμένος κλάδος – ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ– μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις, συνέδρια, κλπ. έχει απορρίψει με συντριπτική πλειοψηφία τους νόμους και τα διατάγματα για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, οποιαδήποτε φορά και από οποιαδήποτε κυβέρνηση και αν επιχειρήθηκε, αποκαλύπτοντας κάθε φορά τους πραγματικούς τους στόχους. Θα συνταχθώ με την απόφαση της Ομοσπονδίας μου για απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και θα συμβάλω με όλες μου τις δυνάμεις, μέσα απ’ τα συλλογικά μου όργανα, στην απόκρουση των κυβερνητικών σχεδιασμών.
Δε θα υπακούσω , γιατί η πρόθεση του υπουργείου δεν είναι η καλυτέρευση του δημόσιου σχολείου, αλλά η ολοκληρωτική υποταγή των εκπαιδευτικών και η μετατροπή τους σε υπάκουα, σκυμμένα ανθρωπάκια –μπορεί και τηλεανθρωπάκια– που θα υπηρετούν πιστά ένα αγοραίο σχολείο των λίγων και των άνισων, ένα σχολείο εγκαταλελειμμένο, όπως προφανέστατα φάνηκε σ’ όλο το διάστημα της πανδημίας, όταν η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, εκμεταλλευόμενοι το φόβο, ψήφισαν ό,τι αντιδραστικό δεν κατάφεραν όλες οι κυβερνήσεις εδώ και 40 χρόνια.
Δεν θα υπακούσω , για να μην συμπράξω στην ανήθικη αυτή κακοστημένη υποκρισία, που ακούει στο όνομα “βελτίωση του δημόσιου σχολείου”, γιατί δεν θα υπηρετήσω ποτέ όλους αυτούς που με τις πολιτικές τους διέλυσαν τη δημόσια υγεία, που δεν πήραν ένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά με ασφάλεια.
Δεν θα υπακούσω , γιατί «άμα σηκώσουμε το κεφάλι και ανοίξουμε το στόμα που μας φράζουν, όλα σιγά-σιγά θα ξανάρθουν εκεί που πρέπει και θα γίνουμε πάλι Δάσκαλοι».
Γιατί ο δάσκαλος διδάσκει και με το παράδειγμα του…