Δεν γνωρίζουν ότι τα ανοίγουν μία συγκεκριμένη ημέρα της βδομάδας, για όλο το καλοκαίρι, όπου και πραγματοποιείται η θερινή εφημερία, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.

H ανακοίνωση

Σύμφωνα με δύο έγγραφα του ΥΠΑΙΘ (Αρ. Πρωτ. 76566/ΓΔ4/21-6-2022 για ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και Αρ. Πρωτ. 76565/Δ4/21-06-2022 για τα Γυμνάσια), ζητείται από τις σχολικές μονάδες να αναμένουν την παράδοση των για το επόμενο έτος (2022-2023) ως εξής:

·         μέχρι 15 Ιουλίου (!) για ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και

·         από 15 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου (και επιπλέον από Δευτέρα 22 Αυγούστου μέχρι Τετάρτη 31 Αυγούστου) για τα Γυμνάσια!

Μάλιστα, ζητούν από τα σχολεία να ορίσουν μέχρι (24/6) έναν υπεύθυνο (και έναν αντικαταστάτη) εκπαιδευτικό, ο οποίος προφανώς, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, απαγορεύεται να κάνει διακοπές και οφείλει να αναμένει την παράδοση των βιβλίων από τα ιδιωτικά συνεργεία που την εκτελούν, κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι (θα ειδοποιηθεί 3 μέρες νωρίτερα τηλεφωνικά, όπως λένε οι εγκύκλιοι…).

Μα καλά, έχουν χάσει κάθε μέτρο εκεί στο ΥΠΑΙΘ;

Δεν γνωρίζουν ότι τα σχολεία την καλοκαιρινή περίοδο είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια, έχοντας κάνει τον οικογενειακό τους προγραμματισμό;

Δεν γνωρίζουν ότι τα σχολεία ανοίγουν μία συγκεκριμένη ημέρα της βδομάδας, για όλο το καλοκαίρι, όπου και πραγματοποιείται η θερινή εφημερία;

Γιατί δεν προετοίμασαν έγκαιρα τη διανομή βιβλίων στα σχολεία;

Με τις αυθαίρετες εντολές του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ καταστρατηγούνται ουσιαστικά στοιχειώδη δικαιώματα, όπως αυτό της καλοκαιρινής άδειας. Τύφλα να έχει ο Χατζηδάκης δηλαδή…

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των δύο αυτών απαράδεκτων, εξωφρενικών και εξοργιστικών εγκυκλίων.

Υπενθυμίζουμε ότι για τη ΔΔΕ Κέρκυρας έχει οριστεί σαν ημέρα θερινής υπηρεσίας η Πέμπτη. Τότε και μόνο τότε ανοίγουν τα σχολεία και ως εκ τούτου, μόνο τότε μπορεί να γίνει η παραλαβή των βιβλίων, από όποιον εκπαιδευτικό πραγματοποιεί τη θερινή εφημερία.

Σε διαφορετική περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι υπηρεσιακά να βρίσκονται στο σχολείο.

Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει τα έγγραφα αυτά και να πάρει άμεσα μέτρα για την παράδοση των βιβλίων μέχρι 30/6 ή έστω τις ημέρες που τα σχολεία πραγματοποιούν τη θερινή τους εφημερία! Σε διαφορετική περίπτωση, την ευθύνη για την όποια καθυστέρηση στην παράδοση των σχολικών βιβλίων στους μαθητές, την έχει αποκλειστικά το ΥΠΑΙΘ και όχι οι εκπαιδευτικοί, όπως υπονοούν οι δύο εγκύκλιοι.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, να απαντήσουν στα εν λόγω έγγραφα, παραπέμποντας το ΥΠΑΙΘ στον πίνακα των θερινών εφημεριών, που θα βγάλει το κάθε σχολείο.

Στην ίδια λογική -αυτή της καταστρατήγησης κάθε δικαιώματος- κινείται το ΥΠΑΙΘ και με τις ηλεκτρονικές εγγραφές. Η απαράδεκτη καθυστέρηση του Υπουργείου, της έναρξης των εγγραφών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό με τη μία μόνο περίοδο εγγραφών, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα, τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.

Έτσι ή δε θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς, κάποιοι κοινωνικά αδύναμοι μαθητές την εγγραφή τους, μειώνοντας τεχνητά τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ή θα καταστρατηγηθεί το δικαίωμα στην καλοκαιρινή άδεια των εκπαιδευτικών, υποχρεώνοντας τους, να παραμένουν καθ’ όλη την περίοδο των εγγραφών στα σχολεία τους τον Ιούλιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους μαθητές που έχουν ανάγκη.

Να προσθέσουμε επίσης ότι με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, τα τμήματα -ειδικά στα ΕΠΑΛ- «κλειδώνουν» και πολλοί μαθητές που θα χάσουν, για διάφορους λόγους τις εγγραφές (αδυναμία τεχνικού εξοπλισμού, εργασία κλπ) μένουν στον αέρα, αφού ούτε σε ποιο σχολείο θα πάνε ξέρουν, ούτε σε τι ειδικότητα θα είναι, αφού αυτή θα μπορεί να έχει συμπληρωθεί.

Η αναλγησία του Υπουργείου συνεχίζεται ακόμα και στις εγγραφές των μαθητών στο Δημόσιο Σχολείο, κάνοντας ακόμα πιο φανερή, την προσπάθεια του Υπουργείου, για την πλήρη διάλυσή του και το «ξεσκαρτάρισμα» των μαθητών.

Απαιτούμε:

·         Να παραταθεί η περίοδος των εγγραφών και να προστεθεί και νέα περίοδος το Σεπτέμβριο

·         Να μην κλειδώσει κανένα τμήμα

·         Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025