Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» είναι ερευνητικός και τεχνολογικός φορέας για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ σε ανακοίνωση της.
Η ανακοίνωση:
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος» είναι ερευνητικός και τεχνολογικός φορέας για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ασχολείται με την έκδοση έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού για τα σχολεία και έχει αναλάβει τη διοίκηση και διαχείριση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του μεγαλύτερου δικτύου χρηστών στη χώρα, την πλατφόρμα MySchool, καθώς και τις πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης e-class και e-me.
Το Ι.Τ.Υ.Ε. είναι Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας.
Τους τελευταίους μήνες, έχουν εμφανιστεί διάφορα προβλήματα στη λειτουργία του Ι.Τ.Υ.Ε., τα οποία κορυφώθηκαν και ήρθαν στην επιφάνεια αυτές τις ημέρες με τις παραιτήσεις του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του.
Ορισμένα από τα προβλήματα που αναδείχθηκαν ήταν ότι δεν έχει εγκριθεί εδώ και δύο χρόνια ο Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας του εν λόγω φορέα, που ρυθμίζει διάφορα θέματα όπως το οργανόγραμμα, τη στελέχωσή του με αναγκαίο προσωπικό, την κατοχύρωση δικαιωμάτων του προσωπικού που ήδη απασχολείται κ.α. Την ίδια στιγμή, παραμένει, διαχρονικά και με όλες τις κυβερνήσεις, το πρόβλημα του μόνιμου προσωπικού, αφού η πλειοψηφία των εργαζομένων εργάζεται με συμβάσεις έργου, πολλές φορές λίγων μηνών. Τα προβλήματα αυτά ενίσχυσαν τις φήμες για συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση μέρους ή ακόμα και ολόκληρου του Οργανισμού.
Η ευθύνη για όλη αυτήν την κατάσταση είναι αποκλειστικά της κυβέρνησης και της ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Η δυσλειτουργία του Ι.Τ.Υ.Ε. βάζει σε μεγάλο κίνδυνο λειτουργίες των σχολείων που είναι ζωτικής σημασίας. Οι λειτουργίες αυτές αφορούν από την παραγωγή και τη διανομή των σχολικών βιβλίων μέχρι την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, της πλατφόρμας MySchool, και του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, συστήματα με τα οποία δουλεύουν καθημερινά τα σχολεία.
Καμία έκπληξη δε θα μας προκαλέσει, αν η Υπουργός Παιδείας, μετά την «επιτυχία» των παγουρίνων και της μάσκας σε κλειστά σχολεία, κερδίσει τον τίτλο προκατόχου της, «η Υπουργός της φωτοτυπίας και του CD».
Η κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ), η παραχώρηση σε ιδιώτες και σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους βασικών λειτουργιών του Δημόσιου σχολείου (Cisco, Microsoft, Έπαφος κτλ.), τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που όλο και περισσότερο παρεμβαίνουν στο δημόσιο σχολείο, αναδεικνύουν τη σημασία του δημόσιου χαρακτήρα που πρέπει να έχει η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολο της. Μόνο έτσι, μπορούν να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες του Δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών και όχι τα κέρδη και τα συμφέροντα των ιδιωτών. Η εμπειρία του τελευταίου χρόνου, των ειδικών συνθηκών της καραντίνας, απέδειξε με τον πιο τραγικό τρόπο τις ελλείψεις και τα προβλήματα.
Απαιτούμε:
- ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων (εξ αποστάσεως, διοικητικές εργασίες, δίκτυα, συνδέσεις κλπ.),
- η παραγωγή, η έκδοση και η διανομή των σχολικών βιβλίων να γίνεται με ευθύνη του κράτους, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών επιχειρήσεων
- πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για τις ανάγκες της απρόσκοπτης λειτουργίας του Ι.Τ.Υ.Ε.
- άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της λειτουργίας του Ι.Τ.Υ.Ε.
- ούτε σκέψη για την πλήρη ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου του οργανισμού