Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κέρκυρας – Τι αναφέρει για την

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τις προηγούμενες μέρες, το Υπουργείο παιδείας, απέστειλε στις ΔΔΕ, οδηγίες σχετικά με τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, σχετικές με την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και οι ΔΔΕ με τη σειρά τους, τις απέστειλαν στους συναδέλφους.

Μαθαίνουμε, λοιπόν, από το έγγραφο ότι η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τους εκπαιδευτικούς, που έχουν ήδη συμπληρώσει 2 χρόνια από το διορισμό τους και επίκειται ή εκκρεμεί η μονιμοποίησή τους, δηλαδή τους συναδέλφους που διορίστηκαν το 2020 και το 2021.

Μέχρι τις 6 Μαρτίου, θα έπρεπε οι ΔΔΕ να έχουν φτιάξει τα ζευγάρια αξιολογητή και αξιολογούμενου, μέχρι τις 13 Μαρτίου, ο σύμβουλος εκπαίδευσης να έχει επικοινωνήσει με τον αξιολογούμενο, ώστε μέχρι τις 20 Μαρτίου να έχει γίνει η πρώτη ζωντανή παρατήρηση του μαθήματος. Παράλληλα με όλα αυτά, θα πρέπει ο συνάδελφος, να έχει μπει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ και να ανεβάσει εκτός από την έκθεση αυτοαξιολόγησης, την οποία οφείλει να γράψει, όλα του τα προσόντα (πτυχία, μεταπτυχιακά, συγγραφικό έργο, επιμορφώσεις, σεμινάρια κ.α.) και όλο το εκπαιδευτικό – διδακτικό – υποστηρικτικό έργο (παρουσιάσεις, φύλλα εργασίας, διαγωνίσματα, συμμετοχή σε προγράμματα και ότι άλλο νομίζει ο συνάδελφος).

Μετά από όλα αυτά κι αφού βγει η αξιολογική έκθεση, ο συνάδελφος, μπορεί να υποβάλλει ένσταση (την οποία θα εξετάσει ο …. σύμβουλος που τον αξιολόγησε, ο επόπτης ποιότητας της ΠΔΕ και ο ΔΔΕ – οι ίδιοι δηλαδή που τον αξιολογούν…) και το αποτέλεσμα της ένστασης θα έρθει στη … θυρίδα του αξιολογούμενου. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να εξηγήσουν στον κάθε συνάδελφο, το γιατί δεν έχει δίκιο!

Η διαδικασία αυτή είναι εξοργιστική και υποτιμητική για τους εκπαιδευτικούς. Και είναι επίτηδες έτσι! Δεν μπορούμε να φανταστούμε άλλον λόγο για τον οποίο το Υπουργείο ζητάει -ΞΑΝΑ- την προϋπηρεσία και τα πτυχία μας, γιατί ζητάει έκθεση αυτοαξιολόγησης, τις επιμορφώσεις και τα σεμινάρια. Ενώ ξέρουν ότι οι συνάδελφοι αυτοί, έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα, κρατώντας το Δημόσιο Σχολείο όρθιο, χωρίς καμιά βοήθεια από το Υπουργείο. Και είναι επίτηδες έτσι γιατί η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν το νέο σχολείο, που εδώ και 30 χρόνια σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ΟΟΣΑ και πλευρές του έχουν υλοποιήσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ένα σχολείο ταξικά κατηγοριοποιημένο, υποβαθμισμένο για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που υψώνει ακόμα μεγαλύτερα τείχη σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα-έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία.

Η επίσημη έναρξη της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να βρει όλο τον κλάδο σε θέση μάχης! Είναι αιτία πολέμου για όλους τους συναδέλφους!

Ήδη οι σύμβουλοι ξεκίνησαν τα τηλέφωνα, τις διαδικτυακές ενημερώσεις, το κλείσιμο των ραντεβού, υλοποιώντας το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου και προσπαθώντας να «καθησυχάσουν» τους συναδέλφους για το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, προσπαθώντας να μειώσουν τις αντιδράσεις.

Θυμίζουμε σε όλους τους συναδέλφους ότι κάθε κίνηση που γίνεται, όπως ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ κλείσιμο ραντεβού κλπ, τους καθιστά αυτόματα υποψήφιους για την αξιολόγηση.

