«Η κ. και η πολιτική που εφαρμόζει  είναι επικίνδυνη για το δημόσιο σχολείο, στρέφεται ενάντια στον καθολικό και δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του και τον υπονομεύει» αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.

Η ανακοίνωση:

Μετά το συντριπτικό «όχι»  του 90% του κλάδου στην προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης που εκφράστηκε με τη συμμετοχή στην απεργία – αποχή, η υπουργός Παιδείας με προφανή στόχο να κάμψει τη μεγαλειώδη αντίσταση του κλάδου, την πλατιά αγωνιστική συστράτευσή του στα σωματεία και στην απεργία – αποχή, έδωσε παράταση στις συνεδριάσεις των συλλόγων έως 19/3 και κάλεσε το ΔΣ της  ΟΛΜΕ σε συνάντηση.

Η κ Κεραμέως στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1/3 με την ΟΛΜΕ, φάνηκε εντελώς αδιάλλακτη, τονίζοντας ότι δεν την ενδιαφέρει  η απόφαση των 150.000 εκπαιδευτικών να απέχουν από την αξιολόγηση και ότι είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει το πρόγραμμα της ΝΔ. Επέμενε στην εφαρμογή της πολιτικής της για την αξιολόγηση, τα νόθα υπηρεσιακά συμβούλια, το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας, την τράπεζα θεμάτων, την μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ.

Αποδείχθηκε ότι η πρόσκληση  ήταν εντελώς προσχηματική, για τη δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων από τη μεριά του ΥΠΑΙΘ. Μια μέρα πριν, η Υπουργός σε εκδήλωση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), δήλωσε ότι προχωρεί την ατομική αξιολόγηση. Συνεχίζει να εμπαίζει τον κλάδο.

Για δεύτερη φορά, μετά τα συντριπτικά ποσοστά της αποχής από τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες στα Υ/Α, γυρίζει την πλάτη στους εκπαιδευτικούς που μαζικά πήραν θέση με την απεργία αποχή κατά της αξιολόγησης  και δεν έκανε αποδεκτό ούτε ένα από τα οκτώ αιτήματα που διεκδικεί ο κλάδος και κατατέθηκαν στη συνάντηση από την ΟΛΜΕ. Στόχος της είναι να διασπάσει την αγωνιστική ενότητα του κλάδου, να υπονομεύσει την κινητοποίηση ενάντια στην αξιολόγηση.

Αξιοποιεί προϊσταμένους, συντονιστές εκπαίδευσης και διευθυντές πρόθυμους να υπηρετήσουν τα κυβερνητικά σχέδια για να ασκηθούν πιέσεις προς τους εκπαιδευτικούς και να σπάσει το κλίμα συντονισμένης και αποφασιστικής ενότητας. Αξιοποιούνται δηλώσεις εκπροσώπων παρατάξεων που σκόπιμα δημιουργούν σύγχυση για τις θέσεις του κλάδου. Επικαλούνται το παρελθόν και αγνοούν επιδεικτικά τις αποφάσεις συνεδρίων και Γενικών Συνελεύσεων προέδρων τα τελευταία 15 χρόνια. Σκόπιμα «ξεχνούν» τις αποφάσεις Γ.Σ. και του ίδιου του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με τις οποίες ο κλάδος έδωσε τη μάχη κατά της αξιολόγησης το 2014.

Η κ. Κεραμέως και η πολιτική που εφαρμόζει  είναι επικίνδυνη για το δημόσιο σχολείο, στρέφεται ενάντια στον καθολικό και δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του και τον υπονομεύει. Αυτό αποδεικνύουν τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια που προωθεί για τη μείωση των μαθητών στη λυκειακή βαθμίδα, τη δημιουργία μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης, τη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων. Όλα αυτά προσπαθεί να τα επιβάλει με «αποφασίζομεν  και διατάσσομεν» μαζί με τον κ. Χρυσοχοϊδη αγνοώντας τη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Γι’ αυτό απαιτούμε την παραίτησή της.

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου. Αρνούμαστε να γίνει η πανδημία η ευκαιρία για την κατεδάφιση μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Αρνούμαστε την σύγκριση-κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών, το πέρασμα των σχολείων στους δήμους, τους χορηγούς. Γνωρίζουμε ότι  αν ξεκινήσει  η εφαρμογή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, ξεκινάει και  η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, καθώς ο ένας θα αξιολογεί τον άλλον μέσα από τη βαθμολόγηση των ομάδων. Αυτό άλλωστε δεν έχει σταματήσει να το επιβεβαιώνει η κα Κεραμεώς με συνεχείς δηλώσεις της περί ατομικής αξιολόγησης με νομοσχέδιο που θα καταθέσει το επόμενο διάστημα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα με όπλο την απεργία-αποχή που πρέπει να συνοδευτεί από αποφάσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα για την ανατροπή και μη εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση την περίοδο της πανδημίας (τράπεζα θεμάτων, βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, δίχρονες επαγγελματικές μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης, ατομική αξιολόγηση, αυτονομία σχολικής μονάδας, κ.ά.) που μαζί με την αξιολόγηση των σχολείων οδηγούν σε ένα δημόσιο σχολείο απομαζικοποιημένο από μαθητές και με κουτσουρεμένα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Λέμε «όχι» στις πιέσεις, τους εκβιασμούς, την παραπληροφόρηση, σε νέες παράτυπες συνεδριάσεις, στην προσπάθειά τους να υλοποιηθεί η αξιολόγηση παρόλο που οι συνάδελφοι έχουν ταχθεί με την απεργία – αποχή. Συνεχίζουμε και δυναμώνουμε τον αγώνα μας. Στόχος μας είναι η συγκέντρωση υπογραφών με την απεργία αποχή από το σύνολο των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία.

Δεν διαπραγματευόμαστε με το ΥΠΑΙΘ τους όρους του ακρωτηριασμού του Δημόσιου Σχολείου και των εκπαιδευτικών! Με όπλο την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση  και με απεργιακές κινητοποιήσεις κλιμάκωσης του αγώνα συνεχίζουμε ανυποχώρητα για την ακύρωση -ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Για

  • να ανατραπεί όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής!
  • να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ!
  • να ανατραπούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (νόμος για την ΤΕΕ, εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ – κολεγίων κλπ)!
  • να καταργηθεί η πανεπιστημιακή αστυνομία!
  • να ανοίξουν επιτέλους τα σχολεία με μέτρα προφύλαξης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών (μαζικά δωρεάν τεστ, το πολύ 15 παιδιά στο τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών, καθαριότητα, μαζικοί εμβολιασμοί κλπ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025