: Έντονες είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στα σενάρια περί γραπτού ΑΣΕΠ.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή τους οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. αναφέρουν« Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ!Κατάργηση του Προσοντολογίου-Καμία σκέψη για γραπτό

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Πάλι γραπτός Διαγωνισμός ; Δηλαδή, ο Γαβρόγλου με το προσοντολόγιο πριμοδότησε τη βιομηχανία μεταπτυχιακών και πιστοποιητικών κάθε είδους, η Κεραμέως θα κάνει πλούσια τα φροντιστήρια;

Συγκεκριμένα, φιλικά προσκείμενη στο ΥΠΑΙΘ εκπαιδευτική ιστοσελίδα «διέρρευσε» ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο νόμου σύμφωνα με το οποίο βασικό κριτήριο για τον διορισμό από το 2023 θα είναι ο γραπτός διαγωνισμός ενώ «θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια» (προϋπηρεσίας, παιδαγωγικής κατάρτισης, επιστημονικής κατάρτισης, κοινωνικά κριτήρια).

Η ιστοσελίδα δεν παραλείπει να υπενθυμίσει ότι «ο κρατικός προϋπολογισμός του 2022 δεν προβλέπει διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών». Ακολούθησε η διάψευση του Γ.Γ. του Υπουργείου σε άλλη ιστοσελίδα για να επανέλθει ξανά η ιστοσελίδα-παπαγαλάκι του Υπουργείου με μεγαλύτερη έμφαση: «Την επίσπευση κατάρτισης του Σχεδίου Νόμου για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζήτησε το Μαξίμου από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως».

Με δυο λόγια, η κυβέρνηση με κεντρική πολιτική απόφαση θέτει στην πολιτική ατζέντα την αλλαγή του τρόπου διορισμών εκπαιδευτικών και την επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού .

Μήπως χρειάζεται να θυμίσουμε τι σημαίνει αυτό;

Μήπως χρειάζεται να θυμίσουμε τους Συλλόγους «επιτυχόντων και μη διορισθέντων»; Τα δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών που ακολούθησαν τον διαγωνισμό του 2009; Τις περιουσίες που χάθηκαν σε φροντιστήρια για τον ΑΣΕΠ; Και μετά σε μεταπτυχιακά, σεμινάρια, πιστοποιητικά ξένων γλωσσών, πληροφορικής, ειδικής αγωγής για το προσοντολόγιο Γαβρόγλου;

Μήπως χρειάζεται να θυμίσουμε τα ατελείωτα χρόνια περιπλάνησης σε νησιά και ορεινές περιοχές, τους αναπληρωτές/τριες που δεν είχαν να πληρώσουν το νοίκι τους, που κοιμόντουσαν στις παραλίες της Σαντορίνης και της Μυκόνου γιατί δεν υπήρχε ούτε μια σανίδα για να βάλουν από κάτω το κεφάλι τους; Την προϋπηρεσία που την πληρώσαμε τόσο ακριβά και τώρα επιχειρούν να την κάνουν σκόνη με έναν γραπτό διαγωνισμό;

Μήπως χρειάζεται να θυμίσουμε ότι ενώ τρέχουν οι προκηρύξεις της ειδικής αγωγής, η κυβέρνηση βιάστηκε να αναγνωρίσει τη συνάφεια κολλεγίων ειδικής αγωγής με τα δημόσια (στις 4 Απριλίου αναγνώρισε με το ΦΕΚ 1574 τη συνάφεια του μεταπτυχιακού από το AKMI METROPOLITAN COLLEGE) για να τα προσθέσει στο ΦΕΚ της προκήρυξης;

Μήπως χρειάζεται να θυμίσουμε ότι τη φετινή χρονιά χρειάστηκαν πάνω από 43000 αναπληρωτές για να λειτουργήσουν όχι επαρκώς τα σχολεία. 43.000 αναπληρωτές και αναπληρώτριες που αναπληρώνουμε …τον εαυτό μας!

Αντί να κάνουν διορισμούς, τι κάνουν; Μας βάζουν να δουλέψουμε με τρίμηνες συμβάσεις, ένα εργασιακό μοντέλο απαράδεκτο που προωθεί την εντατικοποίηση και θέλει να επιβάλει ακόμα πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας στο σχολείο.

Οι συμβάσεις αυτές μεταθέτουν μάλιστα στις τοπικές διευθύνσεις, και όχι στο ΥΠΑΙΘ, δικαίωμα απόλυσης των εργαζομένων, με τις πιέσεις της διεύθυνσης σε αυτό το δυναμικό να παίρνει την μορφή εκβιασμών. Ήδη δουλεύουμε με διαφορετικές ταχύτητες και δεν έχουμε ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους συναδέλφους μας. Τώρα δεν έχουμε ούτε και μεταξύ μας.