Να θυμίσουμε επίσης ότι αυτή είναι μόνο η έναρξή της. Δε σημαίνει ότι μόλις τελειώσει αυτό, έχουν ξεμπερδέψει. Συνεχίζει με την αξιολόγηση του Διευθυντή, του Σύμβουλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, για το υπόλοιπο της εργασιακής μας ζωής.

Αν δε τη σταματήσουμε τώρα, στην αρχή της, θα δώσουμε την ευκαιρία στο Υπουργείο να πανηγυρίζει.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ συγκεκριμενοποιεί τα βήματα υλοποίησης της αντίστασης, ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:

Θυμίζουμε ότι είναι ήδη σε ισχύ η Απεργία – Αποχή, την οποία έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης, καθώς και οι στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, από τη ζωντανή παρατήρηση του μαθήματος.

1. Υπογράφει όλος ο Σύλλογος Διδασκόντων το κείμενο για τη δήλωση της Απεργίας – Αποχής και το καταθέτει στο πρωτόκολλο του σχολείου.

2. Οι συνάδελφοι, έχοντας υπογράψει την Απεργία – Αποχή, δεν έχουν καμία υποχρέωση να κλείσουν τη συνάντηση με το σύμβουλο, να ανεβάσουν στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, οποιοδήποτε έγγραφο, να κάνουν γενικά, οποιαδήποτε διαδικασία σχετίζεται με την ατομική τους αξιολόγηση.

3. Αν τώρα ο σύμβουλος εκπαίδευσης, από μόνος του και χωρίς να έχει προηγηθεί η συνεννόηση με το συνάδελφο παρόλο που δεν προβλέπεται, έρθει στο σχολείο για τη ζωντανή παρατήρηση του μαθήματος, τότε η Απεργία – Αποχή δεν καλύπτει τους συναδέλφους από το να φύγουν από την τάξη για να μη γίνει η παρατήρηση του μαθήματος. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας, οι οποίες επιτρέπουν στους συναδέλφους να αποχωρήσουν από την τάξη. Το ίδιο έχει πράξει και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας προκηρύσσοντας κυλιόμενες στάσεις εργασίας, σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, στο οποίο θα γίνει προσπάθεια να μπει ο αξιολογητής σε τάξη για παρατήρηση του μαθήματος.

4. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, κατανοώντας το βάρος που πέφτει στις πλάτες των νεοδιόριστων συναδέλφων, καλεί ΟΛΟ το Σύλλογο Διδασκόντων, να συμμετάσχει στη στάση εργασίας, προκειμένου να σταθούν δίπλα στους νεοδιόριστους και όλοι μαζί να εμποδίσουν τους αξιολογητές να μπουν στις τάξεις. Παράλληλα οι συνάδελφοι ενημερώνουν την ΕΛΜΕ, ώστε με όλες της τις δυνάμεις να συνδράμει στην προσπάθεια των συναδέλφων.

Υπενθυμίζουμε ότι:

1. Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Δεν μπορεί, δηλαδή, το Υπουργείο να εφαρμόσει τις όποιες ποινές αναφέρονται στο νόμο (και τις άλλες που εφευρίσκει ο Κος Κόπτσης), σε συναδέλφους που συμμετέχουν σε μια νόμιμα προκηρυγμένη Απεργία.

2. Η Απεργία – Αποχή δεν επιφέρει καμία μισθολογική επιβάρυνση, σε αντίθεση με τη στάση εργασίας, η οποία είναι το μισό ημερομίσθιο.

3. Η συμμετοχή σε νόμιμα προκηρυγμένη Απεργία δεν μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για τον υπάλληλο, όπως η μη νομιμοποίησή του. Ακόμα όμως κι αν το Υπουργείο δεν προχωρήσει στη μονιμοποίηση, ο υπάλληλος μένει για άλλον έναν χρόνο ως δόκιμος και καμία άλλη επίπτωση δεν έχει, πέραν αυτού.

4. Ο δόκιμος υπάλληλος απολαμβάνει όλα τα προνόμια της μονιμότητας και δεν μπορεί να απολυθεί. Η διαδικασία απόλυσης είναι ίδια όπως και για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους.

Καλούμε σε συσπείρωση στα σωματεία και μαζική συμμετοχή στις ομόφωνες αποφάσεις το κλάδου!

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025