Τηλεκπαίδευση: Το κλείσιμο των σχολείων επιδρά αρνητικά στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ακόμα και αν λυθούν τα ποικίλα τεχνικής φύσεως προβλήματα, είναι πολύ «λίγη» και δεν μπορεί να αναπληρώσει το παιδαγωγικό κενό που δημιουργεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων, αναφέρει
Ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού οι αρνητικές επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης μεγεθύνονται. Όλοι όσοι βιώνουμε καθημερινά την ψηφιακή εκπαίδευση -μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς- αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειές της.
Αυτοί που μιλούν περί ψηφιακού άλματος ας αφήσουν στην άκρη τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Μορφώνουν τα ανοιχτά σχολεία. Η μάθηση είναι μια σύνθετη διαδικασία της οποίας μόνο ψήγματα διασώζονται στην τηλεκπαίδευση. Το ψηφιακό, άυλο σχολείο μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά, όχι όμως ως αυθύπαρκτη εκπαιδευτική δομή. Η τηλεκπαίδευση διευρύνει τις μορφωτικές ανισότητες καθώς ο εκπαιδευτικός διαθέτει ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης σε παιδιά που δυσκολεύονται και παρουσιάζουν γνωστικά ελλείμματα ή διάσπαση προσοχής.
Το κλείσιμο των σχολείων δεν ήταν μονόδρομος. Η πανδημία είναι μια πραγματικότητα. Όμως, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων αποτελεί πολιτική απόφαση. Η κυβέρνηση δεν προχώρησε το προηγούμενο διάστημα στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Η μη λήψη μέτρων για τη δραστική αραίωση των μαθητών στις τάξεις και στα σχολικά λεωφορεία και για τον εντατικότερο καθαρισμό των σχολείων δεν οφείλεται σε αδυναμία της κυβέρνησης αλλά στην πολιτική της βούληση. Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας τη νεοφιλελεύθερη πολιτική αντίληψη που προσβλέπει στη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, επέλεξε να μη δαπανήσει πόρους για την ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας και της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως, άλλωστε, δε φρόντισε και για την επαρκή πύκνωση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να πηγαίνουν οι άνθρωποι με ασφάλεια στις δουλειές τους.
Αυτές οι επιλογές της κυβέρνησης, οι νεοφιλελεύθερες εμμονές της και η πρόταξη του ιδιωτικού συμφέροντος έναντι του δημοσίου, μέσα σε δύσκολες συνθήκες πανδημίας, οδήγησαν στο κλείσιμο των σχολείων και γενικότερα στο lockdown, που πλήττει τους κοινωνικά ασθενέστερους.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, υλοποιώντας τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και των ενώσεων των γονέων, που προβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία.
Η άμεση και γενναία ενίσχυση του εθνικού συστήματος υγείας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους είναι η μόνη φιλολαϊκή διέξοδος από την υγειονομική κρίση.