Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών , Κώστας Σωτηρίου, αναφέρει σε ανακοίνωσή του για την αξιολόγηση «Να φωνάξουμε όπως και στην Πορτογαλία «Ήρθε η ώρα, ήρθε η ώρα να φύγει ο υπουργός! Σχολείο ενωμένο-ποτέ νικημένο»».
Η ανακοίνωση:
ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023 στις 6μμ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η πολιτική της αξιολόγησης από τη μεριά της Κυβέρνησης και όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 41 ετών συναντά πολύ ισχυρές αντιστάσεις. Το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο παρά πέντε της θητείας της κυβέρνησης χωρίς να έχει περάσει η αξιολόγηση είναι αποτέλεσμα των επίμονων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Τροπολογίες και ανακοινωθέντα στη λήξη της θητείας -μιας απονομιμοποιημένης στη συνείδηση των εκπαιδευτικών ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ- είναι ομολογία ήττας. Δε θα επιτρέψουμε να ξεκινήσει αυτό που δεν ξεκίνησε 4 χρόνια τώρα.
Οι εκβιασμοί «για μονιμοποίηση νεοδιόριστων με συμμετοχή στην αξιολόγηση» είναι ένα παραμύθι με κακό τέλος. Η αποδοχή της διαδικασίας αξιολόγησης για μονιμοποίηση νεοδιόριστων ισοδυναμεί με την αποδοχή μη μόνιμης εργασίας. Επιτρέποντας να εκκινήσει μια τέτοια διαδικασία θα βρεθούμε σε μια δια βίου αγωνία, ομηρία και υποταγή της παιδαγωγικής μας ελευθερίας στις ορέξεις της κάθε κυβέρνησης προκειμένου να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο.
Μετεγγραφές φοιτητών: Τέλος χρόνου – Τι ώρα κλείνει η πλατφόρμα
Για το λόγο αυτό, σε έναν προεκλογικό παροξυσμό επίδειξης δύναμης, το ΥΠΑΙΘ εισάγει σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, 5 τροπολογίες για την εκπαίδευση (δείτε στο τέλος της ανακοίνωσης) ανάμεσα στις οποίες επιδιώκει να επιταχύνει τις διαδικασίες και για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης!
Η αξιολόγηση επιδιώκεται να επιβληθεί την ώρα που βιώνουμε αφόρητη δυστοπία σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας, έρχεται να συμπληρώσει, να εντείνει, να επικυρώσει αυτή τη δυστοπία στο επίπεδο της εργασίας.
Το ΥΠΑΙΘ απαντά με επιβολή και τρομοκρατία και σφυρά αδιάφορα στα πραγματικά καθημερινά και δυσεπίλυτα προβλήματα των εκπαιδευτικών : οικονομική πίεση, ακρίβεια και καθηλωμένοι μισθοί, δημόσιος υποβιβασμός του κύρους του επαγγέλματός της, «δια βίου σκλαβιά» για να μαζεύει επί πληρωμή διπλώματα και βεβαιώσεις, αύξηση φόρτου απλήρωτης εργασίας, τραγικές κτιριακές και τεχνικές υποδομές στο χώρο εργασίας, μετακινήσεις σε διαφορετικά σχολεία, εργασιακή ανασφάλεια, συνεχής προσπάθεια τρομοκράτησης.
Είναι ώρα αγώνα, αντίστασης, μάχης
Να εξηγήσουμε στους γονείς και την κοινωνία, ξανά και με υπομονή, γιατί η αξιολόγηση είναι το εργαλείο μετατροπής του δημόσιου σχολείου σε επιχείρηση και των μαθητών σε πελάτες, είναι το μέσο για να γίνει το εκπαιδευτικό σύστημα ακραία ταξικό, να ορθώσει τείχη απροσπέλαστα στα παιδιά του λαού και γι’ αυτό θέλουν τους εκπαιδευτικούς υποταγμένους, μοιραίους και άβουλους.
