Άνοιγμα σχολείων: Σε σχέση με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για το «άνοιγμα» των σχολείων και τα μέτρα που δε λαμβάνει η κυβέρνηση! Η κυβέρνηση για μια ακόμα φορά, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.
Δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, διαδίδοντας ψέματα ότι τα σχολεία δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης του ιού, άρα δε χρειάζονται μέτρα, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε.
Δεν ικανοποίησε το αίτημα για αραίωση των μαθητών ανά τάξη, για επαναλαμβανόμενα τεστ στους μαθητές, ώστε να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η διάδοση του ιού, είπε ψέματα για την προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς.
Μετά από την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων και με την πανδημία να φουντώνει, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να σχεδιάσουν μεθοδικά τα βήματα του ανοίγματος των σχολείων, προχωρούν στο άνοιγμα μόνο του Λυκείου. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια το πιθανότερο είναι να ανοίξουν μετά το Πάσχα!
Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το self-test. Οι γονείς θα είναι υπεύθυνοι για το αν έκαναν self-test οι μαθητές και υποχρεωμένοι να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο σχολείο κάθε Δευτέρα. Χωρίς δήλωση δε θα μπορούν να μπουν για μάθημα! Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τις δικές της.
Το πώς θα λειτουργήσει το μέτρο στη πράξη, το αν θα γίνεται σωστή δειγματοληψία στο σπίτι, το αν θα καταγράφουν όλοι πλήρως στην υπεύθυνη δήλωση το αποτέλεσμα και άλλα κρίσιμα ερωτήματα, που γεννά αυτή η πρωτοφανής διαδικασία, μάλλον δεν απασχολούν κανέναν στο Υπουργείο Παιδείας. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να «πετάξουν» από πάνω τους την ευθύνη!!
Πέρασε κάτι παραπάνω από ένας χρόνος πανδημίας ώστε εκεί στο Υπουργείο να αντιληφθούν ότι στο σχολείο «κολλάει» ο ιός και ότι τα τεστ ανίχνευσης του κορονοϊού είναι όπλο στα πλαίσια ενός συνολικού σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης, κάτι που έως τώρα, με βαθιά αντιεπιστημονική αντίληψη, το αρνούνταν.
Ποτέ δεν είναι αργά, θα μπορούσε να πει κανείς. Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχέδιο, ώστε τα τεστ να αξιοποιηθούν με αποτελεσματικό τρόπο.
Με βάση τις επιστημονικές υποδείξεις, για να υπάρχει σαφής εικόνα χρειάζεται να διεξάγονται επαναλαμβανόμενα rapid tests, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σε κάθε σχολείο, από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, ώστε να διασφαλίζεται η σωστή δειγματοληψία, καταγραφή και έλεγχος. Θα μπορούσε π.χ. να αξιοποιηθεί ο προαύλιος χώρος του σχολείου τις ώρες λειτουργίας, στον οποίο οι μαθητές θα προσέρχονται ανά τμήμα, συγκροτημένα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να διασφαλίζεται η οργανωμένη δειγματοληψία.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί (κάτω από 10%) έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουν εμβολιασμοί τέλη…Μάη, δηλαδή «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι», στην κυριολεξία.
Πρακτικά επομένως, θα αποκτήσουν οι συνάδελφοι ανοσία μετά τη λήξη του σχολικού έτους. Για γέλια και για κλάματα δηλαδή! Η «λύση» που βρήκε η κυβέρνηση, με την φαιδρή εγκύκλιό της, ήταν να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς μέσα σε ένα πρωί, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση, ώστε να τρέχουν σε διάφορα σημεία, μπας και προλάβουν κάνα περισσευούμενο εμβόλιο από ακυρωμένα ραντεβού! Είναι γελοίο να θεωρεί η κυβέρνηση ότι με αυτόν τον τρόπο θα εμβολιαστούν 160.000 εκπαιδευτικοί.
Να σταματήσει η κυβέρνηση να μεταφέρει τις δικές τις ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και να κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων.
Η ίδια η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να αναλάβει τις ευθύνες της, να διορίσει το απαραίτητο προσωπικό στον ΕΟΔΥ, να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο αριθμό rapid tests και εμβολίων, να υλοποιήσει με κρατική ευθύνη όλα τα παραπάνω, να παρουσιάσει ένα σοβαρό σχέδιο επαναλειτουργίας των σχολείων. Οι συνέπειες από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων στους μαθητές είναι τραγικές σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο. Το αφήγημα ότι όλα βαίνουν καλώς έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλη των μαθητών και των εκπαιδευτικών όλης της κοινωνίας.
Απαιτούμε εδώ και τώρα
• Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία.
• Προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
• Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
• Μέτρα ενίσχυσης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις που έχουν δημιουργηθεί.
• Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.