Αξιολόγηση: Το Δημόσιο Σχολείο δέχεται ισχυρό πλήγμα από την ομοβροντία των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση, αυτονομία και κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαζί με τον καθημερινό αυταρχισμό συνθέτουν το κάδρο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αναφέρουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις.
Η ανακοίνωση
Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την κυβέρνηση της ΝΔ, να επιταχύνει με ραγδαίο τρόπο την αντιλαϊκή πολιτική της. Η εγκληματική διαχείρισή της, που έχει ως συνέπεια χιλιάδες θανάτους, η επιμονή και επιβολή αντιλαϊκών μέτρων και νόμων που συνοδεύονται με επιπλέον αυταρχισμό και καταστολή, με πρόσχημα την πανδημία, η μετάθεση των ευθυνών στους πολίτες για την αναποτελεσματική αντιμετώπισή της, η ανεργία, η μόνιμη λιτότητα, το σαρωτικό κύμα της ακρίβειας (στα είδη λαϊκής κατανάλωσης το ρεύμα το πετρέλαιο κλπ), που εξανεμίζει τους πενιχρούς μισθούς και τις συντάξεις, φέρνοντας ένα νέο κύμα βίαιης φτωχοποίησης, αποτελούν μέγγενη για τον λαό και διογκώνουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια. Ο αντεργατικός ν. Χατζηδάκη, φέρνει το νέο εργασιακό μεσαίωνα, καταργεί το 8ωρο και τις συλλογικές συμβάσεις, ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική δράση, μετατρέποντας τα θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα στη διαδήλωση και την απεργία σε ιδιώνυμο αδίκημα, όπου οι «ενοχλητικές» απεργίες θα απαγορεύονται και οι απεργοί θα επιστρατεύονται.
Αυτή η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – κεφαλαίου μπορεί και πρέπει να ανατραπεί με μαζικούς λαϊκούς αγώνες!
Η αξιολόγηση δέχτηκε ισχυρό πλήγμα!
Το Δημόσιο Σχολείο δέχεται ισχυρό πλήγμα από την ομοβροντία των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση, αυτονομία και κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαζί με τον καθημερινό αυταρχισμό συνθέτουν το κάδρο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η αξιολόγηση, που αποτελεί διακαή πόθο της άρχουσας τάξης, πάγια απαίτηση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, βρέθηκε στην αιχμή του δόρατος του εκπαιδευτικού κινήματος. Η αξιολόγηση είναι στην πραγματικότητα είναι ένας άταφος νεκρός στη συνείδηση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Ο κλάδος έδωσε με ενότητα και αποφασιστικότητα την μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, γιατί έγινε αντιληπτό ότι είναι το όχημα για την ταξική κατηγοριοποίηση και την επιβολή λουκέτων στα σχολεία, για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αλλά και ένας αυταρχικός μηχανισμός για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Κατάλαβε ότι αξιολόγηση σημαίνει
Χειραγώγηση και μετατροπή των εκπαιδευτικών σε υποταγμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής
Χτύπημα του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου και παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή του
Ακραίο ανταγωνισμό και κλείσιμο σχολικών μονάδων, νέοι ταξικοί φραγμοί στη νέα γενιά
Αύξηση του φόρτου εργασίας και της γραφειοκρατίας, διάλυση των συλλογικών οργάνων πχ Σ/Δ,
Διευθυντές/ντριες – manager σε ρόλο απόλυτου άρχοντα
Απολύσεις και ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια για τους εκπαιδευτικούς
Καθόλου τυχαία, τις μέρες που η Κεραμέως έσερνε τον αγώνα των εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, παράλληλα προωθούσε νέο κύμα μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων, εν μέσω πανδημίας, ανέθετε υποχρεωτικές υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς, μετακινούσε εκπαιδευτικούς, εξήγγειλε τα νέα προγράμματα σπουδών!
Η κυβερνητική πολιτική δεν είναι αήττητη!
Η μαζική συμμετοχή του κλάδου στην απεργία – αποχή αλλά και η συγκλονιστική συμμετοχή των 100.000 εκπαιδευτικών στην 24ωρη απεργία επιβεβαίωσε ότι οι αγώνες φέρνουν αποτελέσματα, μπορούν να νικήσουν! Αυτή η μαζικότητα έδωσε στον κλάδο τη δύναμη να αντιμετωπίσει τις απειλές και την καταστολή του υπουργείου Παιδείας. Παρά την ένταση της κυβερνητικής καταστολής, τη δικαστική προσφυγή της Κεραμέως, την ποινικοποίηση της απεργίας – αποχής, παρά τις – κατά παραγγελία – τρομοκρατικές γνωμοδοτήσεις, οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία εκφράζουν την αγωνιστική τους διάθεση και αναζητούν τον δρόμο συνέχισης του αγώνα! Βάζουν εμπόδια στην εφαρμογή της αξιολόγησης και υποχρεώνουν την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να δίνει απανωτές παρατάσεις στις προθεσμίες.