Δεν θα τους περάσει όμως. Απέναντι στην τμηματική είσοδο των νέων επιθεωρητών στις τάξεις μας, να αντεπιτεθούμε σε όλο το μέτωπο. Δεν τους χαρίζουμε τις ζωές μας και το δημόσιο σχολείο.
Να γίνουμε η νάρκη στα θεμέλια αυτής της πολιτικής όποιος κι αν την εκπροσωπεί κάθε φορά!
Απέναντι σε μια κυβέρνηση που δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα , πριν τις εκλογές μας απειλεί και μας στέλνει στα σχολεία επιθεωρητές και μας τάζει αυξήσεις για μετά τις εκλογές , οι εκπαιδευτικοί θα δώσουμε την απάντηση μας στον δρόμο, με τον αγώνα μας.
Απαιτούμε από τη ΔΟΕ να κηρύξει χωρίς καμία καθυστέρηση ανένδοτο αγώνα για να ακυρώσει τα σχέδια ΚΕΡΑΜΕΩΣ και να διεκδικήσει για τους εκπαιδευτικούς δικαιώματα και μισθούς αξιοπρεπείας
Κάλεσμα σε Γενικές Συνελεύσεις και ολομέλεια προέδρων με στόχο τη λήψη όλων των μέτρων αποτροπής της ατομικής αξιολόγησης
κήρυξη κλαδικής και πανεργατικής απεργίας για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις-μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για τα ζητήματα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων, τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, για τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα
Πολύμορφες δράσεις με αποκλεισμούς διεύθυνσης, καταλήψεις, κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων
Κήρυξη νέας Απεργίας-Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 (αυτοαξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση)
Κήρυξη στάσεων εργασίας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών, για να μην μπει κανένας επιθεωρητής στην τάξη
Κάλεσμα για κινητοποιήσεις και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο
Για όλα αυτά Καλούμε σε έκτακτη ΓΣ τα μέλη μας την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου στις 6μμ 9 (ο χώρος θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες).
Η συμμετοχή και η παρουσία όλων αναγκαία!
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ – ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ – ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΥΠΑΙΘ
Πέντε τροπολογίες Κεραμέως
Με το άρθρο 1 της πολυτροπολογίας αυξάνονται τα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) για τα οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν αίτηση και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις εισαγωγής, από ένα (1) σύμφωνα με την ισχύουσα ρύθμιση, σε δύο (2).
Με το άρθρο 2 τροποποιείται το άρθρο 80 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), περί εξουσιοδοτικών διατάξεων για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), με στόχο τη συμπλήρωση και την περαιτέρω εξειδίκευση της νομοθετικής εξουσιοδότησης που εμπεριέχεται στο άρθρο αυτό.
Με το άρθρο 3 προβλέπεται ότι κατά το μεταβατικό χρονικό διάστημα κατά το οποίο εξακολουθεί η λειτουργία των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) που καταργήθηκαν με τον ν. 4823/2021 (Α 136) οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, των οποίων αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής, θα ασκούν αρμοδιότητες και εν γένει θα συμπράττουν ή συμβάλλουν στην άσκηση των αρμοδιοτήτων και τη λειτουργία των κέντρων αυτών, σε αντικατάσταση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Εργου, οι Θέσεις των οποίων επίσης καταργήθηκαν με τον ίδιο νόμο.
Με το άρθρο 4 ορίζεται ότι κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών, η αποτίμηση της αξιολογικής κρίσης από τον αξιολογητή γίνεται με έγγραφη τεκμηρίωση, η οποία γνωστοποιείται με κάθε πρόσφορο τρόπο επί αποδείξει στον αξιολογούμενο, προκειμένου να αρχίσει η πενθήμερη Προθεσμία που προβλέπεται νια την υποβολή της έκθεσης με τις παρατηρήσεις εκ μέρους του αξιολογούμενου, σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία.
Τέλος με το άρθρο 5 αυξάνεται το ανώτατο όριο θητειών του προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), από δύο (2) σε τρεις (3) θητείες.