«Το   επιμένει στο  παρατεταμένο – ανοιγοκλείσιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων- και νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της ΕΞΑΕ ως μια  συνειδητή επιλογή» αναφέρει ο Ενωτική Αριστερή Πρωτοβουλία Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής σε ανακοίνωση της.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ παρατείνει το δεύτερο lockdown, δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τον έλεγχο και την ανάσχεση της πανδημίας και έχει καταφέρει με την  εγκληματική πολιτική της ,που τσακίζει τη Δημόσια Υγεία ,η ελληνική κοινωνία να θρηνεί καθημερινά αυξημένα θύματα από την πανδημία. Παρατείνει το κλείσιμο των σχολείων ως τις 7 Ιανουαρίου με τραγικά αποτελέσματα για τη δημόσια παιδεία,ενώ ούτε την ύστατη στιγμή  δεν ανακοινώνει  κανένα μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία τους  και χωρίς αιδώ θριαμβολογεί και εκθειάζει την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση».

Τι κι αν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς αρνούνται την ως εκπαίδευση. Καταγγέλλουν την απαράδεκτη διαδικασία της καθήλωσης, επί δύο μήνες φέτος και τρεις μήνες πέρσι,σε μια οθόνη χωρίς τη ζωντανή αλληλεπίδραση, χωρίς κοινωνικοποίηση με τεράστιες  συνέπειες στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

Καταγγέλλουν την ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων για τα φτωχά παιδιά που αποκόβονται από την εκπαίδευση, χωρίς τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο σε πολλές περιπτώσεις, με χιλιάδες παιδιά να συνδέονται επί εφτά ώρες με το κινητό ή σταθερό τηλέφωνο. Τι κι αν  χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν τη ματαίωση και να αποτελεί καθημερινό στοίχημα αν θα καταφέρουν να συνδεθούν ή αν τους ακούνε οι μαθητές. Τι κι αν νοιώθουν πίσω από τις κλειστές οθόνες τους μαθητές να βουλιάζουν ψυχοκοινωνικά κάθε μέρα όλο και περισσότερο.

Το  Υπουργείο Παιδείας επιμένει στο  παρατεταμένο κλείσιμο  των σχολείων – ανοιγοκλείσιμο στην καλύτερη των περιπτώσεων- και νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της ΕΞΑΕ ως μια  συνειδητή επιλογή για να μην ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για να λάβει μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Αντίθετα να έχει μια τεράστια εξοικονόμηση οικονομικών πόρων αφού η επιλογή της έχει μηδενικό κόστος. Μηδέν λειτουργικά έξοδα, μηδέν προσλήψεις για την κάλυψη των κενών,μηδέν οικονομικό κόστος για την ΕξΑΕ, αφού το οικονομικό κόστος βαρύνει τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με αναλγησία και απέχθεια προς την εκπαιδευτική κοινότητα τιμωρεί ιδιαίτερα τους φτωχούς μαθητές με  την καταχώριση των απουσιών του διαστήματος της καραντίνας στο my school,με την απαίτηση του προχωρήματος της ύλης , χωρίς καμία ανακοίνωση περικοπής της και εμμένοντας  στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και το ποτήρι να ξεχειλίζει με την εγκύκλιο στις 9-12  για την  e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών!

Οι  Μαρίες Αντουανέτες του Αμαρουσίου οξύνουν την επίθεση σε μια περίοδο που με βάση τα στοιχεία 6 στα 10 νοικοκυριά αδυνατούν να βγάλουν το μήνα και το 37% ζει με δανεικά εξαιτίας της εγκληματικής πολιτικής σε βάρος των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων. Χιλιάδες παιδιά ζουν μέσα σε συνθήκες πίεσης και άγχους με μέλη της οικογένειας τους ή και τα ίδια να νοσούν. Οι εκπαιδευτικοί πλέον και στη χώρα μας μετρούν νεκρούς συναδέλφους, εκτός από αυτούς που νοσούν.

