Την κυβερνητική επιχείρηση συκοφάντησης, τρομοκράτησης και καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα τονίζει ότι η θέση των εκπαιδευτικών βρίσκεται πάντα δίπλα στον μαθητή.

Μεγάλες, πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις  εκτυλίσσονται το τελευταίο διάστημα με εκατοντάδες σχολεία να τελούν υπό κατάληψη, δεκάδες κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, σε δήμους, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μεγάλα συλλαλητήρια σε πολλές πόλεις για το αυτονόητο  δικαίωμα στην ασφαλή διά ζώσης πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία και  την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς.

Ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε  δίπλα στους μαθητές μας, με κάθε σεβασμό στην αυτοτέλεια και τις δημοκρατικές διαδικασίες τους, γιατί με τον αγώνα τους υπερασπίζονται την υγεία τους και την μόρφωσή τους. Τα αιτήματά τους είναι δίκαια!.Απαιτούν μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα- 15άρια τμήματα, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και καθαριστριών, μέτρα υγιεινής και καθαριότητας στα σχολεία, δωρεάν μαζικά τεστ σε εκπαιδευτικούς  και μαθητές ,να μην εφαρμοστεί η λαιμητόμος της τράπεζας θεμάτων και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του ΥΠΑΙΘ. Είναι και δικά μας αιτήματα, είναι αιτήματα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Πορευτήκαμε αγωνιστικά όλοι μαζί, μαθητές- εκπαιδευτικοί και γονείς  σε πανεκπαιδευτικές συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια που έγιναν από τα εκπαιδευτικά σωματεία ,τους μαθητές και  τους γονείς αυτό το διάστημα και στην πόλη μας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ  και το ΥΠΑΙΘ  ,που όλο αυτό το διάστημα δεν πήρε ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων ,που  δηλώνει κυνικά πως δε θα δώσει ούτε ένα ευρώ για την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών, που αρνείται αυταρχικά  να ικανοποιήσει  τα αιτήματα  μαθητών και εκπαιδευτικών, επιχειρεί   να σταματήσει το αγωνιζόμενο ποτάμι των μαθητών με ενορχηστρωμένο σχέδιο συκοφάντησης, τρομοκράτησης και πρωταφανούς  αυταρχισμού, επιστρατεύοντας εισαγγελείς, δυνάμεις της αστυνομίας, πρόθυμους  δήμαρχους, «αγανακτισμένους» γονείς .Έφτασε μάλιστα στο σημείο με μια fast track Υπουργική Απόφαση- μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς –να επιδιώκει να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε μηχανισμό  καταστολής και υπονόμευσης των μαθητικών αγώνων!

 ΔΔΕ και ο  ΠΔΕ  ,χρησιμοποιώντας το αφήγημα του «διαλόγου με ανοικτά σχολεία»,( λες και πήραν τα αναγκαία μέτρα ή έκαναν ποτέ διάλογο  όταν δεν ήταν σε κατάληψη τα σχολεία ) προχώρησαν σε  παρεμβάσεις  σε σχολεία, για να παίξουν το ρόλο του πυροσβέστη των μαθητικών αγώνων. Υπερασπίστηκαν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου( νόμος Κεραμέως, τράπεζα θεμάτων κλπ , χρόνια αδιοριστία – χιλιάδες κενά κ.α) παρουσίασαν  την ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας  σαν αναγκαίο κακό και  επιχείρησαν να εμπεδώσουν οι μαθητές πως η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης είναι «μονόδρομος» για το «καλό» τους.

Παράλληλα ,τα  κυρίαρχα ΜΜΕ λασπολογούν ασύστολα σε καθημερινή βάση για να κατασυκοφαντήσουν τις μαθητικές κινητοποιήσεις  και τα δίκαια αιτήματα τους.

Καταγγέλλουμε απερίφραστα τα αντιδημοκρατικά –αυταρχικά μέτρα καταστολής και ποινικοποίησης των μαθητικών κινητοποιήσεων.

Η μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου μαζί με αρκετούς Διευθυντές, στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους και στα δίκαια αιτήματά τους.

Υπήρξαν όμως και περιπτώσεις κάποιων διευθυντών που λειτούργησαν μακράν από την εκπαιδευτική και παιδαγωγική τους υπόσταση, προβαίνοντας σε πράξεις που δεν τιμούν τον κλάδο και τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Βασιλικότεροι του Βασιλέως, ενόψει και της επερχόμενης αξιολόγησης, επικαλούνταν συνεχώς την αστυνομική και εισαγγελική παρέμβαση, αν δεν σταματήσουν άμεσα οι μαθητές τον αγώνα τους.

