ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΡΑ!ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ. ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΤΡΙΤΗ 23/6/2020, 13.00`

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Η κυβέρνηση της Ν.Δ δεν χάνει χρόνο από την γρήγορη και βίαιη  εφαρμογή του  αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που πρόσφατα ψήφισε.  «Σοκ και δεος», προκαλούν τα  νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά.

 

Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν,  εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις ,  αφήνοντας πλήθος συναδέλφους με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Χιλιάδες αναπληρωτές απολύονται  από το δημόσιο σχολείο και προστίθενται στα εκατοντάδες χιλιάδες νούμερα των ανέργων  στον ιδιωτικό τομέα που μαζί με τις μειώσεις μισθών και τη λεηλασία χωρίς τέλος των εργασιακών σχέσεων καλούνται να πληρώσουν για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι, στο όνομα της πανδημίας, την ίδια στιγμή που στους  εργοδότες χαρίζονται πακέτα δις ευρώ.

 

Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής παιδείας ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!

  • Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από την Β΄και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  γίνεται μονόωρο και μόνο για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής!Για το Υπουργείο, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα! Με το ΦΕΚ  για τη “Διδασκαλία του διδακτικού/μαθησιακού πεδίου Τεχνολογία και Πληροφορική στο Γυμνάσιο” η κυβέρνηση επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι στους καθηγητές της Oικιακής Oικονομίας με την πρόβλεψη πως η 2η ώρα πληροφορικής στην Α΄Γυμνασίου χωρίζεται με την Οικιακή Οικονομία στα τμήματα με πάνε από 21 μαθητές. Στην πραγματικότητα σε πάρα πολλά σχολεία με τμήματα γενικής παιδείας ως 21 μαθητές το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας παραμένει μονόωρο με ότι αυτό συνεπάγεται για το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
  • Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός  από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα  μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών θα οδηγηθούν αναγκαστικά  στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
  • Με την κατάργηση της Γεωλογίας και Διαχείρισης φυσικών πόρων από τα μαθήματα επιλογής στα ΓΕΛ, πλήττεται για άλλη μια φορά κλάδος των ΠΕΟ4.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει μια επικοινωνιακή προπαγάνδα ψεύδους λέγοντας πως ελάχιστοι μαθητές επιλέγουν τα συγκεκριμένα μαθήματα και γι αυτό τα καταργεί. Κρύβει προς την κοινωνία πως με τις ασφυκτικές  εγκυκλίους για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων επιλογής,αλλά και τις απανωτές οδηγίες όλων των Υπουργών Παιδείας για τη συγκρότηση αυτών των τμημάτων με βάση το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό τα τμήματα επιλογής στα σχολεία συγκροτούνταν όχι με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των μαθητών, αλλά με τη λογιστική δημοσιονομική προσαρμογή των σχολείων.

  • Όλοι οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων( π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4) θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους -που σε πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό-αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης, για όσους διέθεταν τέτοια.

Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά  το Λύκειο , χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε,  καθώς καταργούνται όλα τα

  • μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.

 

Οι εκπαιδευτικοί και τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν αντιμέτωποι με αρνητικές εργασιακές και μορφωτικές συνέπειες των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα ,που εφάρμοσαν  προηγούμενες  κυβερνήσεις, προκειμένου να τα προσαρμόσουν στους στόχους των «νέων σχολείων» τους.

. Είναι φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα του  Υπουργείου παιδείας :

  • υπακούουν στην αποτελεσματικότερη  δημοσιονομική πειθαρχία με την  ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού. Στερούν  αφενός από όλους εκπαιδευτικούς  των παραπάνω ειδικοτήτων διδακτικές ώρες, αφετέρου από τους αναπληρωτές κι ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των κλάδων τη δυνατότητα εργασίας, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με το φάσμα της ανεργίας. Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.

 

  • υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία. Το υπουργείο Παιδείας δημιουργεί νέα“δεξαμενή’ πλεοναζόντων  καθηγητών  χωρίς ωράριο, μόνιμα μετακινούμενων σε 4 και 5 σχολεία, που δεν θα μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση.  Εξάλλου είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 2013 με την κατάργηση ειδικοτήτων  και των υποχρεωτικών μετατάξεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

  • εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο  με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων,  όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε και υπηρέτησαν με ευλάβεια όλοι οι Υπουργοί Παιδείας.. Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ο,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει  ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.   Ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο  εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση , που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση. Η κ. Κεραμέως δήλωσε πως μέσα στο καλοκαίρι θα φέρει και το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Σ΄αυτές τις συνθήκες δε χωρά καμία  τεχνητή αντιπαράθεση μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων , που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές- αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις και μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σύσσωμος ο κλάδος να αντιδράσει άμεσα διεκδικώντας:

 

– Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

– Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων.

-Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

πλήρη διασφάλιση των εκπαιδευτικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί .Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.

– Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος  Κεραμέως ,4692/2020  και όλοι οι

αντιεκπαιδευτικοί νόμοι για το δημόσιο σχολείο.

– Ενιαίο Δημόσιο, δημοκρατικό  και δωρεάν 12χρονο σχολείο  των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς

Όλοι στην κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, Τρίτη 23/6/2020, 13.00 μ.μ στο Υπουργείο Παιδείας.

 

Να καλέσει  το Δ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής νέα ΓΣ τη Τετάρτη ή Πέμπτη 24 ή 25/6 και η ΟΛΜΕ  ΓΣ προέδρων 4 Ιούλη για να  καθορίσει ο κλάδος τα αγωνιστικά  βήματα του και τις διεκδικήσειςτου ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, για την κατάργηση και μη εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν. Κεραμέως.

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025