Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β’ Ξένης Γλώσσας ακόμη και όταν το σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, αποτελεί ρύθμιση αναχρονιστικών εποχών που δεν αντανακλά το σύγχρονο σχολείο του μέλλοντος που όλοι, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί επιθυμούμε, αναφέρει η η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση:

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ), καταγγέλλει τη νέα εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021 για τη δήλωση προτίμησης Β’ Ξένης Γλώσσας με βάση την οποία θα γίνει ο σχηματισμός των τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος 2021-2022.

Aφουγκραζόμενοι πάντα τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους για ορθή εκμάθηση των ξένων γλωσσών σύμφωνα με την ελεύθερη βούληση ζητούμε αντικατάσταση της εγκυκλίου με νέα.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η οποία ανακοινώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση στις 18/05/2021 έχει αφαιρεθεί η δυνατότητα δημιουργίας μεικτών τμημάτων με παράλληλη διδασκαλία Γαλλικών-Γερμανικών, με προϋπόθεση τον ελάχιστο αριθμό μαθητών 12, που ίσχυε μέχρι το 2020. Σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, η πλειοψηφία των μαθητών του κάθε τμήματος (Ε1, Ε2 ή Ε3 χωριστά) θα καθορίζει τη Β’ Ξένη γλώσσα, που θα διδαχθεί στο τμήμα στο Δημοτικό Σχολείο. Με βάση αυτή την εξέλιξη πολλοί μαθητές και μαθήτριες θα κάνουν άλλη ξένη γλώσσα από αυτή της επιλογής τους.

Ήδη η εφαρμογή υπουργικών αποφάσεων του 2016 για το Δημοτικό με Αρ.Πρωτ.Φ12/657/70691/26-04-2016/Δ1 (ΦΕΚ 1324 τ.Β’/11-05- 2016) και του 2017 για το Γυμνάσιο με Αρ.Πρωτ. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 (Β’ 1171) έχει στερήσει από τους αρκετούς μαθητές τη δυνατότητα να διδαχθούν τη γλώσσα, που επιθυμούν πραγματικά με συνέπεια την απρόθυμη συμμετοχή των μαθητών στην εκμάθηση μιας γλώσσας διαφορετικής από την επιλογή τους και τις ανάγκες τους.

Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β’ Ξένης Γλώσσας ακόμη και όταν το σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, αποτελεί ρύθμιση αναχρονιστικών εποχών που δεν αντανακλά το σύγχρονο σχολείο του μέλλοντος που όλοι, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί επιθυμούμε.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας αναμένουμε την απόσυρση της εγκυκλίου και την αντικατάστασή της από μια νέα εγκύκλιο με γνώμονα τη δημιουργία τμημάτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και τις απαιτήσεις της κοινωνίας.

Δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που ως Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ η Υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως απηύθυνε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ερώτηση (11-10-2017) προς τον τότε Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου σχετικά με την ασυνέχεια της εκμάθησης της επιλεγμένης δεύτερης ξένης γλώσσας στους μαθητές των Γυμνασίων.

Γιατί επιτρέπει η κα Υπουργός, ένας μαθητής στην σημερινή εποχή της πολυγλωσσίας, να είναι αναγκασμένος να μάθει μία ξένη γλώσσα, που δεν την επέλεξε, ενώ προσφέρεται στο Δημόσιο Σχολείο; Γιατί οι γονείς να πρέπει να πληρώνουν ιδιωτικά για την εκμάθηση της Β΄ ξένης γλώσσας, που επιθυμούν, λόγω διαφορετικής επιλογής της πλειοψηφίας;

Γιατί αφαιρεί τη δυνατότητα για σχηματισμό ολιγομελών τμημάτων στην ξένη γλώσσα, όταν με βάση την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ (22.11.2005) «η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε πολύ νεαρή ηλικία προσφέρει πλεονεκτήματα […], εφόσον οι τάξεις είναι αρκετά μικρές, […] και εφόσον αφιερώνεται επαρκής χρόνος στο αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.»

Το ΔΣ της ΠΕΚΑΓΕΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025