Υπήρξε μάλιστα περίπτωση που κάτω από την πίεση της «οργής αγανακτισμένων»  γονιών, προχώρησε σε επίσκεψη στο αστυνομικό τμήμα και αναφορά του γεγονότος.

Ορισμένοι  χρησιμοποίησαν τους πάντες (Δήμο, πυροσβέστες εξωσχολικούς κτλπ) για να κόψουν τις «άτιμες» τις αλυσίδες, που βάρυναν για να μην φανερωθεί το «άριστο» σχολείο των ανύπαρκτων  μέτρων προστασίας, το  φθηνό σχολείο των δεξιοτήτων κυβέρνησης, ΕΕ -ΟΟΣΑ .

Υπήρξε και σοβαρή περίπτωση που  λανθασμένοι αντιπαιδαγωγικοί χειρισμοί  πυροδότησαν  περιστατικά εμπλοκής γονιών και προπηλακισμού μαθητών, παρέμβαση της αστυνομίας , δημιουργώντας μια έκρυθμη κατάσταση και τραυματίζοντας το παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο.

Μεγάλες πιέσεις ασκήθηκαν και για την άρον- άρον υλοποίηση της κατάπτυστης Υ.Α. για εξ αποστάσεως διδασκαλία στα κατειλημμένα σχολεία. Οι ΔΔΕ με προφορικές ! εντολές απαιτούσαν από εκπαιδευτικούς και  διευθυντές την πάση θυσία την εφαρμογή της.

 Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να ζητούν οι εκπαιδευτικοί να μη παρευρίσκονται στο σχολείο τους – το χώρο εργασίας  τους αλλά να μείνουν σπίτι τους και να κάνουν τηλεμαθήματα!  Με αυτή την κατεύθυνση συντάχθηκαν και κάποιοι διευθυντές που ,ακόμα και  πριν καν να βγει το ΦΕΚ, κατάρτισαν «πρόγραμμα»  ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς  να λειτουργήσουν ως  μηχανισμός καταστολής  των μαθητών αγώνων  τους και τιμωρώντας τους αποκλειόμενους αγωνιζόμενους μαθητές με απουσίες!

Η ΕΛΜΕ μας, με βάση τις πάγιες αρχές της πως οι εισαγγελείς, η αστυνομία, ο αυταρχισμός και η βία δεν έχουν θέση στα σχολεία, προσπάθησε να παρέμβει για να αποτρέψει τέτοια γεγονότα.

Υποστηρίζει αταλάντευτα πως τα όποια προβλήματα ανακύπτουν οφείλουν να αντιμετωπίζονται με  σύνεση, ψυχραιμία, με ειλικρινή διάλογο και παιδαγωγικό τρόπο  μέσα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής κοινότητας .

Καταδικάζει απερίφραστα τέτοιες συμπεριφορές που δεν συνάδουν με μέλη του σωματείου μας. Πληγώνουν ανεπανόρθωτα το παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο και  το κοινό μέτωπο διεκδίκησης και ενότητας που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε με γονείς και μαθητές, για να έχει ο αγώνας μας τα καλύτερα αποτελέσματα, για το ποιοτικό σχολείο των σύγχρονων αναγκών που όλοι ονειρευόμαστε.

Η θέση μας είναι πάντα δίπλα στο μαθητή, ώστε να συμβάλουμε στη γνωστική, ψυχολογική και κοινωνική του ανάπτυξη, είτε αυτό γίνεται στην τάξη στη διάρκεια του μαθήματος είτε στο προαύλιο του σχολείου συζητώντας με τους μαθητές για τις κοινωνικές τους ανησυχίες, ακόμα και τα οικογενειακά τους προβλήματα, είτε στο δρόμο αγωνιζόμενοι μαζί  για ένα σχολείο που να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες. Η στάση αυτή είναι σύμφυτη με το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών.

Ξέρουμε καλά πως όσο γεμίζει η «τράπεζα» των αγώνων, τόσο θα αδειάζει η τράπεζα θεμάτων , ώσπου το φως στο τούνελ που άνοιξαν οι μαθητές , με κοινό πανεκπαιδευτικό αγώνα να φωτίσει ολοκληρωτικά το τοπίο για να την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής- αντιδημοκρατικής πολιτικής, για να έρθει επιτέλους το σχολείο και η κοινωνία που μας αρμόζει και ονειρευόμαστε.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