H EΛΜΕ Πειραιά εξέδωσε ανακοίνωση για τις σκέψεις περί γραπτού διαγωνισμού στις προσλήψεις εκπαιδευτικών – «Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να» αναφέρει μεταξύ άλλων.

Η ανακοίνωση:

ΚΑΘΕ ΣΚΕΨΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ
ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΊΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!

ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Β΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ– ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΟΣΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ – ΠΛΗΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Η κυβέρνηση της ΝΔ εδώ και καιρό έχει ανοίξει τη συζήτηση για αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ.

Όλες τις προηγούμενες μέρες, μετά την ορκωμοσία της νέας πολιτικής ηγεσίας, έχουν πυκνώσει οι αναφορές στα ΜΜΕ για άμεση νομοθέτηση «νέου» συστήματος μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών με την εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου του ΣΥΡΙΖΑ.

, λένε ότι, θα είναι προϋπόθεση για την ένταξη στους πίνακες, ενώ στη συνέχεια θα μοριοδοτούνται και τα υπόλοιπα κριτήρια του ν. 4589/19 (Γαβρόγλου). Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σήμερα, όπως η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στο δρόμο των συνεχόμενων ανατροπών στο σύστημα διορισμών, στο δρόμο της απαξίωσης των πτυχίων μας, στο δρόμο του άγχους, της ανασφάλειας και του ανταγωνισμού, της ομηρείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, στο δρόμο της αμφισβήτησης του δικαιώματος στην πλήρη και σταθερή εργασία, της μετατροπής του σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα.

ΔΕ ΘΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ – Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ, ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

Όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινγκ επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα, η σημερινή κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη περισσότερο. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να περάσουν τις εξετάσεις των πανελληνίων, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να πάρουν το πτυχίο τους, να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, υπό το καθεστώς της ελαστικής εργασίας.

Ο κλάδος έχει εμπειρία από τις διάφορες αλλαγές των συστημάτων διορισμού/προσλήψεων εκπαιδευτικών. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις. Είναι οι χιλιάδες συνάδελφοι που πετάχτηκαν εκτός εργασίας (ακόμα και σαν αναπληρωτές), όπως και χιλιάδες συνάδελφοι που, ως αναπληρωτές, πετιούνται κάθε χρόνο εκτός εργασίας και είναι όμηροι, με το κατάπτυστο προσοντολόγιο Γαβρόγλου!

Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών) αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μιλούν για «έξυπνους» τρόπους για την καταγραφή των κενών και σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Οι γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ που επιδιώκει να επιβάλλει η κυβέρνηση είναι το επόμενο βήμα επίθεσης απέναντι στους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές αλλά και ολόκληρο τον κλάδο. Εμείς οι εκπαιδευτικοί φωνάζουμε το εξής: το δικαίωμα στη δουλειά, τα εργασιακά μας δικαιώματα είναι «ιερά» και θα τα υπερασπιστούμε πάση θυσία!

Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με διάφορους τρόπους από τα 17 τους έτη κι έπειτα. Αυτοί που αν δεν υπήρχαν δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα. Αυτοί που με μεράκι, αισιοδοξία και αγάπη για τους μαθητές, δίνουν τη μάχη να τους μάθουν γράμματα με χίλιες δυο δυσκολίες, πηγαίνοντας κόντρα στις επιδιώξεις των κυβερνήσεων μέσω των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών τους που θέλουν τους μαθητές κατηγοριοποιημένους και ημιμαθείς.

Όλα αυτά έρχονται σε ένα πλαίσιο στο οποίο επιβάλλεται η επίθεση της αξιολόγησης σε όλους τους τομείς της σχολικής ζωής. Αντί να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές, ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως ο γραπτός διαγωνισμός για το πώς θα διαιωνίζει αυτή την άθλια κατάσταση της αναπλήρωσης, των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, αυτοί να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο, κακοπληρωμένη μάλιστα, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουν μιλήσει με τον αγώνα τους, με τη στάση τους, με το κεφάλι τους ψηλά!

Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Δε θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων.
Να μην το σκεφτούν καν εκεί στο Υπουργείο!
Δυναμώνουμε τον αγώνα με βάση τις δικές μας ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.
Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
Πτυχίο μόνη προϋπόθεση για δουλειά. Το πτυχίο στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο, να μας εξασφαλίζει το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλειά στο αντικείμενό μας.
Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας και την προϋπηρεσία μας. Κατάργηση του ν.4598/19 (Γαβρόγλου-προσοντολόγιο) και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων για όσο προσωρινά κάποιοι παραμένουν στην αναπλήρωση. Πλήρη εργασιακά δικαιώματα για όλους.
Παλεύουμε οργανωμένα και συλλογικά για τα εργασιακά μας δικαιώματα, και για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας σε γενική και ειδική αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα αντικείμενα με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς που να καλύπτουν το κόστος ζωής,. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

Τα σωματεία μας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα μας βρει σε θέση μάχης, σε θέση μαζικού και ανυποχώρητου αγώνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) να μπουν σε θέσεις μάχης! Να πλαισιώσουν τις συλλογικές διαδικασίες του σωματείου, για να οργανώσουμε μαζικά και συλλογικά τον απαραίτητο αγώνα ενάντια στις αντιδραστικές πολιτικές στην εκπαίδευση. Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν από τώρα αγωνιστικές αποφάσεις κινητοποίησης του κλάδου σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προχωρήσει τα σχέδιά της.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025