Η πρωτοβουλία, των 36 ΕΛΜΕ, για νέες Γενικές Συνελεύσεις και Ολομέλεια Προέδρων (27/11), η πρωτοβουλία ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ να συντονίσουν την αγωνιστική τους δράση και να κάνουν πράξη την κήρυξη απεργίας – αποχής στα σχολεία των περιοχών ευθύνης τους, υιοθετώντας μια γραμμή άμεσης αποφασιστικής σύγκρουσης και όχι υποταγής ή σιωπής, σκοπό είχαν όχι να εγκλωβιστούν στο τοπικό επίπεδο, αλλά να δώσουν φτερά, αυτοπεποίθηση, να διαμορφώσουν πλατύ αγωνιστικό ρεύμα απεργίας – αποχής από τις ίδιες τις ΕΛΜΕ, αλλάζοντας την άμεση και τοπική πραγματικότητα και, παράλληλα, λειτουργώντας παραδειγματικά, ώστε να παρασύρουν, να παρακινήσουν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ σε αγωνιστική κατεύθυνση, κόντρα στα πραξικοπήματα και το κλείσιμο του αγώνα.
Στις συνθήκες που διαμορφώνονται η απεργία – αποχή πρέπει να συνεχιστεί παρά την κυβερνητική καταστολή. Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να δυναμώσει την πάλη του για να ανατρέψει όχι μόνο την αξιολόγηση αλλά το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
Καλούμε όλες/ους τις/ους συναδέλφους να συσπειρωθούμε στα σωματεία μας και να συνεχίσουμε τον αγώνα αυτόν με όλα τα μέσα. Το εργατικό – συνδικαλιστικό κίνημα έχει χρέος να περιφρουρήσει το δικαίωμα στην ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, με σημαία το «ένας για όλους – όλοι για έναν». Αντλούμε δύναμη και ελπίδα από τους νικηφόρους αγώνες των εργαζομένων στην COSCO, στην e-Food.
Να βαδίσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα για να μπορούμε να νικήσουμε! Οι αγώνες των εκπαιδευτικών δεν είναι «νόμιμοι» ή «παράνομοι». Είναι ΔΙΚΑΙΟΙ!
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Κάτω όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι! Αγωνιζόμαστε για πραγματικά Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση δεν θα περάσει! Όχι στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών που φέρνει η εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων! Αγωνιζόμαστε για δημοκρατικά δικαιώματα και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία!
Να περιφρουρήσουμε τα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα! Κάτω τα χέρια από τα σωματεία, την διαδήλωση και την απεργία! Ανατροπή του νόμου Χατζηδάκη.
Διεκδικούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας! Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις!
Να παρθούν τώρα μέτρα για την πανδημία σε όλα τα σχολεία! Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων!15 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα!
Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (γιατροί, ΜΕΘ, νοσοκομεία κλπ).
Καμία περιστολή δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορονοϊό. Όλοι μαζί θα υπερασπίσουμε κάθε συνάδελφο που θα βρεθεί μπροστά στο φάσμα της απόλυσης ή της στέρησης μισθού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
1. Κήρυξη νέας Απεργίας –Αποχής! Η Ολομέλεια των Προέδρων να συγκροτήσει Κεντρική Απεργιακή Επιτροπή μαζί με την ΟΛΜΕ για την οργάνωση και υλοποίηση της απεργίας – αποχής!
2. Προτείνουμε την κήρυξη απεργίας στις 29/11 με πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σε Αθήνα και όλες τις πόλεις!
3. Προχωράμε σε νέο απεργιακό βήμα το πρώτο 15ημερο του Δεκέμβρη! Επιδιώκουμε να συγκροτήσουμε πανδημοσιοϋπαλληλικό – πανεργατικό απεργιακό μέτωπο! Καλούμε σε νέες Γ.Σ. αρχές Γενάρη για τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα!
4. Συντασσόμαστε με τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ που έχουν ήδη προκηρύξει την απεργία – αποχή! Η κάθε ΕΛΜΕ να αποφασίσει την κήρυξη απεργίας – αποχής! Περιφρουρούμε με κάθε τρόπο (πολιτικά, συνδικαλιστικά, νομικά κλπ) την απεργιακή μας κινητοποίηση απέναντι στην κυβερνητική καταστολή. Αξιοποιούμε την εμπειρία και την πρακτική που εφάρμοσαν ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ (εξώδικα, γνωμοδοτήσεις κλπ)
5. Δημιουργία απεργιακού ταμείου!
6. Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να μην εφαρμόσουν καμία διάταξή του, να μην φακελώσουν τα μέλη τους. Οι ζωντανές δημοκρατικές διαδικασίες είναι το οξυγόνο μας και δεν το απεμπολούμε
Παραστάσεις σε ΔΔΕ και ΠΔΕ για όλα τα προβλήματα: κενά, εργασιακές συνθήκες (υπερωρίες, μετακινήσεις, κλπ), μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.