: «Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Λήμνου και συνεχίζει:

: Για τις αλλαγές που έρχονται

«Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν τα ίδια την των υποψηφίων σε αυτά. Η θα ορίζεται «ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένα ακόμα φίλτρο που θα αποκλείσει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.

Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (σε περιορισμένο αριθμό επιλογών και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις αλλαγές αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Το σύστημα αυτό θυμίζει τις αλλαγές που επιχείρησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές.

Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν:

  • Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα , αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων.
  • Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν, και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση.
  • Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν “περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν.
  • Κλείσιμο Τμημάτων, σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη.

Είναι γνωστό ότι οι είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Η περσινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κακήν κακώς, τα προβλήματα της «τηλεκπαίδευσης» και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.

Σε αυτή την δοκιμασία, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς είμαστε μία γροθιά, συνεργαζόμαστε, στηρίζουμε, συμπάσχουμε και αγωνιούμε. Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. ΌΛΟΙ, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ξεχειλίζει από υποκρισία το όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα Πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το Εξεταστικό.

Αυτή αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που «η μία έκοβε και η άλλη έραβε», δεν ενδιαφέρονται για την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια:

  • Δημιουργούσαν ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (βλ. Τράπεζα Θεμάτων ως τρόπος διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο).
  • Δημιουργούσαν ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας το άλλον. Στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο.
  • Υποστηρίζουν μέτρα δοκιμασμένα και αποτυχημένα, όπως η βάση του 10, η Τράπεζα Θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης κ.α. Αυτά δεν βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργούν ως κόφτες και μάλιστα με ταξικά κριτήρια. Όταν, για παράδειγμα, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, κόπηκε σχεδόν το 40% των υποψηφίων.

Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

  • Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
  • Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
  • Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:

  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ.
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.

Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνε»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025