Το προσοντολόγιο απέδειξε ότι οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προκειμένου να εργαστούν πρέπει να περάσουν από σκληρή ατομική αξιολόγηση, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ποιος είναι ο δρόμος που επιδιώκουν να ακολουθήσουν και στην αξιολόγηση σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες καλούνται να αποδεικνύουν ΔΙΑΡΚΩΣ ότι κατέχουν κάθε λογής προσόντα, τα οποία τους κρίνουν κατάλληλους/ες για εργασία!

Αυτό το στοιχείο καθιστά τους πίνακες του προσοντολογίου κινούμενη άμμο, αφού την μια χρονιά μπορεί να φαίνεται κανείς «ευνοημένος», ενώ την επόμενη μπορεί κάλλιστα να βρεθεί απολυμένος. Δεν είναι σύστημα μόνιμων διορισμών, ούτε σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, αλλά σύστημα απολύσεων!

Η προσπάθεια διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ με τον αποκλεισμό των απορριπτέων από κάθε πίνακα προσθέτει νέα φίλτρα απολύσεων! Η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, μεταφέρεται στους εργαζόμενους η ευθύνη της ανεργίας και είναι «ανεπαρκείς» όσοι δεν τα κατάφεραν στην αρένα της αδιοριστίας!! Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξή» τους. Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος εκπαιδευτικός!

Οι πίνακες ειδικής και γενικής αγωγής πρέπει να ανοίξουν εδώ και τώρα, αλλά το προσοντολόγιο (που τους κρατάει κλειστούς για τρία χρόνια) πρέπει να καταργηθεί. Το προσοντολόγιο σημαίνει χιλιάδες αποκλεισμένους σε νέες λίστες απορριφθέντων και χιλιάδες απολυμένους αφού θα έχουν κατακρημνιστεί κατά χιλιάδες θέσεις.

Εκείνο που χρειάζεται όμως να μην ξεχάσει κανείς και καμιά μας είναι ότι τους 16.200 μόνιμους διορισμούς που έγιναν πέρσι και φέτος, δεν μας τους χάρισε κανένας, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε η ΝΔ. Αποτελούν σταγόνα στις ανάγκες του δημόσιου σχολείου που φανερώνονται από τις δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών και από τα κενά που ακόμα υπάρχουν στα σχολεία μας. Ακόμα και αυτούς τους διορισμούς τους κατακτήσαμε με τους σκληρούς και μαζικούς αγώνες της διετίας 2016-17, με τα μαζικά συλλαλητήρια, με τις καταλήψεις του Υπουργείου Παιδείας, με την κατάληψη της Πρυτανείας και τον αγώνα κόντρα στο προσοντολόγιο Γαβρόγλου, αγώνες που υποχρέωσαν να σπάσει η δεκαετής πολιτική των μηδενικών διορισμών.

Μέσα από τους συλλογικούς αγώνες θα επιβάλουμε τον μόνιμο διορισμό όλων. Δεν μπαίνουμε στο αδιέξοδο δίλλημα του ΣΥΡΙΖΑ που βάζει το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ), ανάμεσα σε προσοντολόγιο και γραπτό ΑΣΕΠ. Πετάμε στα σκουπίδια και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ των ΝΔ και ΚΙΝΑΛ που στηρίζουν οι ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ και το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζει το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ (ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ). Αυτές οι παρατάξεις αρνήθηκαν στο προηγούμενο συνέδριο της ΔΟΕ, τον Ιούνιο του 2019, να βάλουν το θέμα των διορισμών και της κατάργησης του προσοντολογίου στην ημερήσια διάταξη. Αρνιούνται ακόμα και φέτος, μετά από τους χιλιάδες αποκλεισμούς του προσοντολογίου, τις τρίμηνες συμβάσεις, την συζήτηση για γραπτό ΑΣΕΠ, να βάλουν στην ημερήσια διάταξη του συνεδρίου τα προβλήματα των αναπληρωτών. Η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ από την άλλη, με αγώνες συμβολισμού, αντιπροσώπων και φωτογραφιών, μιλάει για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς να βάζει το ζήτημα της υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων που απορρέουν από το πτυχίο αλλά και την προϋπηρεσία ως αναφαίρετο δικαίωμα όσων εργάζονται να μην απολύονται.

Καμία απαξίωση του Πτυχίου μας, καμία απαξίωση στην δουλεία μας και την προϋπηρεσία.

Συλλογικός, ανυποχώρητος και αποφασιστικός αγώνας είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε και σήμερα!

Απέναντι σε αυτούς που μας αντιμετωπίζουν ως μεμονωμένα άτομα, ελαστικούς εργαζόμενους προς εκμετάλλευση, που εξαγοράζουν την εργασία τους «επενδύοντας» τα ψίχουλα του μισθού στον εαυτό τους, απαντάμε μαζικά-ενωτικά-μαχητικά:

Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!

Διεκδικούμε:

· Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.

· Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.

· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών με άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.

· Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.

· Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.

· Πρόσληψη/τοποθέτηση σε μία φάση, δασκάλων, νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών όλων των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία, και όλων των δομών ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη και προσωπικό ΕΕΠ/ΕΒΠ ένας προς ένα), ΖΕΠ κλπ.