Η προσπάθεια επιβολής της τηλε-αξιολόγσης θεωρεί αυτονόητο πως παιδιά μπορούν δώσουν τεστ και γραπτές εξέτάσεις τετραμήνου μέσω κινητών ή σταθερών τηλεφώνων, με τις προβληματικές συνδέσεις. Αγνοεί τα χιλιάδες παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται προφορικά. Η πολιτική ηγεσία   κάνει πως αγνοεί τη δυνατότητα κάποιων να ¨αριστεύσουν” με απαντήσεις από τα φροντιστήρια.Τα ξέρει όλα αυτά,αλλά  αδιαφορεί επιδεικτικά προκειμένου να επιβάλλει την τηλεκπαίδευση ως εκπαίδευση.

Επιδιώκει να ενσωματώσουν τα παιδιά από νωρίς την αδυναμία, την απόρριψη και να τους κοπούν οι προσδοκίες και τα όνειρα για εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Να οδηγηθούν από νωρίς εκτός σχολείου προς την μεταγυμνασιακή κατάρτιση.

Όλα τα μέτρα και τα νομοθετήματα στοχεύουν σε αυτή την κατεύθυνση και στη συρρίκνωση του δημόσιου  σχολείου. Απαιτεί να βαθμολογηθούν οι μαθητές κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες και με καθηγητές  που πριν γνωρίσουν στοιχειωδώς ούτε καν τα ονόματα των  παιδιών  ξεκίνησαν “τηλέκπαιδευση”.

Στη βάση αυτή,  ΔΕΝ είναι ΔΥΝΑΤΗ οποιασδήποτε μορφής «αξιολόγηση» των μαθητών

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

-Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υποχρεωθεί να παραδώσει βαθμολογία όσο διαρκεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία.

-Καμία αξιολόγηση των μαθητών  με κλειστά σχολεία,  σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης

Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε  βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα και βαθμούς σ΄αυτές τις συνθήκες.

-Αξιολόγηση και βαθμοί, μόνο στη  δια ζώσης εκπαίδευση. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄τετραμήνου και για το α΄τετράμηνο.

– Δεν καταχωρίζουμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.

-Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη ,επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.

– Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.

-Άμεση κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για τηλε-«εκπαίδευση» και κάμερες

– Κάτω τα χέρια από το εργασιακό μας ωράριο. Δε θα ανεχθούμε καμία παραβίαση του.

·Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων , κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  πάρουν ανάλογες αποφάσεις.

·Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις για όλα αυτά τα ζητήματα .Να  απαιτήσει από το υπουργείο την άμεση απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου,  να μην αποδεχτεί την απαξιωτική  διαδικασία της τηλεαξιόλόγησης – τηλεβαθμολόγίας ,παίρνοντας  όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί , να μην εφαρμοστεί στην πράξη η απαράδεκτη αυτή διαδικασία.

·Καλούμε τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να απαιτήσουν να μην προχωρήσει καμία  e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις .Να διεκδικήσουμε από κοινού  ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους, με όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.

ΝΑ ΠΑΡΕΙ  ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕΤΡΑ  ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Γι΄αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος”  απαιτούμε πιο αποφασιστικά  :

– ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, με 15 μαθητών (επίταξη αιθουσών, αξιοποίηση όλων των κλειστών δημόσιων χώρων,αιθουσών, μείωση ωρολογίου προγράμματος και ύλης με διπλή βάρδια κλπ) πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test , ιχνηλάτηση, σε συνδυασμό με την ενίσχυση  του ΕΣΥ.

Για να μην υπάρξει μια ακόμα Χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ  ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ  Α

ΑΓΩΝΑΣ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας  και το δημόσιο σχολείο για       όλα τα παιδιά, που θα αξιοποιεί προς όφελος  των πολλών τις τεράστιες επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες, και θα δίνει σε όλα τα παιδιά μόρφωση και ανθρωπιστική παιδεία προκειμένου να γίνουν οι ολοκληρωμένοι, σκεπτόμενοι πολίτες του αύριο και όχι οι σκυφτοί και υποταγμένοι υπήκοοι που θα αρκούνται στη μισή δουλειά και τη μισή ζωή,που θα γνωρίζουν τον κόσμο και θα μπορούν να τον αλλάξουν κόντρα στη λογική του κέρδους για λίγους και της φτώχειας για τους πολλούς. Υπερασπιζόμαστε την εργασία μας και την αξιοπρέπεια μας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025